• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Брой работни дни по регламент

Започната от НИ©π0, Вторник, 05 Април, 2022, 17:19:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

НИ©π0

Здравейте,

Имам питане колко пъти може да отвориш работен ден в рамките на шест 24 часови периода?
В смисъл отворил си работен ден примерно в петък вечерта, и ако отвориш после в четвъртък ще бъде 7 работен ден това.
Питането ми е дали е позволено по регламент?

НИ©π0


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: НИ©π0 - Вторник, 05 Април, 2022, 17:19:28
Здравейте,

Имам питане колко пъти може да отвориш работен ден в рамките на шест 24 часови периода?
В смисъл отворил си работен ден примерно в петък вечерта, и ако отвориш после в четвъртък ще бъде 7 работен ден това.
Питането ми е дали е позволено по регламент?

     Здрасти! Тези неща много пъти сме обсъждали и по-рано, но не пречи да каже отново.
     Глаголът "отворил", съм убеден, че си го слушал от някой "велик" шофьор - тях много ги "уважавам" (ЯКО ги уважавам) много са чели, много знаят и със същото качество са им "милионите" километри или поне милиметри. Възможно е да се отваря врата, магазин, алкохолно, безалкохолно, бизнес...
     Не че е написано съвсем ясно и недвусмислено, но поне пробите, грешките и въведените алгоритми в тахографите показва: брой на работни периоди между две седмични почивки НЯМА. Има продължителност от 144 часа и 3 намалени от 9 часа дневни почивки, като нормалните: продължителност на работния период 13 и по-малко часа и дневна почивка от поне 11 часа или алтернативно взета с 3 часа почивка и поне още 9 часа - нямат ограничение. Най-много работа и почивка са 24 часа, като работа може да е по-малко и много по-малко, а почивката - не. Работен период (ден) и съответно седмица (когато е след седмична почивка), започва с една от трите дейности - управление, друга работа (чукове) и разположение или готовност квадрат с диагонал. Последното в много случаи е почивка (например по време на работа), но работно време върви. Самото въвеждане начало на държава се прави при поставяне на карта, пресичане на границата (в много случаи) и е желателно при започване на работен период, с някоя от трите дейности по-горе. Но това не прави започване и още по-малко "отваряне".

     Тази продължителност от 144 часа идва от 6 периода по 24 часа. Тахографите Siemens VDO (Зименс ФалДеО), дори и да пише марката на камиона имат в менюто оставащо време до края на седмицата. Започва от 144h00 часа и отброява наобратно. След изтичане на тези 144 часа и не е започнала седмична почивка се влиза в 7-ми ден и по никакъв друг начин (без значение марката на тахографите).
Stoneridge (Стонеридж) е с друго менюто, но също "води" и "позволява" до последните  минути на седмицата.

     От не напълно уточненият примерен въпрос "петък вечер", конкретно отговор е: седмицата завършва в четвъртък вечер в същия час на започването в петък.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

НИ©π0

Благодаря за отговора!

Знам със сигурност че това е дъвкано и преди но просто нямам физическото време да търся в нета отговора на тоя въпрос. Карал съм камион преди защото бях международен шофьор около пет години, но бях в такава фирма в която се спазваше регламента и глупости не се правеха, и никога не ми се е налагало да отворя работен ден(период) на 7ия календарен ден след първия в който съм започнал работната седмица. Но доколкото знам една работна седмица е максимум от шест 24 часови периода, примерно започнал си в петък в 18:00 и може да я завършиш следващата седмица в четвъртък 18:00 най късно, както и ти казваш. Просто не съм сигурен дали няма да има проблем за шофьора ако дефакто отвори в четвъртък работен ден сутринта което ще бъде за 7 път, защото както каза не е ясно дефинирано през периода от тия шест 24 часови периода колко пъти е позволено да даваш начало на работен ден. Простичкият отговор е колкото пъти се наложи, обаче незнам при една проверка на BAG в Германия да не се окаже, че не е толкова просто и после да има неприятни ситуации.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Както казах наистина не е съвсем ясно написано. Затова е задължително всеки да си действа според убежденията. Били сме свидетели по света и у нас, ясно написани закони могат да се тълкуват. Дори Конституцията вече редовно се погазва, естествено когато например има "страшна" болест, обявена от частното НПО. Затова дадох примери, освен тълкуванието, че 6 работни периода по 24 са 144 часа продължителност на седмицата и единствено времето от започване е от значение, а не боят на тези работи периоди. Алгоритъмът на тахографите, точно това показват (евентуално не по-стари от 6-8 години). Аз не мога да дам личен пример, защото професионално се занимавам с пернати водоплаващи (паса патки). Но, само ако можеше да управлявам такова попадащо под този регламент, точно така щях да правя.
    Трудно е да се намери някой чел и да си каже и покаже, опитът и знанията. А "великите" шофьори работят от понеделник около обяд и петък същото време приключват. Разбира се кара се само в светлата част на деня - вероятно кокоша слепота. Като с това каране успяват да направят по "милион", че и няколко на годината. Да има "храна" за "шараните"!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!