• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Създаване на малка семейна транспортна фирма. Съвети и предложения.

Започната от driver.gk, Понеделник, 19 Септември, 2016, 19:48:29

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

driver.gk

Здравейте колеги!

Бих желал да попитам някои неща тези от Вас, които вече имат собствени транспортни фирми. Желая да отворя малка семейна фирма за товарни превози. Като начало трябва да закупя камион, който да си е със стандартната кабина, каквито всички ние срещаме всеки ден по улиците. Ще Ви бъда благодарен, ако ме посъветвате точно коя марка и модел камион да търся, за да е добър и надежден избора ми. От коя марка и модел камион сте най-доволни? Тука особеното е, че лично аз искам в кабината да може да се стои изправен и леглото да е възможно най-голямо и широко в сравнение с другите марки тирове, но кабината като цяло да си е в същата големина, като другите тирове, разбирате ли? Да не е с някаква специална дълга кабина, ами с нормалния общоприет размер да е за тир. Все пак, човек като пътува извън граница, трябва да има удобно легло, на което да се наспива добре, а не просто някаква си там кушетка.

Какво бихте ме посъветвали относно създаването на такава фирма? Това ще е малка семейна фирма с един камион. Горе-долу, някой може ли да каже, в най-добрия случай, по колко може да се печели месечно от една такава малка фирма с един камион?

Това е засега.
Предварително благодаря за отговорите.







Бриги Магнито

Принципно се печели,колкото спечелиш.
Щом питаш колко се печели,да те питам ,работа намерил ли си на евентуалният камион?
Казваш семейна ф-ма,ок ,ма един ли ще кара от семейството или двама?
Важно е също да уточниш освен кушетката да е голяма,камиона втора употреба или нов да е?

П.П. Райдер ,конкуренцията расте брат,стегай се.Все по-тегаво стаа


Бриги Магнито



driver.gk

Шофьорът ще е само един и това ще бъда аз.
Камионът ще е втора употреба, разбира се.
Моля, дайте отговор за това колко средно може да се печели на месец от една такава фирмичка? И, ако може да ме посъветвате, кой е най-удачния вариант да си намирам фирми, чрез които да карам товарите. Може ли директно да сключа договор примерно с някой завод и директно да им карам продукцията или трябва чрез фирма? Как точно става? Моля, обяснете, ако обичате.

nevega

Не мога да разбера как пък точно кабинате те вълнува най-много :) трябва да си готов на много повече трудности и лешения сравнени с някаква си кушетка като се има в предвид че явно темата транспорт ти е много много непозната.

Мой съвет - първо и най-важно поработи малко в транспортна фирма като нает шофьор. Виж как стават нещата и после действай по въпроса с фирмата.
Един камион и договор със завод просто забрави освен ако завода не е на баща ти.



Бриги Магнито

 8) за жалост не съм от вещите по този сорт въпроси,но едно ще ти кажа ,невъзможни неща почти си няма.
Според мен обаче,трябва да сме реалисти,тоест за директният вариант трябва да си мноо конкурентно способен,тъй че май ще ти се наложи да приложиш масовият вариант ,който е чрез спедиция.
Или с други думи грабваш парченце от пая .
Апропо ,трябва ти поне още един член от семейството,който да движи документално-диалоговата част.
Тоест ти ще караш,но си трябва и още един .
До са познавам само един де кара,търси товари,ремонтира камиона,праща и обработва документи от и за  клиенти.
И честно казано ,мъчи го некво,не е като да му е по мед и масло


admin

Според мен, ако толкова много ти се кара камион, ориентирай се към фирма, която плаща добро месечно възнаграждение и не се занимавай с глупости като малка семейна фирма и камион втора употреба.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Бриги Магнито

Много народ след такива коментари ,биха заключили
,,Нарочно така говорят,щото се печели"

;)
Българско мислене,ко да прайш съдба


rider777

В най-добрият случай ако всичко върви по мед и масло могат и да ти останат около 3000€ ама това е във възможно най-добрият случай,,,,,,, като почнеш от тях да вадиш за поддръжка и консумативи, счетоводители, данъци и още няколко стотин уж на глед дребни разходи и се оказва, че заплатата ти в никакъв случай,,,,, ама в никакъв не може да достигне и 1500€ ,,,,,,,,,,,   Отстрани е много лесно и както виждаш по шоферските форуми тук е пълно с икономически съветници и други специалисти, които преценяват, че заплатата на шофера била ниска ама,,,,,,,,,,,,,,  Абе мисълта ми е да не скачаш в дълбокото, защото няколко "Професионалисти" от тукашните форуми си накупиха по един камион и след няма и половин година толкова яко нагълтаха вода, че си продадоха камионите и пак не можаха да върнат и половината от кредитите, които са теглили за стартиране на "доходния" бизнес,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Ако имаш и друг бизнес, който да храни транспорта, тогава може и да се окаже, че ще ти хареса,,, ама като чета как си нямаш идея от цялата работа ми се струва, че е Кауза Пердута,,,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

driver.gk

Цитат на: admin - Понеделник, 19 Септември, 2016, 22:05:00
Според мен, ако толкова много ти се кара камион, ориентирай се към фирма, която плаща добро месечно възнаграждение и не се занимавай с глупости като малка семейна фирма и камион втора употреба.

