• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Не подценявайте тракториста и комбайнера!

Започната от начинаещ, Неделя, 01 Март, 2015, 14:26:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

начинаещ

От скоро съм в този форум,защото съм вече и аз с категория "С+Е" и реших да се поинтересувам за професията шофьор на камион.Доста изчетох от темите и мненията на колегите,някои неща предполагам ще ми бъдат полезни някои не,ако реша  да си вадя хляба с тая професия.Много лошо впечатление ми направи отношението към някои колеги и нарицаването им на тракторист и комбаинер или ТКЗС-ар,като това май е синоним на некадърност и некомпетентност и несправяне с шофирането на камион.Лично мен ме засегна това оприличаване,защото и аз съм бил механизатор. Е не съм само ТКЗС-ар,просто когато завърших беха на изчезване и не съм работил в тях,но не смятам,че тракториста би бил лош шофьор.Незнам защо се подценява механизаторската работа в земеделието,може би останало от времето когато всички слаби ученици учеха в селско-стопанските у-ща,но колеги та то същото бе и с у-щата по автотранспорт ;D.За камионджийте не сядали на трактор да спомена само,че не е толкова просто да работиш с трактор и прикачен инвентар,още повече и комбайн.Вярно,че се движат по-бавно,но понякога се справяш с добри габарити.Не съм се замислял колко е дълга композиция комбайн влачещ 6-метров хедер отзад или трактор със сламопреса и две ремаркета пълни с бали.Тук ще кажете и тонажът е важен да така е.Но трактор с две ремаркета с по 8 тона пшеница пак не съм смятал колко е общата маса.Отделно доста от прикачният инвентар е около 4 метра ширина и с това понякога се движиш и по шосе за да стигнеш до нивата.Не мога да се съглася с вас,че от тракторист не може да стане шофьор.Със сигурност ще е по-добър от някой преминал набързо "В" след това "С",като тук незнам има ли някакво време за чакане между категориите,една година си седи в къщи пред компа и записва "С+Е" и е готов международен шофьор.
  Извинявам се,ако някой съм засегнал, също сори и за правопис и пунктоация но все пак съм възпитаник на СПТУ по СС. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

начинаещ


loshdancho

Има всякакви: трактористи, комбайнери,  сервитьори,старшини, че и полицаи даже. И всички са синоним за неграмотност, по простата причина, че на никой от тях това не му е основната професия, а е чул, че се изкарват пари и ....
Можеш ли да направиш разлика, за човек, имащ желание да се научи и човек дето не може и не иска да се научи.... е вторият е неграмотник. От  професията шофьор в младостта  си се отказват доста хора, на които явно не им понася  и остават старите кучета. Е кажи ми как сега един пенсионер военен или полицай на години ще се сравнява с човек, на който живота му е минал в черно-бяло. Тоя пенсионер  вече не може да възприема така както е бил на младини и трудно се учи.... как да го наречеш професионалист... Винаги щом стане дума и човек каже абе аз бях.... значи това в момента не е неговата работа и на дали ще  я работи с желание и ще му доставя удоволствие.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

начинаещ

Цитат на: loshdancho - Неделя, 01 Март, 2015, 15:22:48
Има всякакви: трактористи, комбайнери,  сервитьори,старшини, че и полицаи даже. И всички са синоним за неграмотност, по простата причина, че на никой от тях това не му е основната професия, а е чул, че се изкарват пари и ....
Можеш ли да направиш разлика, за човек, имащ желание да се научи и човек дето не може и не иска да се научи.... е вторият е неграмотник. От  професията шофьор в младостта  си се отказват доста хора, на които явно не им понася  и остават старите кучета. Е кажи ми как сега един пенсионер военен или полицай на години ще се сравнява с човек, на който живота му е минал в черно-бяло. Тоя пенсионер  вече не може да възприема така както е бил на младини и трудно се учи.... как да го наречеш професионалист... Винаги щом стане дума и човек каже абе аз бях.... значи това в момента не е неговата работа и на дали ще  я работи с желание и ще му доставя удоволствие.
То най-хубаво е човек да изкарва пари от хобито си,но няма как всички да сме така.На мен също ми се е налагало да работя работа от която не изпитвам удоволствие, но това не ме е правило по-лош от останалите колеги,особено когато съм се стремял да схвана тънкости и да се науча.Навсякъде има стари кучета,едни ти споделят наученото с опит,други те оставят да стигнеш сам до правилното,
трети се страхуват да ги не надминеш ,просто има всякакви.Не виждам нищо лошо в това да искаш да си сменищ професията заради по-голямо заплащане.

