• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Изпреварване между камиони

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 15 Април, 2014, 23:25:22

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Обикновено карам по-бавно от потока. Ама и да караш с 90 в селата не мисля, че е добре. Като има възможност за изпреварване съдействам, когато има възможност подавам десен пътепоказател и отпускам газта, ако са няколко камиона дори спирам на отбивка. Това по националите, на магистрала също почти винаги изключвам темпомата, така става много по-бързо изпреварването и не се пречи на леките коли. Инак им е много лесно слага се забрана за изпреварване от товарни автомобили и готово.

     Тази вечер бързам да се прибера във вкъщи и натискам колкото може. В едно изкачване застигам камион с русенска регистрация и не беше много безопасно за изпреварване (по-скоро една кола се поколеба и ставаха двама), а и аз съм на близо 40 тона. Колегата караше почти застъпил осовата линия ("по-удобно е" за да погледнеш навлизаш в насрещната лента), а се движеше съвсем бавно. На равното подкара на ограничител и въпреки, че "досаждах" като карах частично и в насрещното въобще не се впечатли. Видях че застига кола и леко отпусна и тръгнах да го изпреварвам и тя го "подпря" и стана работата. След изпреварването изостана и буквално след секунди го загубих. И какъв е извода? След малко застигам пак с русенска регистрация, сигнализира ми с десен мигач и присветна да се прибера. Има разлика и то голяма!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

M.Traykov

Разликата е огромна.
Въпреки,че карам малка "машина" винаги давам ляв или десен мигач и присветквам за прибиране или за даване на предимство.
Даже и с колата съм така.Въобще гледам да съм толерантен и по някой път си патя от това.

M.Traykov


kivott77

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 15 Април, 2014, 23:25:22
     Обикновено карам по-бавно от потока. Ама и да караш с 90 в селата не мисля, че е добре. Като има възможност за изпреварване съдействам, когато има възможност подавам десен пътепоказател и отпускам газта, ако са няколко камиона дори спирам на отбивка. Това по националите, на магистрала също почти винаги изключвам темпомата, така става много по-бързо изпреварването и не се пречи на леките коли. Инак им е много лесно слага се забрана за изпреварване от товарни автомобили и готово.

     Тази вечер бързам да се прибера във вкъщи и натискам колкото може. В едно изкачване застигам камион с русенска регистрация и не беше много безопасно за изпреварване (по-скоро една кола се поколеба и ставаха двама), а и аз съм на близо 40 тона. Колегата караше почти застъпил осовата линия ("по-удобно е" за да погледнеш навлизаш в насрещната лента), а се движеше съвсем бавно. На равното подкара на ограничител и въпреки, че "досаждах" като карах частично и в насрещното въобще не се впечатли. Видях че застига кола и леко отпусна и тръгнах да го изпреварвам и тя го "подпря" и стана работата. След изпреварването изостана и буквално след секунди го загубих. И какъв е извода? След малко застигам пак с русенска регистрация, сигнализира ми с десен мигач и присветна да се прибера. Има разлика и то голяма!
Виждам че си добър шофьор но не е нужно да се рискува.Все пак това не е лека кола.Дали ще поставят знак или не това не е от значение,сам знаеш какво е нужно за едно безопасно изпреварване,особенно за камион.Разумно карай дълго ще караш.

SOLAR

Цитат на: Drifter - Сряда, 16 Април, 2014, 20:23:46
Разликата е огромна.
Въпреки,че карам малка "машина" винаги давам ляв или десен мигач и присветквам за прибиране или за даване на предимство.
Даже и с колата съм така.Въобще гледам да съм толерантен и по някой път си патя от това.

Drifter, с това "присветквам" пречиш на изпреварвания и вредата е по-голяма отколкото нормално изпълнение на маневрата. Изпреварвания получава "СВЕТКАВИЦА" в очите. Жокер: виж размера на огледалото на камиона и го сравни с твоето.

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

M.Traykov

Святкам само през деня.Напоследък използвам за кратко клаксон за прибиране и за "благодаря" когато някой ме пусне да мина или да го изпреваря.

naum4o

Настъпвам леко осевата линия, така че хубаво да ме види в лявото огледало. Точно 5 секунди след това знам с кого си имам работа и дали изпреварването ще е лесно. Ако е темерут - съдба, ще чакаме подходящия момент. Но много често колегата ми дава иширет, че ме е видял и разбрал и се прибира леко към банкета, и когато успея да го задмина, задължително благодаря. Миналата седмица на прохода, на изкачването към Троян, един здраво натоварен младеж, директно ме пусна да мина със сканийката още в началото на завоите. Евала на колегата, това е начинът.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

kivott77

Цитат на: naum4o - Четвъртък, 17 Април, 2014, 20:27:09
Настъпвам леко осевата линия, така че хубаво да ме види в лявото огледало. Точно 5 секунди след това знам с кого си имам работа и дали изпреварването ще е лесно. Ако е темерут - съдба, ще чакаме подходящия момент. Но много често колегата ми дава иширет, че ме е видял и разбрал и се прибира леко към банкета, и когато успея да го задмина, задължително благодаря. Миналата седмица на прохода, на изкачването към Троян, един здраво натоварен младеж, директно ме пусна да мина със сканийката още в началото на завоите. Евала на колегата, това е начинът.
Да такае и така се прави,ако е пич ще те пусне.Ама пробвай турските камиони да минеш,ако искаш със зенитен прожектор им святкай.Те даже между тях няма да те пуснат,пък и място почти никога не оставят.

