• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Как товарите?

Започната от НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ, Събота, 28 Май, 2011, 00:04:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Сега да уточня: остри ръбове няма (ламарината е дебела-10мм. и е горещо валцована)
По-стабилни са като са натоварени така,защото самото сцепление със скарите  ги предпазва от хлъзгане и преобръщане.ако ги натовариш по посока на движението ,от постоянното лашкане при тръгване и спиране скарата се разковава (даже моите бяха счупени още преди да натоваря)!  Също няма какво да ги крепи от странично преобръщане.
  За коланите и двамата не сте прави!!
На колана си пише колко издържа.  Но там никъде не пише килограми или тонове, а е написано Нютони(тоест сила , Момент  на усилие)  в случая 350 единичен и 500 двоен. Тази сила може да се достигне при удар и при опън (часовете по физика и механика ) . Енергията (в случая силата ) е равна на  масата по квадрата на скоростта.
При опън няма удар и е равно на 350Нютона. А при  удар умножаваме  на квадрат скоростта  по масата и трябва да получим 350Нютона. Така че колкото по- силен е удара(момента на опъване) толкова по слаб ще изглежда колана.


П.П . Едно време ги карах без да ги връзвам.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Този рулон с неговите 15 тона ми се струват доста рисков товар. Просто масата е много голяма и коланите са доста несигурно закрепване. Когато превозвах хартия, се е случвало да ми товарят ролки по около 3 тона едната. Когато мотокара влизаше с такава ролка, пода на ремаркето направо скърцаше от тежестта. Даже съм чувал от колеги, че е имало случаи на пропаднали подове.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

bad_kras

Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Ноември, 2011, 17:17:04
Сега да уточня: остри ръбове няма (ламарината е дебела-10мм. и е горещо валцована)
По-стабилни са като са натоварени така,защото самото сцепление със скарите  ги предпазва от хлъзгане и преобръщане.ако ги натовариш по посока на движението ,от постоянното лашкане при тръгване и спиране скарата се разковава (даже моите бяха счупени още преди да натоваря)!  Също няма какво да ги крепи от странично преобръщане.
  За коланите и двамата не сте прави!!
На колана си пише колко издържа.  Но там никъде не пише килограми или тонове, а е написано Нютони(тоест сила , Момент  на усилие)  в случая 350 единичен и 500 двоен. Тази сила може да се достигне при удар и при опън (часовете по физика и механика ) . Енергията (в случая силата ) е равна на  масата по квадрата на скоростта.
При опън няма удар и е равно на 350Нютона. А при  удар умножаваме  на квадрат скоростта  по масата и трябва да получим 350Нютона. Така че колкото по- силен е удара(момента на опъване) толкова по слаб ще изглежда колана.


П.П . Едно време ги карах без да ги връзвам.
Колега не съм убеден от твоите часове по физика , по скоро съм убеден в това което съм виждал и това  което съм возил.
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

loshdancho

#18
Ами рисков си е.  Но си има тънкости. Като погледнеш двете бичмета, на  които  лежи рулона ,трябва да са върху  надлъжните греди на ремаркето (в моя случай една идея в ляво но пак върху  гредите на шасито).
Ако го завъртиш по посока на движението  има опасност да изкривиш  малките напречни гредички на шасито или да пропадне между тях ако  скарата легне  само на дъските. Кара се много внимателно по завоите и трябва да познаваш пътя , дупките и виражите. На коланите не се разчита , не могат да те спасят  .  И никакви  резки спирачки независимо от случая.
ЦитатКолега не съм убеден от твоите часове по физика , по скоро съм убеден в това което съм виждал и това  което съм возил.
Ако колана е 10 тона при удар  с 80км.ч. колко тона реално ще поеме????
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Boroman21

Тази голямата ролка аз бих я вързал с верига , коланите имат степен на разтягане и с времето трябва да се дозатягат.Ако се изпусне този момент и се кара по-агресивно това търкалце може да се изхлузи от скарата.А още утежняващ фактор е и височината на товара.Аз съм виждал поражения от ротор тежащ 12 тона  , но вързан с 4 колана , бяха се скъсали като нищо.

комбайнер

При това укрепване не бих тръгнал. Смятам, че бад крас разсъждава по-отговорно и практично. Каква ще да е ламарината, бива да има подложки, укрепване около па най-добре и над центъра на тежестта, па що да не сложа и дубъл колани. С долните колани създаваме натиск върху пода за по-голяма сила на триене - 15 те тона с колко ще се увеличат от два колана? Затова коланите над центъра на тежестта са по-съществени.
Па и коланите бива да са по ячки. Колегата ако не знае, вече да знае че кг  и нютон са единици мерки за сила. Теглото също е сила, и 1 кг = 9.81 нютона. Може да бъркам в стотните ама е там някъде. Аз деля на 10 за да знам килограмите, после се сещам колко тежи едно циментово торбе ;D и си правя пак сметката.
А ако се стигне до удар при такъв товар, спукана ми е работата!  ;D