Бриги Магнито

Оуу Баце,да те светнем,90% оттук присъстващите,те сложиха у графа,,поредният тракторист/комбайнер'' без да те познават
Но интересното е,че 50% оттук присъстващите не могат да превключат скоростите на трактор,камо ли да имат познания пък за работа с инвентар.
Апропо аз обратно на теб от некадърен шофер се опитвам да се науча за тракторист,тъй че не им се впрегай на господа шоферите,оти между тех има и образовани с висше образование,ми дай да си помагаме,кво знам помагам,кво знаеш помагаш,ко че каеш?

Апропо 80% оттук присъстващите не знаят как да си сменят спуканата гума в изорано ниве.  ;)



Boroman21

Колега не се впрягай на всяка дума де що чуеш , просто си го премести в другия крачол и газ напред. Аз например бих карал трактор с удоволствие нищо че ще ме викат тракторист или ткзсар ;D

SEMPER

Аз  лично се научих на маневри с ремарке с завиваща предна ос точно на трактор. На принципа на неволята  ;D 
Трябваше да прибера двайсетина кубика дърва и имаше свободен само трактор с ремарке.
Ако не можеш да го караш назад , мъкни ги на ръка като нямаш друга работа  ;D ;D

А тук някои велики "европейски" шофьори гледам че избягват тези ремаркета, защото на маневра отивали накъдето сами си решат  ::)  ;D ;D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

loshdancho

Вярвай или не опитвал съм и  друга работа. ми не е като основната, и не се удава така както това което ти е на сърце.
Ако стана някога тракторист на дали ще се науча и стана професионалист, ще ми викат шофьора обидно.
Имам книжка за мотокари и електрокари, но като си потърсих работа... отговора беше ми не ставаш, щот не знаеш.
За някой неща човек трябва да се примири.  Добрият тракторист ако е добър шофьор никой няма да му каже, че е тракторист. Но ако не става си остава тракторист, Колкото и да му е мъчно. Не , че аз знам как се сменява гума в полето или как се оре...Ми не ставам и точка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

m@n

Цитат на: начинаещ - Неделя, 01 Март, 2015, 14:26:27
От скоро съм в този форум,защото съм вече и аз с категория "С+Е" и реших да се поинтересувам за професията шофьор на камион.Доста изчетох от темите и мненията на колегите,някои неща предполагам ще ми бъдат полезни някои не,ако реша  да си вадя хляба с тая професия.Много лошо впечатление ми направи отношението към някои колеги и нарицаването им на тракторист и комбаинер или ТКЗС-ар,като това май е синоним на некадърност и некомпетентност и несправяне с шофирането на камион.Лично мен ме засегна това оприличаване,защото и аз съм бил механизатор....
Колега, ако работата към която си се насочил, ти харесва и ти е на сърце - давай смело напред. И въобще да не ти пука какво мислят "големите професионалисти" тук. Когато човек си знае способностите и е уверен в тях, не трябва да се интересува от мнението на другите кой какъв бил. Като четох тази тема се сетих за една статия: българин скъсан 3 пъти на изпита за докторант в Софийския университет, става  докторант по право в Кембрийдж. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4665674
Такива сме си българите - като видим, че някой надигне глава, всички се втурват да го дърпат за краката и да му казват колко е некадърен. Важното е да имаш цел, да си я преследваш и да не ти пука.

