• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

"Малки", "големи" и конфликтни маневри!

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Неделя, 20 Октомври, 2013, 22:02:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

naum4o

С изключение на случайните хора и с други професии, може би всички във форума работят на пътя и всекидневно се сблъскват с малките, досадни бръмчалки, управлявани от малки, неуравновесени психопати. Без значение кой кара 31 палета, а кой кара 20. Но на другия ден слизаме в ниското, запалваме втомобила и  се сблъскваме с големи идиоти, управляващи големи композиции и повярвали в мотото - Аз съм голям, следователно съм с предимство винаги и навсякъде и  другите са длъжни да се  пазят от мен... Мисълта ми е, че и двете страни имат забележки една към друга - кой повече, кой по-малко.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

znamc

Оня ден търсех един склад в Русе и ми се наложи да върна назад по улицата около 30м . Улицата малка ,тясна ,вътрешна в индустриална зона ей как един не спря бе, вече беше тъмно ,а те един отзад спря ,един ме задминава ,а една кака ми паркира до кабината... Е мама му стара и за В категория ,трябва да ги качват в прицеп само за да погледнат колко се вижда назад ,аман от кретени....
Лек път на всички

znamc


Pando85

Каква колегиалност да очакваме при положение, че те хората вече за 100 лв. стават любители шофьори. Те самите не умеят да карат, а камо ли да мислят как се кара по голямо ППС. Всичко е джигити на кубик и все по малко се срещат ето такиви колеги.

http://vbox7.com/play:43783fa528

M.Traykov

Доста неща ме дразнят,но гледам да не им обръщам много внимание.
Но полудявам като се правят маневри без мигач ей направо откачам и получавам мини инфаркт.
Иначе лично аз давам път на всичко независимо колко голямо е.Е не съм Дева Мария,но се опитвам да съм колегиален.Не е приятно и като изпреварваш камион (най-често турски-съжелявам) той да дава газ и ти да натискаш дори до 100 и да не можеш да го изпревариш.

Embolado

Цитат на: Drifter - Понеделник, 02 Декември, 2013, 23:19:51
Доста неща ме дразнят,но гледам да не им обръщам много внимание.
Но полудявам като се правят маневри без мигач ей направо откачам и получавам мини инфаркт.
Иначе лично аз давам път на всичко независимо колко голямо е.Е не съм Дева Мария,но се опитвам да съм колегиален.Не е приятно и като изпреварваш камион (най-често турски-съжелявам) той да дава газ и ти да натискаш дори до 100 и да не можеш да го изпревариш.

После плавно намаляш до 50км/ч и при евентуален негов опит да те изпревари отново даваш газ до 100км и така...


ceko1969

Цитат на: Drifter - Понеделник, 02 Декември, 2013, 23:19:51
Но полудявам като се правят маневри без мигач ей направо откачам и получавам мини инфаркт.

Мене пък най ме е яд кога изпреварват колездач или пешеходец без мигач.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Drifter - Понеделник, 02 Декември, 2013, 23:19:51
Доста неща ме дразнят,но гледам да не им обръщам много внимание.
Но полудявам като се правят маневри без мигач ей направо откачам и получавам мини инфаркт.

     Смята се, че указването на посоката е било нужно само на курсът и изпита. Това че правиш внезапни и несигнализирани маневри е признак на "опитния" водач, а тези които използват мигач са новобранци.
     Аз лично използвам тези новобрански прийоми в гараж, по черни пътища и когато няма никой около мен.
     Двама от колегите на линиите 94 и 280 (където карах), които на практика въобще не го използваха обясненията на единия: Ако подаде мигач за престрояване идващата кола се "натиска", а така го "изненадва". Не може да се отрече, че има някаква логика. А и "малките" редовно ползват това и при погрешна преценка за успех, виновния е задния, защото "малкия" е къс и бързо сменя лентата и удара е отзад. Другия колега много се гордееше, че лостчето на мигачите му е като ново! Браво похвално!
     Някои от четящите, ако не използва мигачи, нека каже каква е неговата "Теория за изненада на противника"?


Цитат на: ceko1969 - Вторник, 03 Декември, 2013, 18:25:41
Мене пък най ме е яд кога изпреварват колоездач или пешеходец без мигач.

     Съвсем реално е, ако особено предния е "голям", нямаш видимост и рязко се отклони да заобиколи. При малка дистанция задния е напълно възможно да бъде изненадан и да "помете препятствието"!
     Затова предните, използвайте малкото лостче вляво, а задните разстояние  (дистанция) от предния.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Mandor

Това с дистанцията е много хубаво, обаче винаги щом оставя повече от 2-3 метра до предния, защо се намира някой да се завре там?  ???  ???  ???
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

!.!.!

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:21:45
Драго, с удоволствие ще ти отговоря, понеже разбирам, че си инж. и  не си професионален шофьор.
След първото ми изречение не се ли подразбира защо така си мислим?
Именно защото сме ПРОФЕСИОНАЛНИ шофьори, а пътя е нашето работно място.
Аз ако ида в твоя офис и почна да ти се пречкам и задавам глупави въпроси спирайки дейността ти, на теб ще ти е приятно ли?
Сега на довода ти, че пътя е общ - аз ще ти отговоря, че общ или не, той е нашето работно място, а ние работим, за да сте добре всички вие останалите, ние не превозваме наша стока, като човек с инж. образование сигурно си учил един семестър икономика и би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика. Не вярвам да качиш 31 европалета пилешко с леката си кола?
И накрая, когато се редите на границата в лентата на камионите, а не на туристите, тогава ще твърдиш, че работиш на пътя...
Като минеш някъде където пикьорите ремонтират пътя (а те със сигурност работят там) не намаляваш ли скоростта, не ги ли пазиш... или тях може, а на нас профи шофьорите е въпрос на спорт да ни пречите???
Аз наистина не разбирам, как по дяволите не разбирате, че ние наистина работим на пътя, а вие просто го ползвате???
Впрочем, вервай ми, има и други инж. тука във форума ;D

Браво Краси , много точно го каза :)
Аз съм си Аз. Свиквайте. :)

drago_pavlov

Цитат на: !.!.! - Неделя, 08 Декември, 2013, 11:13:40
Браво Краси , много точно го каза :)
Много "точно" го каза, ама като го гледате от вашата камбанария...

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:21:45
Драго, с удоволствие ще ти отговоря, понеже разбирам, че си инж. и  не си професионален шофьор.
След първото ми изречение не се ли подразбира защо така си мислим?
Именно защото сме ПРОФЕСИОНАЛНИ шофьори, а пътя е нашето работно място.
Аз ако ида в твоя офис и почна да ти се пречкам и задавам глупави въпроси спирайки дейността ти, на теб ще ти е приятно ли?
Сега на довода ти, че пътя е общ - аз ще ти отговоря, че общ или не, той е нашето работно място, а ние работим, за да сте добре всички вие останалите, ние не превозваме наша стока, като човек с инж. образование сигурно си учил един семестър икономика и би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика. Не вярвам да качиш 31 европалета пилешко с леката си кола?
И накрая, когато се редите на границата в лентата на камионите, а не на туристите, тогава ще твърдиш, че работиш на пътя...
Като минеш някъде където пикьорите ремонтират пътя (а те със сигурност работят там) не намаляваш ли скоростта, не ги ли пазиш... или тях може, а на нас профи шофьорите е въпрос на спорт да ни пречите???
Аз наистина не разбирам, как по дяволите не разбирате, че ние наистина работим на пътя, а вие просто го ползвате???
Впрочем, вервай ми, има и други инж. тука във форума ;D

Да видим дали правилно съм - работното ти място е на пътя и затова трябва да се съобразявам с теб когато съм там?
Еми много ти е крива логиката!
Има си закони и правила, с които трябва да се съобразявам, а не с хрумванията на някой понеже това му е работното място... Ако всеки си има собствени правила на работното си място ще стане много страшно...

Красимир Тодоров

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 11:53:49
Много "точно" го каза, ама като го гледате от вашата камбанария...

Да видим дали правилно съм - работното ти място е на пътя и затова трябва да се съобразявам с теб когато съм там?
Еми много ти е крива логиката!
Има си закони и правила, с които трябва да се съобразявам, а не с хрумванията на някой понеже това му е работното място... Ако всеки си има собствени правила на работното си място ще стане много страшно...

