• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Рено Мастър (Нов) - отзиви

Започната от Emcho_K, Сряда, 05 Април, 2017, 23:44:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mexks

Цитат на: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 21:13:00п.п   ...да не спамим темата ,ама знаеш ли какво става когато няма кой да закара стоката?

Почти няма такава опция да няма кой!  Бусовете в тази релация не сме никак малко цените са изпилени на макс.. Има колеги които от Анкона са ходили до Торино да го вземат и пак обратно към България... По принцип практиката е следната, звънят на превозвачи които са го возили вече, ако нямат бус в района тогава товара се пуска в спедитор. Нет.. А там повярвай ми е голяма цигания и пазърлък.. Товари като този изчезват за около 15мин.. Почва се едно аз ще го воза за толко, звъни друг с по ниска цена...мазало е.. Така че не мисля че има вариант да не го вземат.

mexks


micyri

Така е ,че всички работим за пари,ама по ми хареса израза "не всичко е пари".
Фирмата в която работих,все още карат бусове и спят на хотела на Cenad(RO).
Това е така,защото са си научили клиентите,как се работи!
Предлагам да спрем да пишем тука,все пак темата е друга.
Моля админа да ни извини :)

micyri


SEMPER

Цитат на: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 20:41:02
Торино-Смолян -30 ч. сигурно и бързичко си карал?

Колко бързо да е карал - цялата релация до Пловдив е аутобан,120 може си ги поддържаш ако има кой да плаща нафъата.
Единствено според кое време си в Белград трябва да прецениш да го избикаляш ли, или да цепиш през него.

Аз подобен километраж, само че през цяла Румъния го минавам за под 24 часа винаги, само че за собствена сметка - не се налага да съобразявам с час за товарене и си избирам така тръгването, че да си планирам по кое време да минавам през трудните участъци.

И през цялото време настъпвам, тъй като си знам че времето ми за каране е до 24 часа, след това вече съм тотално сдухан и трябва да почивам.
Но това го правя само за себе си - за пари не бих се навил да си го причинявам, тъй като както каза колегата следващия ден - ден и половина си труп.
В интерес на истината с лек автомобил по същия маршрут го правя за долу горе същото време каквото и с бус, няма практическа разлика.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

mexks

Цитат на: SEMPER - Неделя, 16 Април, 2017, 23:26:31
Колко бързо да е карал - цялата релация до Пловдив е аутобан,120 може си ги поддържаш ако има кой да плаща нафъата.
Единствено според кое време си в Белград трябва да прецениш да го избикаляш ли, или да цепиш през него.

Горе долу за скоростта си прав колега.  Само че 90% от бусовете не караме през Сърбия поради факта че някои от стоките са само за през ЕС, а и в Сърбия нямаш представа кога и как ще минеш границите. Заради това цепим само през Румъния.. А от Видин до Смолян са си едни 5-6 часа кофти каране..

SEMPER

Хм, гадно си е да влизаш през Видин.

Какъв е сега режима за минаване през Сърбия ?
Преди си спомням, че беше голяма дивотия. Преди 20-25 години карахме стоки от Австрия с бусове, и помня че на влизане в Сърбия внасяхме пари като гаранция за стоката, после на излизане само отбелязваха че стоката е изнесена, обаче парите можеше да се изтеглят само от пункта на който са внесени - реално чак на следващотото ходене. Затова направихме единия бус на TIR - с карнети, пломби, табели :D , по изгодно беше :D

След това знам че облекчиха ситуацията покрай ЕС, но как точно е реда не знам.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

mexks

Цитат на: SEMPER - Понеделник, 17 Април, 2017, 00:47:15

Какъв е сега режима за минаване през Сърбия ?

Нямам идея колега как е положението сега колега.  От както съм почнал тязи релация още като бачках за разни началници, всички ми казаха през Румъния ще минаваш.  Питал съм защо не мога през Сръбско, казваха че няма как да си направиш сметка кога ще минеш. Бусовете се редели при тировете, много чакане било, документи, митници и неможе да си сигурен дали ще стигнеш с разтоварването навреме.  Преди 5 месеца ходих да си купя бус от Германия, на връщане си викам ще мина през Сърбия щото съм празен. Да ама не, на границата ми казаха да мина при товарните да оправям документи, да плащам някви неща там, нищо че съм празен.  Директно направих обратен и си минах на Румънската.  Така че Сърбия ми е непозната като начин на минаване . А много ми се иска скоро да измислят нещо за минаването транзит от там, защото от Лугож до Ботевград ми е най омразният участък.

Emcho_K

Колега mexks много благодаря за споделената информация!

Ясно ми е че сме малко или много конкуренция, и никой не разкрива тайните на занаята току така :)
Иначе живот и здраве края на тези седмица ще ходя да подписвам договор за лизинг.
Реших да бъде Рено Мастър, за спринтер по-натам. Повозих се и аз празничните дни, много поляци видях с Рено Мастър, с дългата база, 'джамийте' и газ....

Chefo(SCANIA)

То ще излезе че буса си е по далавера от голям камион  :D ;D :D

SEMPER

Със сигурност е по голяма, стига да имаш сигурни товари.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

micyri

Цитат на: Chefo(SCANIA) - Понеделник, 17 Април, 2017, 23:14:57
То ще излезе че буса си е по далавера от голям камион  :D ;D :D
Естественно ,не само бусовете ,а и малките камиони до 7,5т.Погледнато и като условия на работа,даже си мисля ,че  7,5т. камион е по-голяма далаверата.
Минал съм и през двете,за предпочитане е камиона.

mexks

Цитат на: Emcho_K - Понеделник, 17 Април, 2017, 19:03:12
Колега mexks много благодаря за споделената информация!

