• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Новият Камаз 5490- Евро 5

Започната от naum4o, Четвъртък, 26 Декември, 2013, 11:20:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

sek.1

Цитат на: driver1 - Петък, 27 Декември, 2013, 22:34:13
  А бе, не знам колко здрава и надеждна машина е, ама не са ли чували за автоматична скоростна кутия? Че кой в Европа кара още нов камион, но с ръчка?
 
Ами примерно аз не ща да чуя за автомати и полу автомати . Двама приятели със Сетра 315 HDH с такива скорости толкова ядове берат че единя вика по добре Чавдар да карам  ;D Автобусите бяха на 3-4 години като влязоха в България и си дойдоха с проблемите . Едната Сетра я караха в Турция на преоборудване с ръчни скорости другата ходи където има сервиз на Сетра и Мерцедес на балканите и до ден днешен си е с проблемите особено в мокро време . Нещо нямам желание да ми светне цялото табло и да си остана на пътя . Тука в Европа ни е лесен живота сервизна мрежа голяма ама там в русията има места където и хиляда километра няма нищо не сервиз и гарга няма . Не вярваш ли на камиона си по добре въобще не тръгвай на път .

sek.1


Тариката

Цитат на: ivopifeca - Петък, 27 Декември, 2013, 21:31:13Ей,все пак тези хора,в тяхната държава се произвежда нещо...защо не ни даде Мерцедес на нас например да правиме нещо ???Явно политиката на Европа е решила ние да не делкаме никва техника?
Нещата са взаимосвързани:
   1.България е или на първо или на второ място по корупция в ЕС за последните 4-5 години. Е как да дойдат чуждестранни инвеститори? Те идват да печелят, не да губят!
   2.В България бюрокрацията е огромна-вместо обслужване на едно гише още разправии,бюрокрация и корупция.В нормалните държави електронното правителство е стандарт тоест задължително.
   3.В България съдебната система не работи/обикновено едно дело се влачи от три до пет години/ако завлекат или откраднат нещо на чуждестранни инвеститори-пак загуби.Не трябва ами е задължителна съдебна реформа.
   4.Образувателна реформа също е необходима, защото завършилите образувание/дори више-учат се неща от преди 20-30години/не са квалифицирани и обучени да отговарят на съвременните реалности.Разбира се има и изключения,но те само потвърждават правилото.
    Има и много други причини...
А относно успеха на Kamaz 2014,че е продаден/капариран за 11 месеца напред,аз не се и съмнявам защото те вървят по проверената формула на Маз с бенцовият двигател.
   Въобще хората мислят в перспектива-не се носят по течението.
   

Тариката


stoil nedev

Каквото и да пишете и да мислите този автомобил ( КАМАЗ 5490 ) ще е многократно по-добър от някой европейски марки  ( СтраДалис  визирам) .
Освен това Турция бълва всякакви авто - боклуци и ментета.
Защо пък братята да не произвеждат нещо по-добро и по-качествненно.  ;)
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

sek.1

То като гледам не остана много от камиона да произведат руснаците . Въпреки че те са царе да се усерат и на малкото .

Hino


Този дизаин на кабината на МАЗ си е чист ТурбоСтар от 1983-та година. Между другото, цената на новия Камаз не е чак толкова ниска. Доколкото разбрах става дума за около 65.000Е, което е всичко друго, но не и ниска цена за префасониран Аксор.
И последно, малко извън темата, някои знае ли с какво марката Камаз и въобще Татарстан е свързан по някакъв начин с България  :) ;) ?!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino


Коментара ми за кабината нека да се чете вместо "кабината на МАЗ", като кореиският вариант на кабината на КАМАЗ ( а НЕ на МАЗ....че съм се объркал).

Между другото искам да направя едно друго уточнение, което досега никои не видях да спомене. Става дума за моторите.

КАМАЗ избират ОМ457LA (428 к.с), което си е практически доста по-старата версия на 12 литровият мотор на Мерцедес, известен главно като "автобусният двигател" ( въпреки, че се използва за доста други неща, включително и в селскостопански машини  ;D). Това е РЕДОВИ, 6 цилиндров опростен мотор, по-стара генерация ( което всъщност според мен си е плюс).

