• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

45-часова седмична почивка в Холандия

Започната от SOLAR, Петък, 24 Октомври, 2014, 03:49:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Събев

Цитат на: bobikat - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 21:40:03
Tи как мислиш? Оня презерватив, барека, дето сега е евродупетат, дали някога се е возил на камион?

Аз не го мисля, ясно ми е че в камиони не са и стъпвали!
Да не говорим за возене, пътуване или каквото и да било!
Лошото е че нас, тези които снабдяваме къде ли не със стока ни се бъркат в работата по грешен начин! И вместо да ни помагат, повече ни пречат!

Събев


SOLAR

Нововъведените закони са много правилни. Поздрави за въвеждането им. Хората ти казват "ЩЕ СЕ ПОЧИВА !", но Ганьо Балкански хленчи.
Няма  да коментирам отрицателните мнения. По същия начин се подхождаше и при прилагане на новия Регламент.  Необходимо е всички държави да приемат този закони. Необходимо е да бъдем равни със западните колеги, а не циганска напаст. Байганьовщината ни няма да ни помогне. Ние сме вече 300 години назад и 75 встрани (Босфора и Москва ни дърпат все още в блатото), а трябва да излезем от там.
Глобата е 30 000 евро, за което ще са виновни нарушителите (шофьорите). Който иска да рискува, но след това да не се жалва по форумите, че ШЕФА така му е казал.
Оставяйте камионите, отидете в някой град и ПОЧИВАЙТЕ. Стоката е застрахована. След това представете документа от хотела на шефа за да го осребри. Отначало ще има мрън-мрън, но след това всичко ще си влезе в релсите - колкото по-бързо,  толкова по-добре. А някои ще спестят и от бурканите с манджа.  :D


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

SOLAR


bobikat

Цитат на: SOLAR - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 23:55:05
Нововъведените закони са много правилни. Поздрави за въвеждането им. Хората ти казват "ЩЕ СЕ ПОЧИВА !", но Ганьо Балкански хленчи.
Няма  да коментирам отрицателните мнения. По същия начин се подхождаше и при прилагане на новия Регламент.  Необходимо е всички държави да приемат този закони. Необходимо е да бъдем равни със западните колеги, а не циганска напаст. Байганьовщината ни няма да ни помогне. Ние сме вече 300 години назад и 75 встрани (Босфора и Москва ни дърпат все още в блатото), а трябва да излезем от там.
Глобата е 30 000 евро, за което ще са виновни нарушителите (шофьорите). Който иска да рискува, но след това да не се жалва по форумите, че ШЕФА така му е казал.
Оставяйте камионите, отидете в някой град и ПОЧИВАЙТЕ. Стоката е застрахована. След това представете документа от хотела на шефа за да го осребри. Отначало ще има мрън-мрън, но след това всичко ще си влезе в релсите - колкото по-бързо,  толкова по-добре. А някои ще спестят и от бурканите с манджа.  :D


ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Напълно съгласен с теб, но е факт, че тези, гласували закона, наредбата, регламента и т.н. и т.н. понякога не са наясно с това, което гласуват. Мисля ме разбираш.

kamion53

Капута бареков сигурно не се е возил на камион,но знаеш ли колко му дреме на умрелия-за теоята 45 ч,почивка.

orakul1

Солар ли си,слънце ли си,не ме интерисува.Пише на линка ти Белгия.Ще те питам само колко пъти си спал на хотел във Белгия на които да има къде да паркираш камиона.Всички знаем че след 17-18 часа паркингите се пълнят и няма места за паркиране на камионите.Да не говорим за хотелите,да са 100-1000 камиона да се намери места в хотелите за шофиорите.Давате ли си сметка как да се намери хотел по маршрута. То и така се краде,хем си в кабината,да не говорим когато няма надзор.Колко пъти си се сблъсквал със застрахователи за щети,да не говорим за кражби.Защо си мислите всички че този които ви е наел на работа и ви дава препитание не желае да се чувствате бели хора.Ще препоръчам на колегите когато правят паузи навън да си вадят картите от тахографа.Можете да сте сигурни че глоба за това няма.Има и друг плюс,когато имате работен ден над 13 часа и 12 часа пауза да направите,се счита за 9 часа пауза.Така че ако картата е извън тахографа паузата е валидна.  