Драго, аз не мога и не те карам да се съобразяваш с мен. Просто като видиш левите ми мигачи да мигат на магистралата, да знаеш че тръгвам да изпреварвам, а ти ако искаш карай и натискай. Гледай само да те не закача  с триосието , че са ми големи гумите и нема да те усетя кога съм те сдъвкал. Как не се научихте, че на многолентов път дясната лента е с предимство, па баш ме боли с колко караш. Относно това, че тира карал със 100, ами не си ти човека който да ми каже с колко да карам, пък и вярвам, че леката ти количка може и с повече да се движи. Смешно ми става, като някой каже че не може да изпревари камион с колата си. Не говори пред професионални шофьори за правила за движение, със сигурност ги знаем много добре и си ги ползваме.
А на онзи дето щял да намаля на 50 и да ускорява. Съветвам те да не го правиш, един се пробва така да бъзика колега, ама пропусна, че имаме станции, да не се изненадаш, като видиш тир препречил пътя, требва да си 4х4 и през нивата, иначе незнам къде ще ходиш. А щангите дето вдигаме кабините са доста яки.

drago_pavlov

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Драго, аз не мога и не те карам да се съобразяваш с мен. Просто като видиш левите ми мигачи да мигат на магистралата, да знаеш че тръгвам да изпреварвам, а ти ако искаш карай и натискай. Гледай само да те не закача  с триосието , че са ми големи гумите и нема да те усетя кога съм те сдъвкал.
Изобщо нямате право да се изпреварвате взаимно по магистралата.

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Как не се научихте, че на многолентов път дясната лента е с предимство, па баш ме боли с колко караш.
Ай стига бе  :o За сефте чувам, че тръгналият да изпреварва от дясната лента е с предимство пред този от лявата...

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Относно това, че тира карал със 100, ами не си ти човека който да ми каже с колко да карам, пък и вярвам, че леката ти количка може и с повече да се движи.
Правилно, не съм аз човека - има си закон. Закон, който вие професионалните шофьори нарушавате най-много, а после ревете, че никой не се съобразява с вас...
Ако всички спазваха ЗДП нямаше да има конфликтни маневри...

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Смешно ми става, като някой каже че не може да изпревари камион с колата си.
Аз проблем нямам да изпреваря "TIR" - отнема ми секунди. Проблем имам с 2 "TIR"-a, които се изпреварват (незаконно) по магистралата - едно че не е позволено, второ че им отнема 10 мин. като се движат с 2 км/ч разлика, трето че не им пука за идващите отзад значително по-бързо движещи се МеПеСе-та...

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Не говори пред професионални шофьори за правила за движение, със сигурност ги знаем много добре и си ги ползваме.
Май имаш пропуски около правилата за изпреварване и движение по магистрала.

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
А на онзи дето щял да намаля на 50 и да ускорява. Съветвам те да не го правиш, един се пробва така да бъзика колега, ама пропусна, че имаме станции, да не се изненадаш, като видиш тир препречил пътя, требва да си 4х4 и през нивата, иначе незнам къде ще ходиш. А щангите дето вдигаме кабините са доста яки.
Хаха, много сте ербап всичките с тия щанги... А те куршуми спират ли???
Че май ножовете не:
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=3993.0

scaniavolvo

Драго защо си мислиш така,че камионите не могат да се изпреварват,могат разбира се стига да няма знак,който да го забранява.А до щангата-всичко спира по-добре не пробвай!

ceko1969

Парен каша духа, от как изпатих миналата година при един инцидент (за щастие ми се размина само с леки материални щети) много внимавам с "големите" (особено дали ме виждат), че като стане белята кел файда кой крив кой прав ::)

Красимир Тодоров

Изобщо не смятам да ти обяснявам здп и правилника за неговото прилагане, относно другото, вервай ако щеш, бързо ще омекнеш. незнам какъв ти е опита в стрелба по хора, но моя със щангата е реален. и изобщо не се стига до бой, такива отворковци първото което правят е да се извиняват.
относно кой прав кой крив, правилния подход е с добро към професионалния шофьор, повечето от нас са толерантни и помагат. тръгнеш ли с  рогата... незнам, нема да е добре.
пак ви повтарям на няколкото любители шофьори, не ни пречете да работим и да си храним семействата, съобразявайте се, че с това се издържаме. Пречите ли - на собствена отговорност.

Цитат на: ceko1969 - Понеделник, 09 Декември, 2013, 19:09:19
Парен каша духа, от как изпатих миналата година при един инцидент (за щастие ми се размина само с леки материални щети) много внимавам с "големите" (особено дали ме виждат), че като стане белята кел файда кой крив кой прав ::)
Братле, никой не те е закачил нарочно. Просто има мъртви полета в огледалата и в закона пише, че не се преминава от дясната страна на състав от ппс. това не е случайно. свиркай си, желязо се прави, добре че нищо ти нема.


Красимир Тодоров