• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Шофьорски категории - правоспособност

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Неделя, 25 Октомври, 2020, 23:12:46

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

admin

А кой си спомня така наречените "автовлакове", които отпред и отзад имаха надписи "Автовлак 22 метра"? В прохода "Предела" имаше специални отбивки, които бяха обозначени с табели "Отбий и пропусни колоната". Та тези камиони с по две ремаркета с каква категория са управлявани и как е било регламентирано това по закон?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Сряда, 08 Март, 2023, 14:55:35
А кой си спомня така наречените "автовлакове", които отпред и отзад имаха надписи "Автовлак 22 метра"? В прохода "Предела" имаше специални отбивки, които бяха обозначени с табели "Отбий и пропусни колоната". Та тези камиони с по две ремаркета с каква категория са управлявани и как е било регламентирано това по закон?

    Помним го, спомням си разказ на наш семеен приятел, как се наложило да го дърпа една такава композиция. Закачил го е отпреди и го е дърпал назад над 200 метра. Тези ремаркета може да им се блокира завиването, ама дали е било блокирано?

    Отдавна такава дължина не е позволена в България, до 18,75 метра на камион с ремарке, като не е речено, че само едно ремарке може да се закачи (до 18,75). Всички камиони с едно или повече ремаркета се управлява с "СЕ". За извънгабаритни се кара отделен курс, ама не всички шофьори на такива имат такъв курс. В Швеция, Норвегия, Финландия, Дания и други, отдавна е разрешено дължина 25,25 метра и 62 тона маса. В Нидерландия също не рядко има, както и в Чехия, но предполагам се водят извънгабаритни за последната. Последните години увеличиха дължината до 32 метра, дори и Испания. Тези до 25,25 метра се карат без никакви допълнителни курсове, поне не се чувало от българи работещи на тях. Тази дължина е според регламентираната максимална за държавата. Във Франция (Северозападна) има контейнеровози с две полуремарке, май има и с ремарке, но не са много дълги (за автовлакове дължина 20,35 метра - може би). Също във Франция има автовлакове циркови и панаирджийски артисти, май са полуремарке, ремарке и каравана.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Даден човек е правоспособен, ако е изкарал съответен курс и е положил успешно изпита, дали?


    Чл. 22. На лице, което успешно е положило изпит за получаване на право за управление
на моторно превозно средство, се издава свидетелство, валидно за съответната категория, по
образец, утвърден от министъра на вътрешните работи. От Правилника.


    Когато някой успешно е положил изпит, за съответната категория, започват да го поздравяват: честито, безаварийно. Значи ли, че вече е правоспособен? НЕ! Ама изобщо - НЕ. И аз до неотдавна, смятах че това е моментът на правоспособност. Такива които смятат същото например, има ЯКО изгоряли. Дори наистина издадена новата книжка и не толкова правоспособният тръгне за КАТ с мотор или кола (според случая) и при проверка се оказва напълно НЕПРАВОСПОСОБЕН и доста по-зле от наистина неправоспособен. И наказанието може да бъде до 2 години забрана да си получиш книжката. Разбира се дерегистрация на МПС-то, като на хора без книжка. Много е възможно, ако се каже, че е забравена да се пропусне забраната за взимане на книжка и другите като за напълно неправоспособен.

    Така че когато се вземе един път новото свидетелство, вече я има правоспособността. Дори след това да я захвърлите, при проверка ще бъде глобата най-много 10 лв за не носете на документи. Ама преди това до 2 години без него.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     "Хората" не спят да измислят какво ли не. А като си в Съединените щати и на 15 години ти дадат едно листче и с него и придружител караш техните "камиони" както наричат пикапите?! Ама тук бусовете над 2,5 тона с тахограф след по-малко от 3 години, както и това - евентуално.


"Европейският съюз планира разделяне на категорията В за леки автомобили до 3,5 т. на две и въвеждане на нова категория над 1,8 т. Това би засегнало доста електрически модели. Срещу мярката се обявиха FIA и ACEA.

