• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

"Малки", "големи" и конфликтни маневри!

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Неделя, 20 Октомври, 2013, 22:02:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Забелязал съм някои маневри от по-големите са особено дразнещи за тези с леки коли! Например: Завиване надясно, наляво когато се извършва от съседна лента. По Правилник, "голямото" е длъжно да пропусне по тази лента която "затваря", ама как? Правилника е приложим за слабо или средно интензивно движение. И "малкия" се "навира", защото е с предимство!

     Друго, престрояване наляво, когато е заета лентата, естествено е с предимство леката кола, която е там. Обаче, когато са в една и съща лента и голямото МПС, тръгне да се престроява (след сигнализация) и леката кола в ролята на "дребно и вредно", поради маневреността си иска да се набута първо. И започва с аргументите, ама аз съм в тази лента и ме засичаш. А при условие, че предното превозно средство е подало сигнал за престрояване, задния е длъжен да изчака. Това и не се осмисля, а и не им изнася!

     При включване в главен път и при наличие на 2-3 ленти, никакъв проблем да заеме съседната лява лента. Но не, дори и намалява да пречи

     Стандартна ситуация: Приближава се кръстовище с три ленти, средната е за направо и там е голямото МПС, лека кола е за надясно през трета лента към най-дясната. Обикновено само леки спирачки и е леко дразнещо. До завиване за десен завой от трета лента и съответно преди кръстовището, рязко намаляване до подходяща скорост за завоя. А голямото МПС, ако може. Той вече е отзад и е негов проблем, ако се удари!


     Никой не твърди, че само малките пречат, а при големите всичко е наред. Ето кои неща ме дразнят:  При движение с невисока скорост по двупосочен път, плътно в лявата част на лентата и дори застъпване на осевата линия. Което прави особено трудно изпреварването. Това го правят и много от леките коли, това също пречи, но не в такава степен.  Също има и по Закон изисквания, при движение в колона да се оставя достатъчно място между ,,големите" МПС-та, за да могат да бъдат изпреварвани и заемане място между тях! Някои от ,,големите" не ги интересува!

     Споделете какво ви дразни в противоположната ,,големина"?! Понякога има лесно решение, стига да има желание!

     Има много неясноти при движението на тролейбуси и градски автобуси. Питайте, стига да не е за разположението на мрежата, преди онова колело в Плевен!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

drago_pavlov

Сега се сещам за две неща, които ме дразнят у "големите":
- Изпреварват се двама "големи" по наклон на магистрала (Витиня примерно) и единият кара с 85 км/ч, а другият с 88 км/ч... Следва едно изпреварване от порядъка на 2-3-4-5 мин., а тези дето си пердашат с 130-140 да се оправят отзад...
- Карат 5-6 "големи" в колона с 1-2 метра разстояние между тях, и това на двупосочен път... Колко псувни отнесят турските "големи" в Сърбия между Калотина и Ниш само аз си знам  ;D

drago_pavlov


JoseCuervo

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 08:14:48
....- Карат 5-6 "големи" в колона с 1-2 метра разстояние между тях, и това на двупосочен път... Колко псувни отнесят турските "големи" в Сърбия между Калотина и Ниш само аз си знам  ;D
В Германия за каране без достатъчна дистанция, особено мпс с ремарке, прибират книжката за 6м. ако не ме лъже паметта.. Мен също много ме дразнят "турците" като се наредят 2-3 композиции без дистанция, пък ти се опитай да ги изпривариш ако ще и със самолет да си....

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 08:14:48
Сега се сещам за две неща, които ме дразнят у "големите":
- Изпреварват се двама "големи" по наклон на магистрала (Витиня примерно) и единият кара с 85 км/ч, а другият с 88 км/ч... Следва едно изпреварване от порядъка на 2-3-4-5 мин.,...

     Направо си е проблем, в България не е толкова забележимо. Обаче по другите държави с голям поток на камиони и коли е доста сложно при само две ленти.
     Според мен не е нормално, при разлика в скоростите 1 км/ч и по-малко, да предприемеш изпреварване (по-скоро успоредно движение). Още по-странно е, че изпреварвания не отпусне газта само за секунди. Отпускане на газта има, но когато изпреварването е приключило.
     При подобно поведение, да се учудваме ли, че на много места е забранено изпреварването от камиони?!
     Словакия - по всички магистрали и градските - денонощно. Унгария - от 6.00 до 22.00 часа по магистралите и автомобилните пътища. Италия, Германия с масови часови и постоянни забрани!

     Обаче "малките", при забрана за изпреварване, се движат с 80-75-70 км/ч и надолу. Единствено увеличават при опити за изпреварване (заобикаляне). И какво да правят "големите", в тези случаи? В Унгария, можеш да минеш с 20-40 евро, ама в Италия с 2-3 месеца (парите не са най-важни в случая - да кажем 500 евро).
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

drago_pavlov

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 23:58:53
          Обаче "малките", при забрана за изпреварване, се движат с 80-75-70 км/ч и надолу. Единствено увеличават при опити за изпреварване (заобикаляне). И какво да правят "големите", в тези случаи? В Унгария, можеш да минеш с 20-40 евро, ама в Италия с 2-3 месеца (парите не са най-важни в случая - да кажем 500 евро).
Kaто каза това се сетих за друго много дразнещо при "малките" в България.
Кара си нормално човека, но като види патрулка или му присветнат веднага намалява - при ограничение 90 кара с 70 или при ограничение 50-60 кара с 30... Все едно патрулката ще го изяде като мине покрай нея... Защо така се спичат хората не знам...

naum4o

Аз пък се чудя кога най-сетне всеки на пътя ще разпознава сигналите на големите? Десен мигач - автомобилът отзад може да изпревари. Ляв мигач - не изпреварвай. За да се разбираме по-добре, трябва и големи и малки, да започнем да използваме мигачите.
А че турският тираджия е капут е факт. На Хемус на излизане от София на изкачването, изпреварвам го идиота, кабината ми е по средата му и тогава той бие ляв мигач и започва да навърта в моята лента. Свиркам му и когато се изравняваме го питам пиян ли си? Показва ми, че е пуснал мигач...Някои от тях са просто уникални.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

driver1

Цитат на: naum4o - Събота, 26 Октомври, 2013, 09:17:43
Аз пък се чудя кога най-сетне всеки на пътя ще разпознава сигналите на големите? Десен мигач - автомобилът отзад може да изпревари. Ляв мигач - не изпреварвай. За да се разбираме по-добре, трябва и големи и малки, да започнем да използваме мигачите.
А че турският тираджия е капут е факт. На Хемус на излизане от София на изкачването, изпреварвам го идиота, кабината ми е по средата му и тогава той бие ляв мигач и започва да навърта в моята лента. Свиркам му и когато се изравняваме го питам пиян ли си? Показва ми, че е пуснал мигач...Някои от тях са просто уникални.

     Сигурно пропускаш да ни уведомиш, че турския ти колега е застигал някакво препятствие и колегиалността ти е изисквала да не предприемаш изпреварване, та и той да не се налага да намалява?

naum4o

Нямаше да пиша обиди по негов адрес, ако бе такава ситуацията. 5,30h сутринта, празна магистрала.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

kratun4o

По принцип турските ни колеги много обичат да са байрактари,да водят колоната па ти върви ги изпреварвай,ша си изядът чалмите.

kron

Здравейте колеги,та сега за това как ние големите  пречим на малките в България,ами аз съм на мнение че има доста голям процент малки особенно по междуселски пътища който ни пречат.Сега за магистралата какво толкова ще му стане на някой който лети с 130-140 като те види че изпреварваш от далече да намали все пак хората трябва да знаят че ние имаме ограничение на скоростта и няма как по някога да изпреварим за миг.За светлинните сигнали който е писал има хора които ги разпознават и се възползват и са ни благодарни че сме си направили труда.За турските колеги е не са на 100% така както са описани по горе но по принцип прието е да си имаме едно на ум за тях,но и от тях има стриктни и добри шофьори.Та какво ме дразни по пътищата из родината,ами дразни ме че се имаме за големи а нямаме елементарна култура на пътя,защо немеца не ти свири святка и прочие че си го забавил 1 минута до като си изпреварвал защото си дава ясна сметка че ти си голям.Защо англичанина не те псува свири и други действия че си се объркал и си спрял запушил си пътя да питаш да те опътят,защото хората имат култура примери има много колеги.

