• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Проблем с Ивеко Стралис 500

Започната от ico.78, Неделя, 30 Август, 2015, 16:46:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Hino


Незнам какво стана с тази тема и дали се реши този проблем с това Ивеко, но вчера четох едни стари тестове и си говорих с едни приятели в Италия.... и се сетих за тук.
Така, ще споделя някой неща относно разхода точно на такъв ( а и други) Стралиси. С предварителната уговорка, че ще дам данни от едни от реномираните немски издания с дългогодишна история и тестовете им. И уточнението, че става дума за ИДЕНТИЧНО трасе и етапи. Това е важно уточнение, понеже иначе, ако са различни трасетата, всяко такова сравнение е безмислено според мен. Става дума за трасе и етапи около Кьолн, а както знаем, по традиция, в немските тестове като цяло разхода на гориво е много висок.

Така има два основни извода от темата за Курсор 13  (12,9л) на Ивеко. Докато старата версия Евро 3, версиите 480 и 540, предимството беше категорично към по-мощния ( имам детайлните данни, но няма да ги пиша сега, за да се се спами), то при Евро 5 и двете му версии 500 и 560 коня, нещата са обратни. Малкия е категорично по икономичният. При това с около и над 10%, което е много!

Важно уточнение е , да спомена, че става дума за 40 тона бруто тегло на композициите. Тоест пълният максимум, знаете. Друго - стандартен лафет и стандартно ( идентично и за двата камиона) полуремърке.
Кутия - и на двата АС-Троник 12 степенен. Така, сега лек детайл. Главното предаване в този тест , на 500-те коня е 2,85/1, при директ драйв кутия (едно към едно последна предавка). Докато на 560-те коня е 3,36 (значително по къс), ОБАЧЕ, внимание, при овърдрайв крайна предавка, със съотношение 0,78. Това, всички знаем до какво води = в случая , на 12-та идва 2,62 крайно предаване, което от своя страна е по "дълго" от това на 500-те коня. И още една подробност - гуми 315/80 за "малкия" :-) (500-те коня), и 315/70 за големия ( 560коня).
Така, стана малко сложно за някой сигурно, но ако се вглегате внимателно, ще видите, че нещата идват горе долу "на кантар". НЕ ми се обяснява в детайли "кое-как-защо" е по-добре или по-зле в тези случай, понеже е безмислено и не е тема в момента. Като доказателство, че нещата наистина са на кантар, ще кажа, че при 80км/ч , с тези си изброени от мен данни, 500-те коня са на 1160/1, а 560-те коня са на 1130/1. Което виждаме, че е почти идентично. Предполагам всеки може да си отговори на въпроса защо се получава така.

Както и да е, към данните. Общ разход тотал в края - 500к.с. - 33,5/100 при 71,7км/ч ср.скорост. 560к.с. - 37,0/100 при 71,6км/ч ср.ск. Отделни етапи - магистрала общо - 500к.с. - 30,4/100 (78,9км/ч), 560к.с. - 33,1/100 (79,5км/ч). Магистрала минимален - 500к.с. - 23,7/100 (78,7км/ч), 560 к.с. - 26,0/100 (79,4км/ч). Т.н. "извънградско" ( немско) - 500к.с. - 39,0/100 (61,7км/ч), 560к.с. - 43,7/100 (61,0км/ч).

Всеки сам може да си направи изводите. 500-те коня са значително ( според мен) по икономичен вариант, при практически идентична динамика.

И сега, може би най-важното от всичко дотук. Всеки ще си каже "какво ме интересува немците в Германия, че и около Кьолн, какво са тествали, това няма значение, защото това важи за там и никъде другаде". И ще е напълно прав. Това с което може да се "засече" какво значат тези данни е ...... ИДЕНТИЧЕН тест с 450 коня Евро 5 Стралис ( голямата кабина Актив Спейс, така ккато и предишните са с такава) . Както знаем, това е един от най-разпространените камиони и всеки го знае. По този начин, всеки може сам да си направи сметка..... Стралис 500 коня ( а и 560 версията), как "стои" на фона на масовката 450.

Така, 450-те коня са разбира се от добре познатия Курсор 10, 450 коня, Евро 5 ( не ЕЕВ). Кутията е същата, автомат АС Троник 12, диференциала е 2,85, гумите са 315/70. При 80км/ч е на 1240/1.

Стралис 450 - Тотал - 36,3/100 (69,8км/ч ср.скорост). Магистрала тотал средно - 32,2/100 (78,5км/ч). Магистрала минимум - 25,5/100 (78,6км/ч), извънградско - 43,5/100 (58,3км/ч).
Сравнявайки тези данни от пак повтарям ИДЕНТИЧНО трасе и етапи......нека всеки сам да си направи изводите, 500-те коня ( а НЕ 560-те) в тези си спецификации които съм описал, дали е с висок разход. Особено сравнено с масовия Курсор 10- 450 коня.  ;) . И пак да кажа - тестовете са проведени с 40 тона бруто ;) .
Една скоба отварям, версията ЕкоСтралис с Курсор 10 460 коня , Евро 5 ЕЕВ, дава почти идентични данни ( имам ги, но да не ги пиша сега) с Курсор 13 - 500 коня !!! Пак по същото трасе. Което лично мен доста ме озадачи, но както и да е.
Надявам се да ви е полезна и интересна тази информация и сравнение ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

valentin4377

Ico  Имах точно същия проблем със същия камион.Обиколих поне 5сервиза  и накрая се оказа задръстена цедка в резервоара.Цедката е в самата тръба на сондата дълга е почти метър изхвърлиха я и камиона тръгна.Влизах на сервиз в Англия Германия Франция някопко пъти  турбини сменяхме и какво ли не  Може и при теб проблема да е този.Успех.

valentin4377


emilpopoff

Цитат на: valentin4377 - Неделя, 06 Декември, 2015, 09:09:40
Ico  Имах точно същия проблем със същия камион.Обиколих поне 5сервиза  и накрая се оказа задръстена цедка в резервоара.Цедката е в самата тръба на сондата дълга е почти метър изхвърлиха я и камиона тръгна.Влизах на сервиз в Англия Германия Франция някопко пъти  турбини сменяхме и какво ли не  Може и при теб проблема да е този.Успех.
Колега, какви са тези сервизи в Англия, Германия и Франция дето сменят турбинИ( нарочно съм "болднал" "И"-то за множецвено число)  ей така за ,,добър ден "? Направо не знам тези в сервиза как не са изяли някоя щанга след поредната турбина  ;D ;D ;D .

ivopifeca

Некой изобщо,опита ли да изолира тоя ретардер,и да се знае поне,че тоа проблем е елиминиран,и да се търси друго...

ivopifeca