• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Създаване на малка семейна транспортна фирма. Съвети и предложения.

Започната от driver.gk, Понеделник, 19 Септември, 2016, 19:48:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

driver.gk

Цитат на: rider777 - Вторник, 20 Септември, 2016, 07:36:52
не се сещам кога за последно се къпах ама съдейки по миризмата ми се струва, че може да има и повече от половин година,,,,

;D

driver.gk


admin

Цитат на: driver.gk - Вторник, 20 Септември, 2016, 05:04:49
Това за България ли се отнася или за Европа като цяло?
Аз си спомням, преди няколко години, като съм гледал твои клипове, там казваше, че шофьорите на испански хладилници взимали 2500 евро, а ти самия взимаш 3500 евро. А, имало и шофьори, дето взимали и по 4000 евро. В сравнение с тези заплати, 1600-1800 евро са малко. Към днешен момент заплатите ли са паднали, какво?

В Благоевград има фирма, която обещава 1950 евро на месец при вътрешна работа минимум 4 месеца. Така съм чул, така го пиша. Ако някой се интересува, ще му напиша и още подробности.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

briko

Относно заплащането, послушай колегите, това е! За бизнеса трябва да се подготвиш сам, според моя скромен опит на 99% товародателите работят със спедиции, та от там трябва да тръгнеш. Ааааа.....за живота в кабината или свикваш с всякаква мизерия и лишения или си изчезнал с "200" още след първия курс. Асфалтови каубой и тираджий по дискавъри са рекламни предавания истината е спестена, показват само хубавата част от живота на шофера, а лошата....сам трябва да я усетиш :)

Nachinaesht

Малеее, ората видели "тир" по пътя и решили семейна фирма с един "тир" да правят. Ама май са виждали камион само отдалеко. Обаче най ги интересува печалбата и удобния креват.
Шегата настрана, но послушай съветите на колегите. Започни в някоя фирма като шофер. Попътувай, виж как е живота в кабината. Те общо взето всички са стандартни. Има некои по-удобни, други не толкова. Некой возат по-меко, други-не толкова. Посъбери опит, познания и ако ти хареса и ти се рискува, тогава прави фирма и купувай камион. Ма така без никакъв опит и познания за камионите и другите неща, свързани с транспортния бизнес, да купиш камион и да се чудиш какво да правиш след това ми се струва доста хазартно.

driver.gk

Цитат на: Nachinaesht - Вторник, 20 Септември, 2016, 15:54:26
Ма така без никакъв опит и познания за камионите и другите неща, свързани с транспортния бизнес, да купиш камион и да се чудиш какво да правиш след това ми се струва доста хазартно.

А ти, откъде знаеш, че нямам опит? :-) Може само на една марка камион да съм се качвал и сега просто да питам и за другите марки? Може просто да проучвам някои неща? :-) И никъде не е ставало и дума, че без познания ще тръгна да правя фирма. Разбира се, че знанията трябва да са на първо място, едва след това всичко останало. Как ще дам цяло състояние за нещо, което не съм проучил перфектно? :-) Че, нали дори и тази моя тема сама по себе си представлява проучване на нещата? :-)  
За съжаление, обаче само общи приказки се пишат и никой не коментира подробно в детайли. Затова, вероятно ще са необходими услугите на някое консултантско бюро - това е по-бързия вариант.
П.П. И какво се хванахте за това легло? :-) Че е важно леглото - важно е разбира се! Какво като питам за леглото, какво значи това и какви погрешни изводи си правите Вие? :-)

briko

 ;D  ;D ;D "Консултантско бюро" успя да ме размееш яко, какво е тва чудо, колега? Тази фраза не съм я чувал от 1990г. Виж сега, разбирам какво имаш в предвид, но една такава консултация във фирма занимаваща се с такава дейност ще ти коства хиляди левове и ще разбереш повечето административни/ лицензии, разрешителни/, данъчни задължения  за бъдещата ти дейност и план как да ги спазваш. Консултантите няма да ти намерят контрагенти и да ти осигурят работа.

Nachinaesht

Оффф желая ти успех с "тира" "извън граница" и дано леглото да е удобно, че то да не си се наспал е мноо кофти. Пък те консултантите ще те светнат за другото. Все пак ние сме шофери и не знаем колко печели шефа.

driver.gk

Цитат на: briko - Вторник, 20 Септември, 2016, 17:00:45
Виж сега, разбирам какво имаш в предвид, но една такава консултация във фирма занимаваща се с такава дейност ще ти коства хиляди левове и ще разбереш повечето административни/ лицензии, разрешителни/, данъчни задължения  за бъдещата ти дейност и план как да ги спазваш. Консултантите няма да ти намерят контрагенти и да ти осигурят работа.