naum4o

Далеч съм от мисълта да генерализирам и слагам етикети. Споменах само конкретен случай с конкретен шофьор.Всички сме наясно, че с повече оси мислиш за повече неща. Аз лично съм склонен да се доверявам на големите и дългите, защото ситуациите, в които аз съм попадал, са понякога детска радост в сравнение с техните.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

Boroman21

Не ми се пишеше точно в тая тема , ама като прочетох че немците били културни шофьори и за миг се изприщих по дупето ;D Примери бол , някой безопасни но дразнещи а има и такива граничещи с опит за самоубийство и масово убийство. И ся не почвайте ама това не са немци ами "селяни" или че пък са изключения. Напротив изключения са хората каращи нормално и безопасно с оглед на ситуацията.
А за изпреварването на магистрала и с половин километър да има по-бавен го изпреварвам веднага , независимо дали ще отнеме 2-3-10 минути.Това дали дразня някого зад мен си е негов проблем , аз гоня време а той не /леките коли/.По национал изпреварването в повечето случай е забранено и си го спазвам че си е чисто самоубийство понякога.
Така че малките /съботно-неделните шофьори/ трябва да се научат да ни уважават на пътя и да се пазят сами от нас , а ние съответно трябва не само да пазим нас а съответно и тях защото е очевидно че са по крехки от нас ;)

Красимир Тодоров

Карах зад една гондола и на нея имаше надпис на немски "Аз работя. Защо не разбирате?"
Много хитър надпис с голямо послание.
От тогава много мисля да си направя нещо такова и аз на ремаркето отзад, дано помогне.

drago_pavlov

Цитат на: Красимир Тодоров - Събота, 16 Ноември, 2013, 23:30:39
Карах зад една гондола и на нея имаше надпис на немски "Аз работя. Защо не разбирате?"
Много хитър надпис с голямо послание.
От тогава много мисля да си направя нещо такова и аз на ремаркето отзад, дано помогне.
Винаги ми е било чудно защо си мислите, че само вие работите, а останалите са туристи  ???

Красимир Тодоров

Цитат на: drago_pavlov - Неделя, 17 Ноември, 2013, 11:40:44
Винаги ми е било чудно защо си мислите, че само вие работите, а останалите са туристи  ???
Драго, с удоволствие ще ти отговоря, понеже разбирам, че си инж. и  не си професионален шофьор.
След първото ми изречение не се ли подразбира защо така си мислим?
Именно защото сме ПРОФЕСИОНАЛНИ шофьори, а пътя е нашето работно място.
Аз ако ида в твоя офис и почна да ти се пречкам и задавам глупави въпроси спирайки дейността ти, на теб ще ти е приятно ли?
Сега на довода ти, че пътя е общ - аз ще ти отговоря, че общ или не, той е нашето работно място, а ние работим, за да сте добре всички вие останалите, ние не превозваме наша стока, като човек с инж. образование сигурно си учил един семестър икономика и би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика. Не вярвам да качиш 31 европалета пилешко с леката си кола?
И накрая, когато се редите на границата в лентата на камионите, а не на туристите, тогава ще твърдиш, че работиш на пътя...
Като минеш някъде където пикьорите ремонтират пътя (а те със сигурност работят там) не намаляваш ли скоростта, не ги ли пазиш... или тях може, а на нас профи шофьорите е въпрос на спорт да ни пречите???
Аз наистина не разбирам, как по дяволите не разбирате, че ние наистина работим на пътя, а вие просто го ползвате???
Впрочем, вервай ми, има и други инж. тука във форума ;D

Красимир Тодоров