• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

AdBlue-система!

Започната от BoBy_BoY, Петък, 24 Юни, 2011, 01:23:23

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

BoBy_BoY

  Момци, тука по тази темичка имам няколко питанки и дано намеря отговорите!
  Често ми се е случвало да се сблъсквам с проблемите и дефектите.
  Какво знам за нея:
       Ами почти нищо! Не съм имал удобния шанс и време да я разгледам и разбера повечко за нея. Като начало знам, че се налива ,,някаква" си определена течност в определено место. Но каква е, не знам!
    Знам, че ако се смеси с друга течност спира да работи!
    Знам, че ако няма нищо и те спрат в една Австрия (където държат дори и да имаш резерва) глобата е много солена!
   Какво не знам:
      По какъв начин въздейства върху еко системата на дадената машина?
      Производителя патентован ли е или лицензиран ли е само от една марка?
      Защо при определените марки мотори при проблем едни влизат в авариен режим, а други само индикират, че има проблем и се движат без никакъв проблем? 
   Имам си и други питанки, но като начало да започнем с това!
                                            Хайде, Майсторчета!



    Молим, без копирани извадки от нет страниците! ;)     
     

BoBy_BoY


balbeck

Казано с думи прости един разтвор се впръсква в изгорелите газове и в катализатора една част от азотния окис се преобразува във вода и азот.
Сега малко по-научно :D: AdBlue е воден разтвор на карбамид (точно 32.5%), затова ако го смесиш с нещо друго спира да действа.Въпросният разтвор се впръсква с голяма точност в изгорелите газове и в катализатора (SCR каталитичен конвертор) до 85% от азотния окис се превръща в азот и вода. Разхода на AdBlue е около 5% от разхода на гориво.
AdBlue е запазена търговска марка притежание на Verband der Automobilindustrie  e. V. (VDA), но доколкото знам и Приста Оил го произвеждат, пък и други - сигурно си имат някакви взаимоотношения.
По принцип SCR системата е много сложна с един куп датчици и електроника за управление. При EURO4 MAN и SCANIA използват предимно EGR, но при EURO5 вече всички са на  AdBlue. Предполагам, че всеки производител сам си решава какво да се случва ако има проблем с SCR системата - дали да влиза в сервизен режим (като Ивеко например) или само да предупреди за проблема и машинката да си лети.
Ето една картинка на SCR система, която намерих из нета:


1 подаващ модул Denoxtronic, 2 резервоар за AdBlue, 3 Филтър, 4 Температурни сензори, 5 сензор за нивото на ADBlue, 6 Дозиращ контролен блок (DCU), 7 Възбудители, 8 Сензори, 9 Контролерна мрежа на двигателя, 10 Контролерна мрежа за диагностика, 11 дозиращ модул за AdBlue, 12 Сензор за отработените газове, 13 Оксидиращ катализатор, 14 SCR катализатор, 15 SCC(Slip catalytic converter) катализатор

Ама го написах като професор от ХТИ  ;D

balbeck


BoBy_BoY

  Баце, много добре си го написал! Аз съм си просто чадо на БГ'то много не са ми познати чуждите думи. 
След като, течността е лицензирана (което ме съмнява), системата на впръскване и тя ли е лицензирана само от един производител?
   Едни казват, че при наличието на вода машината влизала в авариен режим, други-върви си нормално, трети-при наличието на дизел в системата системата блокирала и искала пълен сервиз- кое е вярно от всичко всичко изложеното?

balbeck

Относно лиценза на течноста: http://adblue-bg.com/content/view/6/9/
Цялта система за впръскване не знам дали е лицензирана. Доколкото прочетох  Bosch произвеждат  някой от частите за системата, ама дали цялата система и дали е лицензирана  ???  http://rb-kwin.bosch.com/bg/bg/powerconsumptionemissions/dieselsysteme/dieselsystem/largedieselengines/exhaust-gas_treatment/denoxtronic/index.html
При наличие на чиста вода в системата някой машини наистина влизат в сервизен режим - за Ивеко съм сигурен - а други само те предупреждават. А ако влезе нафта в системата е нормално да блокира, макар че ми е много чудно откъде ще да се вземе тая нафта в резервоарчето за AdBlue. Освен някой идиот на бензиностанцията да е видял много резервоари и резервоарчета и да е решил да ги напълни всичките ;D.
Иначе като цяло системата и на мен ми е доста сложна ама чета тук там и си обяснявам някой неща.

