• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

45-часова седмична почивка в Холандия

Започната от SOLAR, Петък, 24 Октомври, 2014, 03:49:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SOLAR

Нидерландия: Няма да се въвеждат глоби за ползване на нормалната седмична почивка в превозното средство


По информация на асоциацията на превозвачите TLN холандските компетентни органи са потвърдили, че няма да въвеждат глоби за шофьори, които ползват своята 45-часова седмична почивка в кабината на автомобила. При проверките на пътя в страната ще продължи да се установява дали всички изискващи се почивки са били действително ползвани, а не местоположението на шофьора по време на почивките му.

Инфо: АЕБТРИ


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

SOLAR


driver1

Цитат на: SOLAR - Петък, 24 Октомври, 2014, 03:49:47
Нидерландия: Няма да се въвеждат глоби за ползване на нормалната седмична почивка в превозното средство


По информация на асоциацията на превозвачите TLN холандските компетентни органи са потвърдили, че няма да въвеждат глоби за шофьори, които ползват своята 45-часова седмична почивка в кабината на автомобила. При проверките на пътя в страната ще продължи да се установява дали всички изискващи се почивки са били действително ползвани, а не местоположението на шофьора по време на почивките му.

Инфо: АЕБТРИ


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

    И сега няма да се изненадам, ако видя масово напускане на територията на Белгия от празни камиони в събота и неделя в посока Холандия и Германия и завръщането им в понеделник.

driver1


bobikat

Цитат на: driver1 - Петък, 24 Октомври, 2014, 10:43:31
    И сега няма да се изненадам, ако видя масово напускане на територията на Белгия от празни камиони в събота и неделя в посока Холандия и Германия и завръщането им в понеделник.
Дали си заслужава тая амалогия? Колко е стаята в един сносен хотел да го **а? То май повече нафта ще изгори, отколкото е стаята. ???

SOLAR

Цитат на: bobikat - Петък, 24 Октомври, 2014, 14:54:48
Дали си заслужава тая амалогия? Колко е стаята в един сносен хотел да го **а? То май повече нафта ще изгори, отколкото е стаята. ???

Най-ниската цена която съм видял е 25 € около Z.I. "PARISUD"- N-104 около 25-26 изход на хотел F-1. Не зная има ли TIR паркинг там. Ползвал съм хотел около летището на Линц 35 € (няма паркинг). Останалите цени които съм виждал са над 50 €.
Необходимо е поляците да ползват хотели 1 месец... и ще отменят закона.

Имам служебна информация за Австрия, че ползване на нормалната седмична почивка в превозното средство е забранено.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

driver1

Цитат на: bobikat - Петък, 24 Октомври, 2014, 14:54:48
Дали си заслужава тая амалогия? Колко е стаята в един сносен хотел да го **а? То май повече нафта ще изгори, отколкото е стаята. ???

   Като се замислиш - точно така е. Но като знам манталитета на нашенските шефове - биха предпочели да изминеш празен стотици километри, отколкото да дадат пари за комфорта на шофьора...
   Каквото и да си говорим - идеите за хотели за шофьорите, (поне българските) си е чиста фантастика, няма да се случи. Пък и на колко места има  хотелчета с подходящи паркинги за камионите? Защото и придвижването от камиона до хотела също си е проблем. Да не говорим и за сигурността на товара. Освен това преспиването на хотел води и до допълнителни разходи за храна. Нали не си представяте, че някъде ще позволят мъкненето на тигани, котлони и продукти по стаите? Не, че нашенеца не би опитал...А при нивото на заплащане в българските транспортни фирми, разходите за ресторанти са непосилни.
   Така, че забравете за хотели! Ще има обаче всякакви други врътки. Ще има и глоби. И винаги шофьора ще е виновен защото все нещо няма да е разбрал и изпълнил.

bobikat

Не вярвам в покрайнините на градовете да няма мотелчета. А, и нищо не пречи на шофьорите пак да си хапват в камиона, но да спият в мотелите. Предполагам (само предполагам), че през деня няма пречки шофьора да си стои в камиона, стига да е регистриран в мотела (хотела).