loshdancho

Цитат на: Boroman21 - Петък, 18 Ноември, 2011, 19:00:25
Тази голямата ролка аз бих я вързал с верига , коланите имат степен на разтягане и с времето трябва да се дозатягат.Ако се изпусне този момент и се кара по-агресивно това търкалце може да се изхлузи от скарата.А още утежняващ фактор е и височината на товара.Аз съм виждал поражения от ротор тежащ 12 тона  , но вързан с 4 колана , бяха се скъсали като нищо.
Напълно съм съгласен с мнението , но както се казва те не растат по дърветата .
Но и с верига да го вържеш пак има вероятност да  го изсипеш при неправилно шофиране (вече е разтоварен -днес сутринта). Мога да дам един пример от моята  патила глава:
Карах една фадрома с платформа и бях вързал 4 бр. вериги спирах 6-7 пъти да ги опъвам първите 20-30 км.  толкова  бях сигурен  в товара, че си го джитках на ограничител и въобще не се съобразявах  със завой и други  работи.
закарах я на обекта и при маневра(пресичане на прелез) видях как едната верига се скъса!!! Краката ми омекнаха като знаех как съм карал и какво е можело да стане.
ЦитатПри това укрепване не бих тръгнал. Смятам, че бад крас разсъждава по-отговорно и практично. Каква ще да е ламарината, бива да има подложки, укрепване около па най-добре и над центъра на тежестта, па що да не сложа и дубъл колани. С долните колани създаваме натиск върху пода за по-голяма сила на триене - 15 те тона с колко ще се увеличат от два колана? Затова коланите над центъра на тежестта са по-съществени.
Па и коланите бива да са по ячки. Колегата ако не знае, вече да знае че кг  и нютон са единици мерки за сила. Теглото също е сила, и 1 кг = 9.81 нютона. Може да бъркам в стотните ама е там някъде. Аз деля на 10 за да знам килограмите, после се сещам колко тежи едно циментово торбе Ухилен и си правя пак сметката.
А ако се стигне до удар при такъв товар, спукана ми е работата!  Ухилен
Коланите отдолу  са да крепят в завои от претъркалване от горе си има два колана .А за сила и килограми  напипваш нещата, но забравяш скоростта на движение и  и повишаването на нютоните (килограмите) при спиране и завой затова съм писал и формулата  не е моя на Айнщайн е .
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

LKW

Техническите данни на коланите се обозначават в нютони [daN] ,сила на опън и сила на натягане на трешчотката.Според това колко [daN] е силата на опън и праволинейно или П-образно се използва колана се определя и за колко тона е ,затова и bad_kras и loshdancho са прави.

Сега по темата ,хубаво е под палето да има гумена подлошка против приплъзване.Има колани който са за по тежки товари (двуконечни) или вериги с трешчодки.Предпазните угли се използват почти винаги имали товара ъгли за да няма претриване на колана и също с помоща на тези предпазни ъгли и предпазните шлаухи колана се натяга равномерно от двете страни (много често в Германия гледат за това) при П-образно стягане на колана.В случая на колагата по добрия вариянт е ползването на предпазни шлаухи.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Boroman21



Ето как най-добре да се транспортират тези ролки.В ремаркето си има отделение дето се слагат  тоест ремаркето не е обикновенно.

kickerlike

Колеги ще използвам темата да задам въпрос.
Днес натоварих слънчогледово семе в биг-багове вързах ги с колани през ушите , но за 100км последните 3 двоики климнаха на една страна.Имам още 3 колана как да ги укрепя за да не стане беля?

Мерси предварително

loshdancho

вържи ги  през каишките един срещу друг (не един за друг)-левия за дясната страна и десния за лявата страна на шасито, така че взаимно да се натискат към средата.  
Цитат

Ето как най-добре да се транспортират тези ролки.В ремаркето си има отделение дето се слагат  тоест ремаркето не е обикновенно.
Така и баба може  даже не бих ги връзвал
П.П.  малко смях .Какво виждате на  картинката ???
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

bad_kras

Цитат на: kickerlike - Петък, 18 Ноември, 2011, 21:29:02
Колеги ще използвам темата да задам въпрос.
Днес натоварих слънчогледово семе в биг-багове вързах ги с колани през ушите , но за 100км последните 3 двоики климнаха на една страна.Имам още 3 колана как да ги укрепя за да не стане беля?

Мерси предварително
Ами колега , да кажа и аз пък колко ще ме разбереш - незнам , карал съм мляко на прах във Биг багове и ги вържех през ушите кръстосано и назад  ( става като хикс - нещо подобно) а последната двойка и през тях напреки.  Така съм нямал проблем , а и не обичам да карам бавно!   Това е от мен , нека и другите да споделят!!!!

Причина за редакция - Коригиран цитат !
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

kickerlike

Ще пробвам първо по начина на Данчо , като спра на Оряхово и всичко е наред само ще притегна и газ.
Ако няма ефект ще пробвам и по другия начин.Странното е , че само последни 3 двойки се движат ...

loshdancho

Цитат на: bad_kras - Петък, 18 Ноември, 2011, 21:54:50
Цитат на: kickerlike - Петък, 18 Ноември, 2011, 21:29:02
Колеги ще използвам темата да задам въпрос.
Днес натоварих слънчогледово семе в биг-багове вързах ги с колани през ушите , но за 100км последните 3 двоики климнаха на една страна.Имам още 3 колана как да ги укрепя за да не стане беля?

Мерси предварително
Ами колега , да кажа и аз пък колко ще ме разбереш - незнам , карал съм мляко на прах във Биг багове и ги вържех през ушите кръстосано и назад  ( става като хикс - нещо подобно) а последната двойка и през тях напреки.  Така съм нямал проблем , а и не обичам да карам бавно!   Това е от мен , нека и другите да споделят!!!!

Причина за редакция - Коригиран цитат !
Ако не ти е проблем дай някаква схема че"нещо подобно и напреки " не ми стана ясно  и аз и човека може да научиме нещо . Може би и моята "схема" е такава ама не ме бива в рисуването с мишка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Boroman21

Виждал съм да слагат отзад на последната двойка чували по две двойки палета изправени  и вързани с колани  както обясни колегата по-нагоре.

Boroman21