Идеята на ЕС е допълнително обучение за по-тежки леки автомобили, а В+ ще може да се получава поне 3 години след взимането на В категория. Също така максималната скорост на автомобилите В+ на магистралите ще бъде 110 км/ч. Естествено подобна мярка не бе приета радушно от автомобилните производители.

Преди месеци Европейският парламент реши да бъде забранена продажбата на нови коли с бензинови и дизелови мотори в ЕС от 2035 г."


     Въвеждат нова категория В+ за коли между 1,8 и 3,5 тона - VSI4KI BRI4KI на едно място - източник!


Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Mandor

Aз да попитам - след като "С" е ограничена до 18/19 тона, това с каква категория се кара?


Колкото до В+ и ограничение до 110 км/ч, как си представяте лъскавите мощни "джиБове" да се влачат толкова бавно?
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

admin

Цитат на: Mandor - Неделя, 08 Октомври, 2023, 14:21:23
Aз да попитам - след като "С" е ограничена до 18/19 тона, това с каква категория се кара?
Как така "С" е ограничена до 18/19 тона?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Mandor - Неделя, 08 Октомври, 2023, 14:21:23
Aз да попитам - след като "С" е ограничена до 18/19 тона, това с каква категория се кара?

    Направо 18 тона го кажи, въпреки че предполагам си забравил кавичките. Но не се сещам кой в тази тема го е твърдял. От двама и трима, сега си четвърти пишеш в тази тема. С Вальо (Valiosport) спорихме дали е необходимо "ТктЕ" например или направо "СЕ", за трактор с поне едно ремарке. Този колега съфорумник не е влиза тук, а и телефонният номер изглежда на закрит - дано има друго обяснение от логичното.
    А тази приказка за "С" съм я чел от доста "велики шофьори", родени за това и учили 4 години само за "С"-то. За последното си представям, столетия ще са им необходими да научат що-годе за професията. За "С" има ограничение, ама то е отдолу - над 3,5 тона, още по-точно над 7,5 тона, иначе е "С1". На тези, ако им кажеш, че влекачите са с обща допустима маса - 18; 19; 19,5 и дори 21 тона, ще обяснят - няма такова нещо 7,5 тона е влекачът. Не съм сигурен какво точно твърдят: точно 7,5 или с 1 килограм по-малко, понеже "можел" да се движи в забрана над 7,5 тона или около 7,5 тона. Явно целият шофьорски стаж им е в Мрежата и дори не са виждали талон на влекач например на живо. Нека оставим графа (F.1), ако някой ми снима графа (G) на влекач произведен последните години да е само близо до 7,5 тона. Ще давам награда, а и да ви излъжа повечето им харесва.


Цитат на: Mandor - Неделя, 08 Октомври, 2023, 14:21:23
Колкото до В+ и ограничение до 110 км/ч, как си представяте лъскавите мощни "джиБове" да се влачат толкова бавно?

    Не съм го осмислил, а съм го препечатал или прекопирал. Демек за автомобили с обща допустима маса над 1,8 тона до 110 км/ч. Тоест почти всички електрически - на тях ще им е лесно и сега предимно пречат на камионите върху пътя, друго трудно се вижда. А и с джиповете има разни льольовци и не е задължително, които не им изнася разходът и решението е и те да пречат на камионите.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

МИНКО ИЛЧЕВ

                                Глава четвърта
ПРАВОСПОСОБНОСТ НА ВОДАЧИТЕ НА ПЪТНИ
                          ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

Чл. 150а.

9. категория С1Е:
а) без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за
съответните превозни средства, състав от превозни средства с теглещо превозно
средство/влекач от категория С1 и ремарке или полуремарке с допустима максимална маса
на ремаркето или полуремаркето над 750 kg, при условие че допустимата максимална маса
на състава не надвишава 12 000 kg;
б) без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за
съответните превозни средства, състав от превозни средства с теглещо превозно средство
от категория В и ремарке или полуремарке с допустима максимална маса на ремаркето или
полуремаркето над 3500 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не
надвишава 12 000 kg;



    Преди няколко седмици споменаха, че ремаркето над 3,5 тона обща допустима маса, ще продължат да са на винетка както и досега. Не съм виждал много такива или не съм обръщал внимание. Явно тези ремаркета са от категория "О3" (от 3,5 до 10 тона). И както се казва в подточка "б", се управляват с категория "С1Е". И това което ги влачи е от категория "В". Мен ми се струва, че не е задължително да е до 3,5 тона това МПС. С нестопанска цел могат да се управлява МПС до 7,5 тона с категория "В".