МАЗ вече слагат ОМ501LA които е V6 мотора на Актрос ( от второ поколение нагоре), в пъти по разпространен мотор, помпа-дюза с налягане до 1600 бара, мощностен ред между 310 и 460 коня, при тях е 430 коня версия. Известен е с това, че основният му ремонт става за два дни и струва около 5000лева в официално представителство  ;D.   

И двата камиона са с ръчки ЗФ, явно заради любовта на руският пазар към по-прости и най-вече ДОКАЗАНИ решения!!!

Теглото на МАЗ е около половин тон по-ниско от това на 5490.

Гаранцията на КАМАЗ-а е 2год. и/или 200хил.км. МАЗ-а честно казано незнам ( а й точно сега не ми се търси да разбера  :D) колко е.
Леко "лирично отклонение" - на руският пазар има няколко разпространени версии на китаиски влекачи. Най-известни са Howo и Faw. Според мен не са особенно евтини, около 5000-7000Е под цената на новия 5490, което е смешно малко на фона на това за какво говорим. Същите тези китаиски влекачи , се предлагат с уникалната официална гаранция от 1 год. и ....внимание......60хил.км :o ::) (ако стигнат до толкова  ;D, шегувам се).
В същото време, това отвратително, постоянно чупещо се и известно само с проблемите си Ивеко (това го пиша като ирония...най-малкото защото е разработено, сглобявано в, и с болшинство части Made in Germany, при това южна - Улм  ) .... се предлага с 3 год и 360 хил.км гаранция, като гаранцията специално на тази така добре известна турбина ( между другото белгииско производство ) е ....700.000км ( словом седемстотин хиляди километра)!!!

И последно, МАЗ-а е с около половин милион рубли по-евтин от 5490 Е5, тоест около 53.000Е срещу 64.000Е за КАМАЗ-а..... което не е никак малка стойност. Общите отзиви за кабината обаче са.......че е пълен ужасТ  ;D.......
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Haydutyn

Цитат на: Тариката - Събота, 28 Декември, 2013, 12:40:24
Нещата са взаимосвързани:1.България е или на първо или на второ място по корупция в ЕС за последните 4-5 години. Е как да дойдат чуждестранни инвеститори? Те идват да печелят, не да губят!2.В България бюрокрацията е огромна-вместо обслужване на едно гише още разправии,бюрокрация и корупция.В нормалните държави електронното правителство е стандарт тоест задължително.3.В България съдебната система не работи/обикновено едно дело се влачи от три до пет години/ако завлекат или откраднат нещо на чуждестранни инвеститори-пак загуби.Не трябва ами е задължителна съдебна реформа.4.Образувателна реформа също е необходима, защото завършилите образувание/дори више-учат се неща от преди 20-30години/не са квалифицирани и обучени да отговарят на съвременните реалности.Разбира се има и изключения,но те само потвърждават правилото.Има и много други причини...А относно успеха на Kamaz 2014,че е продаден/капариран за 11 месеца напред,аз не се и съмнявам защото те вървят по проверената формула на Маз с бенцовият двигател.Въобще хората мислят в перспектива-не се носят по течението.
Точно! Без реформи Нищо не може да се промени ще си останем най бедната държава.

kamion53

Защото са пияни и глупави.И много некадърни.

sek.1

Цитат на: kamion53 - Вторник, 25 Февруари, 2014, 15:41:19
Защото са пияни и глупави.И много некадърни.

И на базата на какво правиш такива категорични изводи ?


glogistics

 :) Все едно да си купиш нова Лада. Само първоначалната инвестиция е ниска... :)

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

loshdancho

Малииииий...Човека, чак адвокати е затърсил..... Голям котор, ще излезе Недомерцедеса.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Haydutyn

 "заради проблеми с качеството на доставени от Германия детайли" ще падна! Едно две палета да са ударени дефектирани, ама при транспорта всичко да е дефектно неща ме съмнява.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.