zufahrer

Цитат на: loshdancho - Неделя, 01 Март, 2015, 20:40:11

Но ако не става си остава тракторист, Колкото и да му е мъчно. Не , че аз знам как се сменява гума в полето или как се оре...Ми не ставам и точка.
Мааа му стара, колегата ме хвърли в тежък размисъл, как по дяволите се сменя проклетата гума в оранта? Стигнах до лопата, големи и повече трупчета и крик. После щанги и изваждане на вътрешна гума на място. Но ако е безкамерна, вече нямам идея за процеса.
     В тая връзка се сещам за двама трактористи приятели от Костинброд. Сеят жито в полето и на обяд засядат под едно дърво да хапнат. Наяли се доволно и пийнали по винце, след което им се приспало яко. Полягат на сянката и се събуждат към 4 следобед, сещайки се че им останал един триъгълник незасят.  Да ама още махмурлии, забравили къде е точно и  посяли един два часа в посятото. Резултата лъснал след месец................................ ;D. Въпроса е това добри трактористи ли са или не?
      Също така и за двама американски пилоти на Боинг. Заиграли се на карти в кабината и подминали летището за кацане с 250 км. Добре че имали гориво  ;D.   

Бриги Магнито

Баце,а те засветлим мноо е от значение коя гума ще сменяш предна или задна  ;) ,обикновенно в изорана нива трактора е закачил нещо ,това нещо има тегло  в единия случай пречи в другия помага,а трупчетата при трактористите са кът. ;)
Апропо някой виждал ли е тракторист да сменя гума в изорано ниве  ;D ;D ;D


zufahrer

         Е явно без чужда помощ нема да стане. А и трактора резервна няма, така че мислех за лепене на вътрешна без да се сваля външната (като на велосипедо). Имам впредвид трактар с еднакви големи гуми. 

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Магнито - Неделя, 01 Март, 2015, 16:37:11
Оуу Баце,да те светнем,90% оттук присъстващите,те сложиха у графа,,поредният тракторист/комбайнер'' без да те познават
Но интересното е,че 50% оттук присъстващите не могат да превключат скоростите на трактор,камо ли да имат познания пък за работа с инвентар.

    Мене ми се струва, ако имаш предвид превключване в движение по-малко от 50% са можели към онази година (2015). Сега след няколко поколения "велики шофьори" от трактористи нещо 20% или по-скоро 10% биха успели. А камионджии...? Може би, би могло да се намерят?! Дори си мисля, от тези с бакалавър шофьор, "само за "С" са учили 4 години", ако и за смяна на предавките са учили някоя година, може да се справят, евентуално?! Споменавал съм и преди как се прави, спира се и се включва предавката на която се кара 2-ра или 3-та и 5-та може, която включиш на нея тръгваш и караш. Много по-тихо е. Като дойде време за смяна пак се спира и тъй.


Цитат на: Бриги Магнито - Неделя, 01 Март, 2015, 16:37:11
Апропо 80% оттук присъстващите не знаят как да си сменят спуканата гума в изорано ниве.  ;)

    Още оттогава съм започнал да го мисля и с малки прекъсвания постоянно го мисля. Не останах с впечатление, че си го обяснил?! Ако натиснеш надолу с прикачения инвентар, най-вече плугове, не се ли освобождавана задният мост? Тези тежести най-отпред, ако се махнат, няма ли да се вирне предницата във въздуха, в определени случаи?

    Ако ги разбера тези неща, поне някой път за тракторист мога да мина. За шофьори всичко е заето и дори няколко години преди да вземат книжката са вече  в "клуба на великите" - направо нямам шанс там.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Този тракторист е готов за космически кораб или поне самолет!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!