Ясно ми е че сме малко или много конкуренция, и никой не разкрива тайните на занаята току така :)
За нищо колега!  Дори да сме конкуренция, сме колеги и трябва да си помагаме! 
А тайната на занаята ти е я казвам веднага.  Гледай винаги да си точен с хората които ти дават товари, опитвай се да стигаш на време на адресите и гледай стоката да не е увредена(скъсан кашон и т.н.)  след няколко курса сам ще видиш как телефона ти ще почне да звъни и да те питат къде ти е буса че има товар! 
Още от сега да ти е ясно че с един бус е трудно ще огрееш навсякъде. Съвета ми е  когато ти се обадят за товар направи максималнито да го вземеш, избягвай да отказваш товари. 
Аз лично правя следното, когато ми се обадят и ми кажат има пале от точка Х а аз съм на точка Y, казвам че ще върна обаждане до 10 мин.  Прозвънявам на нялкоко колеги с които си помагаме и работим, питам кой е във въпросния район и дали иска едно пале и така.  Това значително ще повиши рейтинга ти при спедиторите и ще те търсят за работа все по често.
Друго важно нещо е, знай си цената и дръж на нея.  По добре да направиш 2 курса в месеца до да има за какво от колкото 3 ама да вдигаш прах по пътя!
Като звъниш за товари често ще ти казват " ама еди кой си това ми го вози за X пари пък ти ми искаш Y" изобщо не им се връзвай, да им го вози който иска, дръж си цената която те устройва, направи си един минимум на курс и се старай да не падаш под него.  Дори и нов да е буса както в твоя случай, амортизацията си е едно сериозно перо.
Само за пример ти давам, един мой курс България -Италия -България е минимум 5000 км, като направя 3 в месеца си стават 15 000 км, което е моя случай си е влизане в сервиз поне веднъж месечно.
Общо взето това се сещам зс момента, ако има нещо питай!
Сподели ако не е тайна, каква релация ще караш?  Товарите как мислиш да взимаш? 

Emcho_K

Товарите на първо време мисля да вися по въпросните борси които сте засягали не един път.
Въпроса е че се чудя с коя да започна, тъй като спедитор.нет искаха и от пиле мляко, май няма да се разберем за там :)
Релация, знам че звъчи много общо но Западна Европа (Гремания,Франция и т.н)

mexks

Цитат на: Emcho_K - Вторник, 18 Април, 2017, 10:23:14
Товарите на първо време мисля да вися по въпросните борси които сте засягали не един път.
Въпроса е че се чудя с коя да започна, тъй като спедитор.нет искаха и от пиле мляко, май няма да се разберем за там :)
Релация, знам че звъчи много общо но Западна Европа (Гремания,Франция и т.н)

Моя съвет е да опиташ да им дадеш млякото от пиле на спедитор. Нет Като за начало те ще са ти най-полезени!
Тимо .ком е скъпа и трудно ще пробиеш там на малките товари заради огромната конкуренция от румънци и поляци.  Имаше едни транс-карго. Еу които ми дадоха пробен период, ама за 2 седмици не взех товар от там.
От спедитора ще ти се получат нещата защото като направиш няколко товара за дадена спедиция от която си взел вече товар, след това ще те търсят да ти дадат товар преди да публикуват товара.
Да не те отчайвам но в началото ще е тегаво.. Във въпросните борси се публикуват товари които предимно са "увиснали" . Повечето спедиции имат лист с превозвачи с които работят.  Когато им излезне товар от Милано примерно, почват да звънят на хора които са им возили от там и са работили и преди.  Ако никой от тези не е в района или неможе да го вземе тогава го публикуват! 
Ще се сблъскаш и с това че си нова фирма и трудно се дават товари на такива.  Често ще ти задават въпроса " работили ли сме с вас? " след което ти виждат новата регистрация в борсата и ти казват да питаме клиента и ще се обадим.. И не чакай обаждане, няма да звъннат!
Като вземеш товар колега, винаги гледай това което са ти изпратили в заявката дали съвпада с това което сте уговорили!  Двата  на доставка е много важна често има разминаване, разбирате се за доставка 20-ти на заявката пише 19-ти.  Веднага звъниш да я преправят!  В повече то случай неустойката за ден е 200€!
Като взимаш товари винаги гледай в какво състояние са (повредена опаковка и т. Н)  ако забележиш такива веднага искай да ти го напишат в ЧМР-то, защото при доствака ако не си го упоменал ще го напишат те в ЧМР- то ти като в случая ще излезне твоя вината за състоянието на товара!
Като си уговаряш плащането на дадена стока, стреми се да скъсяваш сроковете, често ще ти казват след 45 дни или след 30 дни, настоявай за по бързо плащане.  Пак за плащането гледай като се договориш да гледаш дали са упонемали дните работни ли са календарни ли са, защото често в заявките пише просто 30дни и като дойде ден за плащане се оказва че били 30 работни.. Така че уговаряй тези неща и искай да ти ги пишат в заявката!
За сега май е това!

П. С.  Имаш да черпаваш бира за детайлната информация  ;D

Emcho_K

Хаха, пиши едно телефонче на ЛС като минаваш през Софето да пием по една.

Оценявам найстина помощта. А за препоръките които искат спедитор? Как процедираме?

micyri

Цитат на: Emcho_K - Вторник, 18 Април, 2017, 20:56:52
Хаха, пиши едно телефонче на ЛС като минаваш през Софето да пием по една.

Оценявам найстина помощта. А за препоръките които искат спедитор? Как процедираме?
Тука влизат и спедитори,не им ставайте интересни!

micyri