skeli

Ти изобщо чел ли си наредбата orakul1 и знаеш ли колко е работния период на един водач. Ако си направил 13 часа работен ден и си направил 12 часа пауза то значи имаш 12 часа пауза, впрочем нямаш никакво нарушение, защото в 24 часовия период ти имаш 11 часа пауза. А за ваденето на картата да не е проблем, ако не минат 24 часа прескочиш ли ги ти трябва документ от фирмата, че действително си почивал а нямаш ли го глобата специално във Франция е 750 евро за всеки 24 часа за които нямаш документ така че направи си сметка добре ли е да правиш пауза с карта извън тахографа ;)  

loshdancho

Мали мали! Единият не знае, че денонощието е 24часа,  и те вкарва в размиисли, които въобще нямат нищо общо с регламента.
Вторият не знае как се въвеждат ръчно данни, как се прави  ръчен запис на периодите на почивка и разположение.....
И всичкото това няма нищо общо с забраната( за която в регламента има мълчаливо съгласие. ) за  45часова почивка,
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Цитат на: skeli - Сряда, 24 Декември, 2014, 08:10:06
Ти изобщо чел ли си наредбата orakul1 и знаеш ли колко е работния период на един водач. Ако си направил 13 часа работен ден и си направил 12 часа пауза то значи имаш 12 часа пауза, впрочем нямаш никакво нарушение, защото в 24 часовия период ти имаш 11 часа пауза. А за ваденето на картата да не е проблем, ако не минат 24 часа прескочиш ли ги ти трябва документ от фирмата, че действително си почивал а нямаш ли го глобата специално във Франция е 750 евро за всеки 24 часа за които нямаш документ така че направи си сметка добре ли е да правиш пауза с карта извън тахографа ;)  
Пич, въпроса не е за 13 часа работен де, а за НАД 13 часа и тогава е така, паузата ти се зачита за 9 часа, освен ако нямаш 3 часа пауза някъде там в работния ден. Тия работи са предъвквани 100 пъти в тоя форум
Относно другото, Солар е прав, работите вървят натам. Харесва ли ни или не... това е положението
Абе и двамата сте прави за различни неща от постингите си, ама де недейте с тоя тон да се заяждате, грозно е просто да се правите кой е по-по-най

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: skeli - Сряда, 24 Декември, 2014, 08:10:06
Ти изобщо чел ли си наредбата orakul1 и знаеш ли колко е работния период на един водач. Ако си направил 13 часа работен ден и си направил 12 часа пауза то значи имаш 12 часа пауза, впрочем нямаш никакво нарушение, защото в 24 часовия период ти имаш 11 часа пауза.

     Аз го разчетох като повече от 13 часа. Тогава до 24 часа остават със сигурност по-малко от 11 часа. Не разбрах, ако се извади картата как ще ги направи повече от 9 часа?



Цитат на: skeli - Сряда, 24 Декември, 2014, 08:10:06
А за ваденето на картата да не е проблем, ако не минат 24 часа прескочиш ли ги ти трябва документ от фирмата, че действително си почивал а нямаш ли го глобата специално във Франция е 750 евро за всеки 24 часа за които нямаш документ така че направи си сметка добре ли е да правиш пауза с карта извън тахографа ;)   

     Тахографската карта е личен документ и е съвсем нормално да си върви с притежателят, когато той е в хотел или където си иска по време на седмична почивка, а не в гнездото на тахографа. И при аналоговият и цифровият носител има начин за въвеждане на данни. Аз лично съм чувал до 72 часа, никъде конкретни срокове не съм чел. Не знам как може да обясниш на контролните органи, че имаш служебна бележка от фирмата базирана на повече от 2 000 км!
     Интересува ме как си стигнал до това убеждение картата не повече от 24 часа извадена? Например, била е извадена за 23,30 часа и при проверка във Франция са ти казали: Още малко и 750 Евро!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

ЦитатНе знам как може да обясниш на контролните органи, че имаш служебна бележка от фирмата базирана на повече от 2 000 км!
Ти ли незнаеш....
Ми като не си чел няма да знаеш.

СОЦИАНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО В ОБЛАСТТА НА АВТОМОБИЛНИЯ ТРАНСПОРТ
Регламент (ЕО) № 561/2006, Директива 2006/22/EC, Регламент (ЕИО) № 3821/85

ТЪЛКУВАТЕЛНО РАЗЯСНЕНИЕ 5


Предмет: Формуляр за удостоверение за дейности, установен от Решение на Комисията
(2009/959/ЕС) от 14 декември 2009 година за изменение на Решение 2007/230/ЕО относно
формуляр във връзка със социалното законодателство, свързано с дейностите по автомобилния
транспорт
Членове: член 11, параграф 3 и член 13 от Директива 2006/22/ЕО
Подход, който да бъде следван: Формулярът за удостоверение не се изисква за дейности,
които могат да бъдат записани с тахограф. При пътните проверки първоизточниците на
информация са тахографските записи, като липсата им може да бъде обоснована с
удостоверение единствено, ако поради обективни причини съставянето им, включително чрез
ръчно въвеждане на данните, не е било възможно. С изключение на случаите на основателно
съмнение, пълният набор от тахографски записи, допълнен при необходимост от формуляра, се
приема за достатъчно доказателство за съблюдаването на Регламент (ЕО) № 561/2006 или
Споразумението AETR.
Удостоверението обхваща някои дейности през периода, посочен в член 15, параграф 7, буква
а) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, т.е. през текущия ден + предишните 28 дни.
Удостоверението може да бъде използвано, в случай че водачът е:

бил отпуск по болест

бил в отпуск, който е част от годишния отпуск съгласно законодателството на държавата-
членка, в която е установено предприятието

бил в отпуск или почивка

управлявал друго превозно средство, попадащо извън обхвата на Регламент (EО)
№ 561/2006 или Споразумението AETR

извършвал друга работа, а не управление на превозно средство

бил на разположение
и когато не е било възможно записването на тези дейности със записващото устрройство. 
Полето ,,отпуск или почивка" може да се използва за случаите, когато водачът не е управлявал,
не е извършвал друга дейност, не е бил на разположение, не е бил в отпуск по болест или
годишен отпуск, като се включват и случаите на частична безработица, стачка или локаут.

Държавите-членки не за задължени да изискват използването на формуляра при липса на
записи, но ако такъв се изисква, за валиден се признава настоящият образец.  От друга страна
не се изисква какъвто и да е формуляр за обичайните периоди на дневна или седмична почивка.
Електронният и пригоден за отпечатване вид на формуляра, както и информация за държавите-
членки, които признават само този формуляр, са достъпни на следния адрес: 
http://ec.europa.eu/transport/road/policy/social_provision/social_form_en.htm.
Формулярът се приема на всички официални езици навсякъде в ЕС. Неговият стандартен
формат улеснява разбирането му, тъй като съдържа номерирани предварително определени
полета за попълване. В Споразумението AETR се препоръчва използването на формуляра,
изготвен
от
икономическата
комисия
за
Европа
на
ООН
(http://www.unece.org/trans/main/sc1/sc1.html).
Всички полета във формуляра следва да бъдат попълнени с печатен шрифт. За да бъде валиден,
формулярът следва да бъде подписан от представителя на предприятието и от водача преди
пътуването. В случай на самонаети водачи, водачът се подписва два пъти - като представител
на предприятието и като водач.
Единствено подписаният оригинал е валиден. Текстът на формуляра не може да бъде променян.
Формулярът не може да бъде подписван предварително и не може да бъде променян
ръкописно. Формулярът може да бъде приет като факс или в електронен вид, ако в
националното законодателство се допуска такава възможност.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Сряда, 24 Декември, 2014, 23:19:26
Ти ли незнаеш....
Ми като не си чел няма да знаеш.