    Ако някой може да ми даде пример с ремарке (полуремарке) над 3,5 тона и с какво се тегли, освен с категория "С1Е".


"Електронна винетка закупуват пътни превозни средства (ППС) до 3.5 тона, използващи платената пътна мрежа:

леки и лекотоварни автомобили с технически допустима максимална маса до 3.5 тона;
ремаркета и каравани.
Мотоциклети, триколки, ATV не заплащат винетни такси.

Ако общото тегло на лек автомобил + ремарке/каравана надхвърля 3.5 тона, то покупката на електронна винетка за ремарке/каравана е задължителна. Периодът на валидността й обаче може да е различен от този на автомобила."

    В две изречения по-горе се казва: "общо тегло". Килограм не е мярка за тегло, ама е мярка за пишещия колко е наясно. Цитати от сайта за винетки.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Когато на превозното средство има монтиран кран, водачът е задължително да има свидетелство за кранист. В България май рядко се среща такава комбинация (правоспособност) и обикновено дори не знаят за това. Това мернах като наредба, най-отдолу. Много бусове регистрирани до 3,5 тона имат кран. Това със свидетелство към края на буквите "СЕ", "DE", плюс код 103 и "Ттм" не може да се управлява. С любителска книжка и за кран - може.


    Когато има отзад мотокар, предполагам ще се изисква правоспособност. Вероятно има българи които карат такива, най-често в Германия. В България май няма такива возила.


    Във Великобритания на територията на предприятие има за местене на полуремаркета предимно едни камиончета влекачи. На много места не се иска шофьорска книжка - НИКАКВА. Сега тези които са учили 4 години само за "С", вярно обикновено им липсват общообразователните, да не вземете да се обесите от яд? Наистина за съжаление е, че не сте учили другите неща, защото обикновено и единствено което могат и са учили 4 години, го могат доста зле. Добре е, че тахографът има някаква представа, че шофьорът почти няма. Дори тези които ще карат камион с ремарке, взимат тази правоспособност на 18 години и след 8 (осем) дни, не години, не дори 4. В Европа освен "С" за ремарке над 750 килограма се изисква "СЕ". Която също е отнела време, например онези които са взели онова време, са участвали в масовка за старите категории "Е" и "D", която е била напълно безплатна и всички са взимали книжка. Всички са били гении, ако се чудите, как всички.


Чл. 3. (Доп. - ДВ, бр. 39 от 2006 г., в сила от 12.05.2006 г.) Подвижните работни площадки
могат да се управляват само от лица, които са придобили или на които е призната
правоспособност за упражняване на професията машинист на подвижни работни площадки по
реда на тази наредба.

Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2006 г., в сила от 12.05.2006 г.) Главна дирекция "Инспекция за
държавен технически надзор" (ГД "ИДТН") на Държавната агенция за метрология и технически
надзор (ДАМТН) издава свидетелства за придобита правоспособност за машинисти на кранове и
машинисти на подвижни работни площадки на лица:
1. навършили 18 години;
2. физически и психически здрави, което се удостоверява с медицинско свидетелство,
съдържащо заключение, че лицата са здрави и годни за упражняване на професията;
3. завършили последния клас на професионални училища, професионални гимназии или
професионални колежи (нататък в текста "професионални учебни заведения") с теоретическо и
практическо изучаване на подемно-транспортни машини или преминали обучение в курс за
придобиване на правоспособност за управление на товароподемни кранове или подвижни
работни площадки;
4. които притежават правоспособност за управление на моторно превозно средство или
багер - съответно за упражняване на професиите по чл. 2, т. 4 или т. 5;
5. положили успешно изпитите по чл. 12.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!