• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Какъв вискозитет масло за Алфа 146 1.9 тд

Започната от ivopifeca, Понеделник, 02 Май, 2016, 14:16:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Колата е на 225000 по километраж,предполагам не са реални,преди 1000 км след,като я закупих смених маслото с 10-40,но съм чувал че 15-40 е по добре за стари мотори,да го покарам ли още 2-3000 и да го сменя с 15-ка?

ivopifeca


pavlik69

За Алфа,Ланчия и Фиат е препорачително SELENIA .Аз карам 1.9 TDI и е на 205 000 км ,слагам само 10W40

pavlik69


admin

Ако не ти харчи масло или пък харчи в рамките на нормалното по-добре си карай с 10W40.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ivopifeca

Цитат на: admin - Понеделник, 02 Май, 2016, 20:35:17
Ако не ти харчи масло или пък харчи в рамките на нормалното по-добре си карай с 10W40.
Засега мисля че не го пипа,но при този стар мотор ми казаха,че 15-ка било по добре...де да знам вече.Минах 1000 км откакто я закупих,толко е и маслото-смених го веднага...Кое е по доброто на 10-40?

admin

Цитат на: ivopifeca - Понеделник, 02 Май, 2016, 20:38:57
Засега мисля че не го пипа,но при този стар мотор ми казаха,че 15-ка било по добре...де да знам вече.Минах 1000 км откакто я закупих,толко е и маслото-смених го веднага...Кое е по доброто на 10-40?

10W40 е по-рядко масло спрямо 15W40.

С други думи при лабораторни условия маслата се тестват за колко време ще изтече едно и също количество през калибриран отвор. Числото преди буквата означава свойството на маслото да остава по-рядко при ниски температури, а числото след буквата означава свойството на маслото да запазва гъстотата си при високи температури.

Или иначе казано, колкото е по-голяма разликата между двете числа, толкова маслото е по-качествено и запазва вискозитет при различни температурни режими. При ниски температури 10W40 ще запази повече свойството си да бъде бъде течно спрямо 15W40. От друга страна обаче 10W50 ще запази свойството си да остане по-гъсто при високи температури спрямо 10W40.

Също така има значение и географската област, в която се експлоатират превозните средства. За топъл климат е подходящо масло с голямо число след буквата, докато за студен климат е важно числото преди буквата да е по-малко, за да бъде маслото достатъчно летливо при ниски температури и да осигури незабавно смазване на системата при студен старт на двигателя.

Съществуват и масла като например Castrol 0W60, което се явява широкоспектърно масло и е подходящо както за студен, така и за топъл климат. Именно това масло запазва визкозитет при доста широк диапазон от температури на околната среда.

И не на последно място има разлика и в базовите масла, които се използват при производството. Обикновено 15W40 е на базата на минерални масла, докато при 10W40 има както такива на основа на минерални масла, така и на база на синтетични масла. Последните се отличават с по-голяма устойчивост към разкъсване на масления филм, което би довело до директно триене на движещите се части една към друга.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ivopifeca


emilpopoff

Иво, няма остарял мотор, а има износен сигурен съм, че знаеш разликата, ако едно двг не е износено няма смисъл да минаваш на масло с по-голям вискозитет( то даже не се е нарича и вискозитет ама нали така му е тръгнало  ;D) т.е 15W
Даже ако не ти гори много(до 1 л м/у смяна) полусинтетика 10W40(има и пълна синтетика10W40 на Селенията ;-))) ) може да пробваш с пълна синтетика 5w40, разликата в цените е принебрежимо малка, а разликата в смазочните, измиващите, анти-пенни т.н качества е огромна.
Лично съм виждал леки коли с турбодизелови мотори над 530 000 км да си пердашат с 5w40, щом няма износване няма смисъл да минаваш на по-ниско експлоатационно ниво двг масло.

Boroman21

Вискозитета го сложи според спецификация на алфа/фият,  тва с по-гъстото масло на износен двг е глупост от времето на руските коли.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

ivopifeca

Цитат на: emilpopoff - Вторник, 03 Май, 2016, 23:06:50
Иво, няма остарял мотор, а има износен сигурен съм, че знаеш разликата, ако едно двг не е износено няма смисъл да минаваш на масло с по-голям вискозитет( то даже не се е нарича и вискозитет ама нали така му е тръгнало  ;D) т.е 15W
Даже ако не ти гори много(до 1 л м/у смяна) полусинтетика 10W40(има и пълна синтетика10W40 на Селенията ;-))) ) може да пробваш с пълна синтетика 5w40, разликата в цените е принебрежимо малка, а разликата в смазочните, измиващите, анти-пенни т.н качества е огромна.
Лично съм виждал леки коли с турбодизелови мотори над 530 000 км да си пердашат с 5w40, щом няма износване няма смисъл да минаваш на по-ниско експлоатационно ниво двг масло.
За бензинка Алфа ок,Селения,ма за тд мотор,не е жтд...

emilpopoff

Ами марката на маслото не е чак толкова от значение, важното е да е спазено експлотационното ниво(клас) на изискваното от производителя масло.
Аз лично на JTD-то не слагах Селенията  ;D, а Кастрол Ейдж 5W40 - ама колата беше с ремап и леки модове, а турбината ми беше на 1.65-1.7 бара и като стигнех 9500 км го пусках.

ivopifeca

Смесних го отново с Тотал 10-40...кви са тия тд-та,не барат масло,не мога да разбера,кво фалат толко жтд-то ???

Tihomir78

Цитат на: ivopifeca - Сряда, 04 Май, 2016, 19:31:44
За бензинка Алфа ок,Селения,ма за тд мотор,не е жтд...

Fiat препоръчват използването на Селения за всичките си модели понеже е италианско. Иначе марката не е от особено значение. Завода производител ти препоръчва използването на 15W40, но сега има и по качествени масла така че ти си решаваш какво. Въпроса е да не е по нисък клас по класификацията на АСЕА или АРI.

juli76

10w40 полусинтетика или 5w40 пълна синтетика.Турбината харесва тънколивно масло.Производителя е от значение карал съм с масла на различни производители и има известна разлика най вече в разхода на масло и в това на какви километри двигателя става по шумен тоест маслото е променило характеристиките си износило се е.Имало е масла при които TDI-то е почвало да потраква на около 7000км и такива при които това се получава след 9000км.

juli76