Boroman21

Няма такова нещо все още в Австрия,  инфото ти е грешно . Или поне не офицялна информация.

driver1

Цитат на: bobikat - Събота, 25 Октомври, 2014, 13:03:02
Не вярвам в покрайнините на градовете да няма мотелчета. А, и нищо не пречи на шофьорите пак да си хапват в камиона, но да спият в мотелите. Предполагам (само предполагам), че през деня няма пречки шофьора да си стои в камиона, стига да е регистриран в мотела (хотела).


   Ако си прочел тълкувателните писма от Франция и Белгия, и изпратени до АЕБТРИ, трябва да си видял, че всяко пребиваване в камиона по време на нормалната седмична почивка от 45 часа ще се приема за "друга работа" и ще се санкционира. Също така, няма да бъдат изисквани каквито и да било документи и други доказателства за мястото на почивката. За меродавно ще се приема установеното на място, в момента на проверката положение.

bobikat

Цитат на: driver1 - Събота, 25 Октомври, 2014, 16:15:15

  Ако си прочел тълкувателните писма от Франция и Белгия, и изпратени до АЕБТРИ, трябва да си видял, че всяко пребиваване в камиона по време на нормалната седмична почивка от 45 часа ще се приема за "друга работа" и ще се санкционира. Също така, няма да бъдат изисквани каквито и да било документи и други доказателства за мястото на почивката. За меродавно ще се приема установеното на място, в момента на проверката положение.
Не, не съм го прочел. Мерси.
И все пак, идеята ми е, докато се ползва седмичната почивка да кажем в мотел с паркинг, нищо не ти пречи да се храниш и да бъдеш около превозното средство. Щом като го забраняват "в него". Все пак то трябва и да се пази.
ЦитатБелгия: Международния съюз за автомобилен транспорт (ИРУ) е получил следните отговори от белгийското министерство на транспорта за прилагането на практика на забраната за ползване на нормалната седмична почивка в превозните средства:


    1. Как точно трябва да се интерпретира разпоредбата: ,,задължителната нормална седмична почивка на борда на превозното средство в момента на проверката"? Ще се констатира нарушение, когато шофьорът прекарва целия период от 45 часа в кабината, или ще има някаква преценка от контролния орган?
    Отговор: Когато при проверка на шофьор, който в момента ползва почивката си в превозното средство, бъде установено, че по данни на тахографа предишната му почивка е била намалена седмична почивка, се счита че шофьорът е в нарушение, тъй като след намалена седмична почивка той трябва да ползва нормална седмична почивка, а нейното ползване не е разрешено на борда на превозното средство.
П.С.
Цитат5. Сигурността на шофьора и товара също трябва да бъдат взети предвид – има опасност от нападения  или кражби в неосигурени зони.
    Отговор:  Съгласно Регламент 561/2006  ,,седмична почивка" означава седмичен период, през който водачът може свободно да разполага със своето време и включва ,,нормална седмична почивка" и ,,намалена седмична почивка".
    От това определение произлиза, че ако през определен период от време шофьорът е отговорен за задачи като тази да осигури безопасността на превозното средство и неговия товар,  този период не може да бъде счетен като почивка, защото шофьорът не може свободно да разполага със своето време. Този период може да бъде описан като ,,период на разположение" или дори ,,на друга работа".
Изхождайки от това си мисля, че не биха могли насила да ти кажат къде ще си прекарваш свободното време, ако си навън, дори и на 10 м. от ППС-то. Само предположения де, не съм се сблъсквал с такива казуси.
Днес попитах един познат, чийто шеф има камион, как процедират с Франция. Каза, че спедитора му определя маршрута и много рядко застояват във Франция.