Абсолютно вярно, само дето няма да струва хиляди. :-) 

nevega

извинявай колега но от първия ти пост става ясно колко опит и познания имаш по темата транспорт. Вярвам че ако започнеш и се задържиш в този бизнес след време от сърце ще се смееш на въпросите си и тревогите които си имал.
Можем много да ти кажем - за старите шофьори няма тайни в този занаят аз лично на дълго и широко мога да ти разкажа как съм започнал преди година и половина (виждаш нямам чак големия опит в бизнеса), но все още ги няма точните въпроси - Примерно легла и камиони - какво да ти кажа тръгваш и отиваш във всяко едно представителсво на марка камиони - задължително имат по еин нов или поне втора употреба камион влизаш пробваш питаш - ще се изненадаш какви възможности има . Има автокъщи с камиони втора употреба ходи провбвай легла и ще решиш сам. Тук всички ти намекваме че още не знаеш какво точно да питаш, а никой не иска да започва да обяснява всичко - или поне аз не искам :)
Аз като започнах с транспорта слушах и се учих от шофьора ама той беше опитен - ти като си си шофьор от кой ще се учиш ?

driver.gk

Ами, кажи да видим какви трябва да бъдат правилните въпроси. Дай пример да видим.
Мен, каквото ме е интересувало конкретно, аз съм го написал. Това също са въпроси и за мен са важни, и след време не бих се смял на тях. Кажи да видим, дай пример.

Rammbon

Цитат на: rider777 - Понеделник, 19 Септември, 2016, 22:33:46
В най-добрият случай ако всичко върви по мед и масло могат и да ти останат около 3000€ .
Как около 3000е? Сега ще ти дам един пример. Двама карат на двойка, минават не повече от 9500км на месец, получават за всеки месец по 1900 е. На двойка са. Как тази фирма плаща почти 4000 е на двама шофьори само за 10 000км на месец? Карат основно F, B, NL и D. Товарите са от 2 тона до 9 тона, за камион с прицеп. А и  общо за месеца имат само 17 ЧМР-та.
За питащият за семейната фирма. Идеята ти е друга, но питаш за семейна фирма с един камион, защото си ги виждал доста такива, които имат по един камион и работят за себе си, и са натрупали големи пари до 3-4 г. Може и да стане твоята работа, но всичко зависи с какви логостики ще се свържеш, за да получаваш товари от тях. По-добре си вземи влекач под наем и така работи, от колкото с камион 2-3 или 4-та употреба.  За Бълагрия, средно получават по 1100лв на месец, чисти пари след данъците.

rider777

Рамбон,,, в коя фирма е това,,,,,, намирисва ми на Дрийм Транс ,,,,,,,,,,,,,,,, и аз ако някой ден започна да пера пари ще ги качвам по трима на камион и няма да минават повече от 5000 км на месец и ще им давам по 3000€ на всеки,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

driver.gk

Райдерчо, кажи пиленце, ти като пишеш, че най-много 3000 евро можеш да вземеш на месец и от тези пари за разходи отивали половината, тоест чисто оставали 1500 евро в джоба ти (всичко това при положение, че имаш собствена фирма), как пиленце плащаш заплата от 1800-2000 евро на друг шофьор и какво всъщност остава за тебе? Ти си добро пиленце и аз се надявам да обясниш подробно как става този номер.

Rammbon

Цитат на: driver.gk - Вторник, 20 Септември, 2016, 23:39:28
Райдерчо, кажи пиленце, ти като пишеш, че най-много 3000 евро можеш да вземеш на месец и от тези пари за разходи отивали половината, тоест чисто оставали 1500 евро в джоба ти (всичко това при положение, че имаш собствена фирма), как пиленце плащаш заплата от 1800-2000 евро на друг шофьор и какво всъщност остава за тебе? Ти си добро пиленце и аз се надявам да обясниш подробно как става този номер.
Явно райдерчо и той пере пари :) )))) . Иначе да печели по 1500 е, а да плаща по 1800-2000 е ...
Фирмите са белгиски, не са български. 2 от фирмите са занимават с един и същи транспорт, макар и да са си конкурентни или са били преди време, а сега може и да са заедно, защото по-големите изкупуват по-малките фирми в Белгия, за да останат само те на пазара в страната си и да печелят конкурските по логистиките с по-тънка цена.
После в една немска фирма, чисти получават 2200 е, българите. Те там са 75 човека, а фирмата е с 700 камиона.

rider777

Белгийска фирма,,,, двойка шофери и само 10 000 км,,,, не ми се верва ма карай,,,, в Събота бях с един от Ван Дайк,,,,,,,,,,,,,,, е там ми хареса как бачкат,,, тръгва в 1 през нощта за да кара 2 часа да станат 92 за седмицата и тогава спира за пауза,,,,,,,,,, спира да пика, звънят му по телефона да го питат що е спрял,,,, скъсват ги от каране ама денонощно,,,,,, ама може и пък да има такива белгийски фирма за каквито разправяш,,, тва ЕШК бачка яко ,,,,,  А на драйвърчото гк смятах да го открехна за нещо ама нещо с последния си пост се издаде, че не заслужава да го правя,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,