BoBy_BoY

#4
   Тука паркираме в един сервиз на ,,Скания". През ден идат коли с проблеми. И сега ми дойде да бутна у форума темата. Водата, ок, може и конденз да се е случило да речем, но нафта...? ??? Пича ми обяснява, че дори и капка да попадне и се сменя всичко-филтър, дюза, датчик.

   balbeck, гледам че си арен момък! Бутнал съм ти един Плюс(+) за компетентността, бързината и точността на отговорите. Един форум това го прави красив и полезен за самите нас.

balbeck

#5
Цитат на: BoBy_BoY - Петък, 24 Юни, 2011, 11:27:52
Пича ми обяснява, че дори и капка да попадне и се сменя всичко-филтър, дюза, датчик.

Възможно е не споря, макар че ми е чудно откъде ще дойде нафта там ама  ...може. Иначе по фирмените сервизи , поне в България, мнооооооого обичат да сменят. Докато ти решат проблема ще ти сменят половината камион ;D, особено в SCANIA БУРГАС.

...И благодаря за плюса ;).

admin

Поздравления за колегата относно бързия и изчерпателен отговор. По въпроса с нафтата съм чувал, че дори и съвсем минимално количество нафта е в състояние да повреди помпата на Ad-Blue. А цената й е някъде към 5000 лева. Всеки път като стане дума за тази система, и се чудя какво е било екологичното състояние например между Инсбрук и Бренер преди да я има?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

комбайнер

За карбамида съм чел в шофьорските книги. Ама тук е по подробно.

А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.

balbeck

Цитат на: комбайнер - Петък, 24 Юни, 2011, 20:46:51
А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.

;D Виж за това не се бях сетил.

BoBy_BoY

Цитат на: balbeck - Петък, 24 Юни, 2011, 21:02:56
Цитат на: комбайнер - Петък, 24 Юни, 2011, 20:46:51
А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.

;D Виж за това не се бях сетил.
Ееее, ти сега оправи лафа! Комби, то у тубето се пълни, а не се празни, баце! :D :D :D :D

комбайнер

Има всекакви зверове. Лично аз съм изпразвал там тубета.

Trucker_Boy




За мнозина Euro стандартите стават все по-стриктни. За вас те са по-изгодни.
Изпълнението на стандарта Euro 5 може да бъде осъществено и с помощта на икономически ефективно решение. То се нарича BlueTec®, дизеловата SCR технология на Mercedes-Benz. При тази технология елиминирането на азотните окиси се извършва в катализатор с помощта на добавката AdBlue, която постъпва от отделен резервоар. С помощта на дизеловата технология SCR (селективна каталитична редукция) Mercedes-Benz не само покрива европейските стандарти за емисии в отработилите газове, но намалява консумацията на гориво. Първоначалната инвестиция се изплаща по-бързо, отколкото сте очаквали. От месец октомври 2009 година моделите Actros с мощност от 410 к.с. до 460 к.с. се предлагат с оборудване BlueTec®5 и ауспухова уредба, които изпълнвт и изискванията на нормата EEV.


Източник: www.mercedes-benz.bg
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

BoBy_BoY

Цитат на: Trucker_Boy - Събота, 25 Юни, 2011, 15:23:09



За мнозина Euro стандартите стават все по-стриктни. За вас те са по-изгодни.
Изпълнението на стандарта Euro 5 може да бъде осъществено и с помощта на икономически ефективно решение. То се нарича BlueTec®, дизеловата SCR технология на Mercedes-Benz. При тази технология елиминирането на азотните окиси се извършва в катализатор с помощта на добавката AdBlue, която постъпва от отделен резервоар. С помощта на дизеловата технология SCR (селективна каталитична редукция) Mercedes-Benz не само покрива европейските стандарти за емисии в отработилите газове, но намалява консумацията на гориво. Първоначалната инвестиция се изплаща по-бързо, отколкото сте очаквали. От месец октомври 2009 година моделите Actros с мощност от 410 к.с. до 460 к.с. се предлагат с оборудване BlueTec®5 и ауспухова уредба, които изпълнвт и изискванията на нормата EEV.


Източник: www.mercedes-benz.bg
Тракерчо, това за възвръщане на инвестицииката си е доста сноба работа, баце! Кога си бех у БГ камионите с AdBlue-система през курс влизаха в сервиза за смяна на филтър и дюза. Това си е цифра! Отделно цената на течноста и добавена към разхода..., е, какъв е келепира от това?

Trucker_Boy

Нали всичко се прави заради екологията бе Боби.
Вече е друга тема на разговор качеството на самото AdBlu и както казваш ти отделните части.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

FH16

нафтата идва от тубата ;) виждала съм двигател работил с AdBlue :-\ и помпа AdBlue и дозиращ клапан работили с дизелово гориво ;D

FH16