• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тахограф на бус до 3.5 тона + платформа ?

Започната от minkov89, Понеделник, 20 Февруари, 2017, 19:16:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

minkov89

Здравейте. Прочетох доста противоречива информация. Чудя се нужен ли е тахограф, който се води лек до 3.5 тона, но дърпа платформа с кола (до 2700кг). Целият състав ще е около 5700кг.
Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

minkov89

Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

SEMPER

Е дай да видим къде си чел тези противоречиви мнения, аз каквото съм чел все е еднозначно :D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

minkov89

В разни автомобилни форуми, да не им правя реклама. Сега четох в някакви германски форуми - явно е задължително. А трябва ли да се ползва тахографа с карта или само записва данните за скоростта? Питам за конкретно бус до 3.5 с платформа? И трябва ли да се спазват почивките, които важат за камионите, също и забраната за пътуване в неделя? (буса ще е на фирма, не частен)
Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

admin

Коментирано е и друг път във форума. Без тахограф си до 3.5 тона и можеш да закачиш максимум ремарке до 750 кг. Това е за България. В Германия има други разпоредби.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

minkov89

Може ли да споделите какви са правилата в Германия и Европа като цяло?
Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

M.Traykov

Трябва ти щом закачиш платформа.Спазваш почивките.Забраните са над 12Т.Повечето бусове са с шайба,която записва всичко.

Бриги Магнито

Цитат на: M.Traykov - Вторник, 21 Февруари, 2017, 00:21:07
Забраните са над 12Т.
Всъщност ако платформата е за две коли,швабската забрана те лови.


micyri

Цитат на: M.Traykov - Вторник, 21 Февруари, 2017, 00:21:07
Трябва ти щом закачиш платформа.Спазваш почивките.Забраните са над 12Т.Повечето бусове са с шайба,която записва всичко.
Забраните в Европа са над 7,5т.
За забрана в Германия за платформа за два автомобила не съм чувал.

Бриги Магнито

 ;) А за разликите в талоните на единична и двойна платформа чувал ли си?


imter


M.Traykov

Да объркал съм се с България.Да до 7,5т.Въпроса е за една кола и обща маса около 6т.
'' Чудя се нужен ли е тахограф, който се води лек до 3.5 тона, но дърпа платформа с кола (до 2700кг). Целият състав ще е около 5700кг.''

micyri

Цитат на: Бриги Магнито - Вторник, 21 Февруари, 2017, 21:59:57
;) А за разликите в талоните на единична и двойна платформа чувал ли си?

Мисля си,че вече говориш за съвсем други неща.
Коментара ти е,че бус с платформа го лови забраната,дори той да е 6т.
Аз твърдя,че няма такава забрана.

minkov89

Имам ново питане. В цяла Европа и особено в Германия съм виждал стотици по-големи джипове от тима на МЛ и Х5, които дърпат единична платформа с кола на нея. Въпросът ми е как тях не ги лови изискването за тахиграф, защото джипа натоварен е около 2000-2100кг. и платформата с лекия автомобил е най-малко 2000г, което прави състав над 4т. Аз лично не съм виждал такъв джип с тахограф и не знам дали са технически пригодени въобще за такова нещо.

Идеята ми е че искам да взема бус, който да се напълни със стока втора ръка в Германия, да му се закачи платформа и да се прибере за БГ, след което да започне по един път в месеца да речем да пътува за България. Не искам да е над 3.5 тона, защото там пада голямата набутвация с винетките, чакането по границите и т.н. Проблемът е, че не виждам да се продават много бусове до 3.5 с монтиран тахограф и това усложнява нещата.

Четох някъде, че имало значение дали буса е товарен категория N1 или е пътнически (категория М1) и се съмнявам да не би това да има общо с тахографа и да има изключение, когато влчекача е М1 ?
Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

micyri

Цитат на: M.Traykov - Вторник, 21 Февруари, 2017, 23:27:17
Да объркал съм се с България.Да до 7,5т.Въпроса е за една кола и обща маса около 6т.
'' Чудя се нужен ли е тахограф, който се води лек до 3.5 тона, но дърпа платформа с кола (до 2700кг). Целият състав ще е около 5700кг.''
В Бг фирма в която работих преди 2,7г. колеги пътуваха и продължават да пътуват всяка сряда BG-D-BG с бус 3,5т.Мерцедес Спринтер най-голямата база,та от тях знам,че попълват някакви пътни листи с времето за каране и почивки.Нямат тахо ! Други куриерски фирми пътуват с бус 3,5т. и ремарке 2т.който също нямат забрани .

SEMPER

Темата се очертава да стане полезна...

Аз карам почти ежедневно 6тона композиция - бус и ремарке без тахограф, без паузи и забрани. И в събота карам така, ако се наложи...
Карам напълно законно, проверяван съм, имам и глоба за неправилно изпреварване :D при забрана за изпреварване от товарни автомобили.

В  същото време съм карал Нисан Навара с ремарке с дигитален тахограф ... Пак законно, без тахограф щеше да е незаконно.


Да видим специалистите дали ще сетят защо ...

И в България по принцип е така, но ...  тълкуването и прилагането на едни и същи разпоредби е по различно някак.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната