• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Ръчен запис на периодите на управление, почивка, друга работа и на разположение.

Започната от loshdancho, Петък, 04 Юли, 2014, 20:23:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Преди няколко дена имах преживяване с Господата от ДАЙ.
Не признаваха шайба седяла два дни на пауза.
Истината е , че ме мързеше да  чертая ръчно. Смятах, че е достатъчно доказателство за това, че съм направил 45часа почивка.
Да ама не....Показаха ми документи , в които беше описано: Контролният измервателен документ(тахошайба) се ползва за времето, за което е предвиден. Ако се превиши това време и това доведе до загуба на данни се счита за нарушение и се санкционира.
Та техният довод беше, че не се разчита точно времето на започване, времето на пауза и времето на изваждане.
След спор и четене на шайбата се стигна до това, че не може да се определи колко време е стояла в тахографа. Времето на слагане се виждаше но не се виждаше времето на изваждане.(VOLVO FH 12 98год.).
Обясних им че това е единствената държава на света, в която могат да ти направят АКТ за почивка...... Защото самото ходене за смяна на шайба се смята за работа, а фирмата се намира на 30км от моя дом и няма да си прекъсна почивката за да си взема бележка.
Отговора им беше готов.... и ме затапиха моментално..... :
- Прави се ръчен запис на периодите на почивка....
Та бях принуден да си правя ръчен запис за да не  ми направят акт.... Въпреки, че се виждаше от самолет, че съм почивал.....

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Rammbon

Като чертаеш трябва да пишеш и НДП, КДМ, НСП , ПСП, КСП, или последното е край на седмична почивка. Ако не се пишели тези букви, онези от ДАи пак незнаели за какво си я чертал.

Rammbon


loshdancho

Това съм го пропуснал....  и не съм им направил това удоволствие.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mystang

Пишеш бележка за времето на почивка и заедно с шайбата всичло приключва.Обикновено просят пари ако видят някой по лабилен.Почвайки да си измислят закони.Регламента си го нося и на такива отворени хо давам да ми покажат къде ми е грешката.

loshdancho

Пак отиваме на темата- бележка се пуска само от местодомуването на камиона. След това пътя до камиона се описва ръчно. А когато дневната или седмичната почивката е на място различно от дома на шофьора или фирмата. Щом шофьора няма додтъп до тахотраф се прави ръчен запис.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

матадора

Според мен това е нещо нормално.Като не можеш да си получиш от фирмата бележка за седмичната почивка,си правиш ръчен запис върху шайба,когато стигнеш до камиона.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

loshdancho

4. Ако водачът пътува до определено място, което не е оперативният център на
неговия работодател и което му е посочено от работодателя като място, където
да поеме управлението на превозно средство, оборудвано с тахограф, то той/тя
изпълнява задължение към работодателя си и, в този смисъл, той/тя не разполага
свободно със своето време. Следователно всяко време, прекарано в пътуване до
или от място, което не е дома на водача или оперативния център на работодателя
и където водачът поема или предава управлението на попадащо в обхвата на
регламента превозно средство, независимо от това дали работодателят е дал
нареждане кога и как да пътува или това решение е взето от водача, следва да се
записва като ,,друга работа― (реф. Съд на Европейския съюз 124/099).  
Така също всяко време, прекарано от водача в управление на превозно средство,
което не попада в обхвата на регламента, до или от място, което не е обичайния
оперативен център на неговия работодател или домът на водача и където
водачът трябва да поеме или предаде попадащо в обхвата на регламента
превозно средство, следва да се записва като ,,друга работа―. (Вж. също така
приложение, Тълкувателно разяснение № 2)
5. Теоретично това означава, че водачът, който приключва своя работен ден на
място, различно от нормалното му работно място, не може да извършва никаква
друга работа, като управление на превозно средство до вкъщи, без да запише
тази дейност и може да извършва нарушение.При съмнение за извършването на попадащи в обхвата дейности, които не са
записани, следва да бъдат зададени въпроси на водача, за да се изясни точно
какви дейности са извършени през тези периоди от време.
Записи, показващи, че водачът е приключил своите служебни задължения на едно
място и ги е възобновил на следващия ден на различно място, могат да показват
незаписване на дейности, посочени в разглеждания член.  
На водачи, които поемат управлението на превозно средства далеч от своя дом или
нормална месторабота, трябва да бъдат задавани въпроси относно пътуването за
вземане на превозното средство, за да се установи дали водачът е записал всички
свои дейности.  
Незаписването на попадащи в обхвата на регламента дейности представлява
нарушение на Регламент (ЕИО) № 3821/85 и се категоризира като много сериозно
нарушение.



Та понеже имаше молба за снимка на чертана шайба... и  Годжи  я снима.
Ето снимка, с пояснение: шайба се чертае само за една календарна дата, не може да се престъпва в друга дата.
Общото време на стоене в тахографа и чертане  трябва да е в часовете между 0.00 и 24.00, тоест ако е седяла в тахото до 23.30часа можеш да я чертаеш до 24.00часа и взимаш друга. Задължително е чертана шайба да се смени най-късно в 24.00 на същата дата.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Забравил съм  :-[  Ще гледам да се поправя тези дни ! Що не ме подсети в Своге :)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

Шайбите ми за всеки ден изглеждат горе -долу така :





Датата на поставяне и изваждане на шайбата е една и съща !От петък до понеделник си пускам бележка че съм почивал ! Единствената забележка която съм имал при проверка в Търговище е ,че трябвало да поставям и подпис там където вкарвам ръчно данните !

Ще кача и две снимки когато съм чертал при повреда на генератора :

Преди да откача клемите на акумулатора извадих шайбата !



- от 10 до около 13 часа съм свалял динамото ; от 13 до 17:15 съм се возил в камиона на колега който дойде да ме вземе и прибере в Пловдив ,и получих новото динамо ; от 17:15 до 24 почивка :)

За следващия ден :


- от 0 до 6 почивка ; от 6 до 8:30 съм се возил в камиона на колега който ме закара до моя ; от 8:30 до 11:00 поставях новото динамо , закачих клемите на акумулатора и поставих шайбата в тахографа ; направих 45 мин почивка и газ към Пловдив :)

И на двете шайби долу в празното поле съм писал - Изключване на захранването поради повреда и ремонт на генератора !

Надявам се да съм бил полезен и съжалявам за качеството на снимките , но колкото и пъти да снимам все стават размазани :(
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

Бриги Магнито

А бре я мъцнете  ,аз кат вкарвам ръчно данни у дигитало ше ли ме уважат нейде с глобА или ке минем метър.
Ръчно въвеждам дневни паузи и седмични такива или с други думи,бележка(анекс) не съм виждал от два месеца?
И ош едно питане,пауза от 174часа у БГ,проблем ли е,че забрайх да си извадим картата по празниците?


loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Сряда, 28 Септември, 2016, 21:16:33
Нищо ти нема.
Е то тва е ясно и акъла и парите ми ги нема.
Ма ей тъй обичам да ми речеш.


loshdancho

Искам да видя човека глобен за пауза в България. Тука нема а стане, на там пък не ги интересува кво става тука.   Ако те хванат...викай: в развод съм, жена ми взе апртамента, и сега плащам наем да спя на шефо  у камиона...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.