batNIKI

Цитат на: bobikat - Събота, 25 Октомври, 2014, 16:39:56
Не, не съм го прочел. Мерси.
И все пак, идеята ми е, докато се ползва седмичната почивка да кажем в мотел с паркинг, нищо не ти пречи да се храниш и да бъдеш около превозното средство. Щом като го забраняват "в него". Все пак то трябва и да се пази. П.С.Изхождайки от това си мисля, че не биха могли насила да ти кажат къде ще си прекарваш свободното време, ако си навън, дори и на 10 м. от ППС-то. Само предположения де, не съм се сблъсквал с такива казуси.
Днес попитах един познат, чийто шеф има камион, как процедират с Франция. Каза, че спедитора му определя маршрута и много рядко застояват във Франция.
Единствено Белгия за сега е проблем. Франция все още няма нищо официално прието. Не случайно ПИМК спокойно си правят не по 45 ами и по над 60 часа във Франция а и до сега не съм чул и видял глобен на друго място освен в Белгия!

driver1

Цитат на: batNIKI - Неделя, 26 Октомври, 2014, 10:04:41
Единствено Белгия за сега е проблем. Франция все още няма нищо официално прието. Не случайно ПИМК спокойно си правят не по 45 ами и по над 60 часа във Франция а и до сега не съм чул и видял глобен на друго място освен в Белгия!


     ЕШК.   Във Франция всичко си е съвсем официално прието, с дати, срокове и регламентирани мерки и инструкции към контролиращите органи. По въпроса е писано много в Мрежата. В момента тече адаптивен и разяснителен период за приспособяване на транспортната дейност на транспортните предприятия към новата ситуация.
     А позоваването на нещо казано от сульо от ПИМК, си е меко казано лекомислено.
     По-добре четете повече информация в специализираните издания, а не си правете свободни съчинения, от казано и речено по паркингите.

batNIKI

Цитат на: driver1 - Неделя, 26 Октомври, 2014, 11:30:28

     ЕШК.   Във Франция всичко си е съвсем официално прието, с дати, срокове и регламентирани мерки и инструкции към контролиращите органи. По въпроса е писано много в Мрежата. В момента тече адаптивен и разяснителен период за приспособяване на транспортната дейност на транспортните предприятия към новата ситуация.
     А позоваването на нещо казано от сульо от ПИМК, си е меко казано лекомислено.
     По-добре четете повече информация в специализираните издания, а не си правете свободни съчинения, от казано и речено по паркингите.
Факт е че досега има глобени само Белгия, за друга държава не знам!

driver1

Цитат на: batNIKI - Неделя, 26 Октомври, 2014, 14:12:24
Факт е че досега има глобени само Белгия, за друга държава не знам!

   Факт е, че не си ме прочел, а и не чел където е трябвало, а споделяш бръщолевенията по паркингите.

Събев

С тези забрани да си ползваме камионите за 45 часова почивка страшна работа стана! Ако няма наоколо каде да се спи си е наш проблем, трябва да караме докъдето има мотели или нещо подобно! Аз примерно карам автовоз, за 2 дни ако ме няма около камиона после може и да не си позная колите които съм качил ама пак си е мой проблем.........!!! Немога да разбера тези дето ги мислят тези неща някога возили ли са се на камиони, не говоря за международни пътувания по няколко седмици примерно!

bobikat

Цитат на: Събев - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 20:42:58
С тези забрани да си ползваме камионите за 45 часова почивка страшна работа стана! Ако няма наоколо каде да се спи си е наш проблем, трябва да караме докъдето има мотели или нещо подобно! Аз примерно карам автовоз, за 2 дни ако ме няма около камиона после може и да не си позная колите които съм качил ама пак си е мой проблем.........!!! Немога да разбера тези дето ги мислят тези неща някога возили ли са се на камиони, не говоря за международни пътувания по няколко седмици примерно!
Tи как мислиш? Оня презерватив, барека, дето сега е евродупетат, дали някога се е возил на камион?

bobikat