Единствено подписаният оригинал е валиден. Текстът на формуляра не може да бъде променян.
Формулярът не може да бъде подписван предварително и не може да бъде променян
ръкописно. Формулярът може да бъде приет като факс или в електронен вид, ако в
националното законодателство се допуска такава възможност.


     Скоро спомена, че си приключил разговорите с мен. Приветствам го горещо, придържай се към това!
     Така, при проверка ти казват: Липсват удостоверение за дейност тук, тук и тук. Намираш факс, пращат ти за тези периоди разписваш го, естествено без кръгъл печат. Как не са се сетили глобените досега?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

 Ми ша ги глобяват като не четат. В Италия има глобен за това, че часовника  не му показва  местното време.....
Ти като четеш май си дописваш.
При проверка трябва да имаш налично. удостоверение. Къде видя , че може да ти пратят в последствие.


П.П. още нещо къде видя да се изисква печат.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Ето част от тълкувателния текст, който не бях чел:
При пътните проверки първоизточниците на
информация са тахографските записи, като липсата им може да бъде обоснована с
удостоверение единствено, ако поради обективни причини съставянето им, включително чрез
ръчно въвеждане на данните, не е било възможно
.

Ето защо не е нужно да се представя писмо, когато имаш възможност да въведеш почивката си ръчно, както се случва реално тук дето работя в UK. Изобщо никой не знае какво е това писмо и никой не ползва. Дори след 10 дни пауза, слагам картата, ръчно въвеждане и давам пауза от последното вадене дата и час, до поставянето и, дата и час.
Не виждам защо да не се работи така и у нас, и в Унгария например. Не виждам защо да е проблем, освен ако нямат друг вид тълкувание унгарците. Но според българското не е проблем.
Браво за текста и мерси!

bobikat

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 25 Декември, 2014, 00:06:11
Ми ша ги глобяват като не четат. В Италия има глобен за това, че часовника  не му показва  местното време.....
Ти като четеш май си дописваш.
При проверка трябва да имаш налично. удостоверение. Къде видя , че може да ти пратят в последствие.


П.П. още нещо къде видя да се изисква печат.
На аналоговия или на дигиталния? Местното за Италия, или държавата, където е регистрирана колата? При тръгване от Италия предполагам. Много неизвестни. И май наистина се получава така, че всеки си тълкува проверяващ си го тълкува както си му е кеф. Оня ден спорих с инструктора относно вратичката, да дописнаш в пътния лист причината за нарушаване на часовете. И по неговите думи, при аналоговия тахографски лист попълваш при тръгване и града, за където си тръгнал. Нищо, че може да се развали колата на половината път. И... не съм бил задължен отзад да си пиша ръчно паузата, при положение, че тръгвам в 9.00 сутрин и слагам новия лист. От 0.00 до 9.00 никъде не е отбелязано, че е на пауза, но не било проблем. Ха сега де...

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Неделя, 06 Юли, 2014, 21:54:31
... А когато дневната или седмичната почивката е на място различно от дома на шофьора или фирмата. Щом шофьора няма достъп до тахотраф се прави ръчен запис.

ЦитатДържавите-членки не за задължени да изискват използването на формуляра при липса на
записи, но ако такъв се изисква, за валиден се признава настоящият образец. От друга страна
не се изисква какъвто и да е формуляр за обичайните периоди на дневна или седмична почивка.

     В крайна сметка какво предлагаш? Ръчен запис или удостоверение? Или беше работата само за спорът?!
     Безспорно е, че на удостоверението няма посочено място за печат, не знам защо го слагат. Дори е по-лесно при проверка шофьорът да дава устна декларация, за какво са тези бележки?! Има една държава докато кажеш: Ама в Европа... Те ти казват: Тук е Елада!



     Ще използвам прозорецът в който "говориш" с мен и за двайсти път да попитам:
Цитат на: loshdancho - Сряда, 25 Юни, 2014, 08:49:46
Спирачният път се увеличава  с увеличаването на масата...
Като в Първият случай като аритметична прогресия...

     Вчера "крещеше на висок глас" не си чел. Поне прошепни къде го ПРОЧЕТЕ (за масата), ти четящият? Предполагам отговорът ще е като другите пъти, никакъв!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!