SOLAR

В темата Колегиалност на пътя съм написал какво правих, но сега не бързам за никъде и се учудвам защо съм карал бързо. Карам с 80 km/h, в повечето европейски страни това е максималната скорост, давам път на всеки, а където е забранено изпреварването, леко ускорявам, за да не се образува опашка.
Нашата фирма има международен приз: "RED TRUCKS - GREEN DRIVING" .



Бързото каране не се поощрява. Препоръчителната максимална скорост е 83 km/h. Тогава карането е безопасно и най-Економично (както бе писала за мото една колежка).
Понякога като ме изпреварят, французите ми пущат "аварийни" светлини - т.е карам бавно, а в Унгария ме освиркват. Но с бавно каране си заработвам по-голяма заплата и това не ме смущава.
Дори и когато някой "фитипалди" ми "засече" пътя, не си развалям спокойствие и настроение. Просто го съжалявам, че работи "на километър" и е опасен за движението.
А като срещнете камион с надпис SOLAR на предното стъкло - помахайте и се усмихнете  ;) .

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: kivott77 - Четвъртък, 17 Април, 2014, 09:59:05
... Дали ще поставят знак или не това не е от значение,сам знаеш какво е нужно за едно безопасно изпреварване,особенно за камион.Разумно карай дълго ще караш.

     Имах предвид забрана на магистрала. Първо, поставят се когато е много натоварено движението, за да може в лявата лента да се движат и с по-голяма скорост от тази на камиона. Донякъде е разбираемо и мен ме дразнят като почнат да се изпреварват по 5-6 минути, този който е предприел изпреварването и явно не се движи достатъчно по-бързо. Също и изпреварвания, излишен риск от успоредно движение на камиони и така или иначе ще бъде изпреварен. И как, ако се движи някой с 60 или 50 да караш след него и то по магистрала? Нали целта е да се поддържа скорост!
     Второ, поставят се напълно безсмислени забрани, скорошен пример е магистралата Букурещ-Плоещ. Отскоро е сложен знак за забрана изпреварване от камиони и там където е с три ленти. Къде видяха толкова камиони и толкова коли?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

#9
Цитат на: SOLAR - Четвъртък, 17 Април, 2014, 12:34:10
Drifter, с това "присветквам" пречиш на изпреварвания и вредата е по-голяма отколкото нормално изпълнение на маневрата. Изпреварвания получава "СВЕТКАВИЦА" в очите.

При нас има други нерегламентирани правила за сигнализация когато камиона изпреварващ ни, може да се прибере:

през деня: по радиото казваш ( еди койси "надписа на камиона му" готов си, връщай се)
през ноща: гасиш късите за около 3 секунди

след което колегата мига с thank you lights имаме инсталиран бутон на таблото специално за целта:



Редактирана YouTube връзка!
smoking gun

Mandor

Да, ама нашите къси се палят автоматично, така че не става. Просто мигваш с дългите, че може да се прибира.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

Цитат на: American - Петък, 18 Април, 2014, 05:58:30
При нас има други нерегламентирани правила за сигнализация когато камиона изпреварващ ни, може да се прибере:

през деня: по радиото казваш ( еди койси "надписа на камиона му" готов си, връщай се)
през ноща: гасиш късите за около 3 секунди

след което колегата мига с thank you lights имаме инсталиран бутон на таблото специално за целта

Американски щуротии,.... В Европа е прието само да му присветнеш с дългите, дори аа не гледа в огледалото пак  ще разбере.   Когато минава Третия камион се вижда най-добре.



ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Като те застигне камион, явно кара по-бързо. Може би, камионът върви, товарът му позволява, може би е от вечно бързащи. Ако е от последните е редно да го накажем и по време на изпреварване да увеличим скоростта, за да се увеличи времето или да не може да стане. На поне две ленти за посока е неприятното, за тези отзад. При двупосочен път е опасно и за отсрещния, както тъпакът който неправилно изпреварва или още по-големият тъпак който пречи.

    Когато изпреварвате и то продължи много, много време, и когато все пак се приберете, и тогава след секунди онзи е вече в далечината. Тогава не се ли сещате, колко "набожни" има в Мрежата? Такива ще се пребият да пускат такива публикации или когато срещне такава: амин, амин, амин. Или направо amin - не на английски. Много често според мен, тези аминкащи, много "набожни" са най-големите амбреажи на пътя.


    Поне един е от немъжки пол


    Дискордиа почти да го изпревари, ама онзи се сетил, че му върви камионът.



    При двупосочен път и удар между насрещно движещ се, не е достатъчно да има един виновник. Поне двама са, а може да са 3 от 3-ма, малко са пътищата където не може да се разминават 3 МПС-та, било и поне 2 камиона. Да не говорим, колко е елементарно да не се стигне до такова разминаване. Ако изпреварвания е предприел неправилно, рисковано изпреварване. Какъв е изпреварваният? Натиска да затрудни изпреварването, ама какво правел онзи. Този отсреща, ако излиза от завой или друга ограничена видимост - добре. А ако 30 секунди наблюдава отсрещните и натиска да стигне по-бързо до тях. "Господ беше с мен" - цитат от истински случай в социалните мрежи. Пуснал клип как наблюдава отдалеч и кога стана вече близо, добре, че бил някой си да го спаси от тъпотия му.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!