От цялата работа излиза, че е по-доходоносно, ако работиш като нает шофьор към нечия фирма, отколкото да имаш малка семейна фирма с камион. Просто така излиза и има логика, защото си спестяваш куп разходи и чистата печалба като нает шофьор ще ти идва повече.
Добре, може ли да Ви чуя мнението за "добро месечно възнаграждение"? В какъв размер трябва да е то, за да се води наистина добро в бранша с превоза на товари? Сега, аз съм слушал различни мнения за заплати в диапазон от-до, но нека да чуя и Вашето мнение за това в какъв размер трябва да е заплатата, за да се води наистина добра.
Добре, явно под добра заплата се има в предвид, колкото е възможно по-висока да е.
Ето например, преди години съм слушал за заплати на тираджии, които почват от 1000 лева месечно (за България) и стигат до 4000 евро месечно (за държавите в Европа). Искам да разбера от тези от Вас, които в момента пътувате из Европа-та, в какъв размер е максималната заплата за тираджия там? Отделно, към днешен момент искам да разбера и за България каква е?

rider777

Нон стоп,,,,, ама като ти казвам нон стоп съм по паркингите и разговарям със стотици шофери и реално взимат 1600-1800€, въпреки, че по форумите можеш да прочетеш за заплати по над 2000€ ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

driver.gk

Цитат на: rider777 - Вторник, 20 Септември, 2016, 03:48:10
Нон стоп,,,,, ама като ти казвам нон стоп съм по паркингите и разговарям със стотици шофери и реално взимат 1600-1800€, въпреки, че по форумите можеш да прочетеш за заплати по над 2000€ ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Това за България ли се отнася или за Европа като цяло?
Аз си спомням, преди няколко години, като съм гледал твои клипове, там казваше, че шофьорите на испански хладилници взимали 2500 евро, а ти самия взимаш 3500 евро. А, имало и шофьори, дето взимали и по 4000 евро. В сравнение с тези заплати, 1600-1800 евро са малко. Към днешен момент заплатите ли са паднали, какво?

hgv_driver

Най-важно е да можеш да готвиш. После трябва и да се научиш да го караш назаден този голям вагон и до 1-2 месеца ако не си го ударил ще дойде и някаква заплата 900-2000€ зависи къде караш.

driver.gk

Цитат на: hgv_driver - Вторник, 20 Септември, 2016, 06:18:11
Най-важно е да можеш да готвиш. После трябва и да се научиш да го караш назаден този голям вагон и до 1-2 месеца ако не си го ударил ще дойде и някаква заплата 900-1800€ зависи къде караш.

Нямам проблеми с готвенето. Готвя и става вкусно. Знам няколко рецепти за салати, супички, чорбички, основни ястия, десерти. Всичко мога да сготвя по една готварска книга. Трудности и несгоди не ме плашат. Не ме плаши примерно, че съм далече от дома, че няма да ям на маса или че ще се къпя в някоя крайпътна баня. Но виж, затова пък държа леглото в кабината да ми е удобно, за да се наспивам като хората. :-) Животът в движение е точно за мен. Не мога да понасям еднообразното битово ежедневие, примерно от вкъщи на работа в офиса и обратно. Аз съм твърдо ЗА разнообразието и постоянно сменящите се гледки, които работата като тираджия може да ти даде.
Максималната заплата за тираджия в Европа вече е паднала до 2000 евро, така ли? :-)

hgv_driver

Цитат на: driver.gk - Вторник, 20 Септември, 2016, 06:42:57
Максималната заплата за тираджия в Европа вече е паднала до 2000 евро, така ли? :-)

Говоря за заплата в българска фирма. Иначе Гюнтер в Германия може да взима и 3000€.

rider777

Отдавна вече и Гюнтер в Германия не взима 3000€ независимо какво се пише по форумите ,,, а това, че можеш да се къпеш в крайпътни бани  е хубаво ама не всеки ден ги има,,,,,,,, е са аз примерно кът съ замисля май не съм се къпал от 3-4 месеца,,,, не си пия Гинко Билобата и не се сещам кога за последно се къпах ама съдейки по миризмата ми се струва, че може да има и повече от половин година,,,, та има доста несгоди в този занаят,,, иначе ако се съди за шофьорлъка по малоумни клипчета и шоферски форуми всичко е цветя и рози ама не всеки може да го работи това ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, трябва да си роден за шофер. Не говоря за самото каране,,,,, всяко хлапе може да го кара този камион,,,,,, говоря за начина на Живот ,,,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,