• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Нямало такива кръстовища! А, май има?!

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Събота, 23 Март, 2024, 21:27:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Изумявал съм се на незнанието на професионалните шофьори. При задачка на картинка с две, три ППС-та и естествено НЕЗНАНИЕ. Се заключава мъдро - няма такова кръстовище. Щом няма, значи няма нужда да се дава отговор. След такъв отговор се чудя, наистина ли са толкова глупави или въобще не гледат , ако изобщо карат? За тези кръстовища нататък. Ето едно в Гърция, Схиматари, Инофита, в този район с 4 СТОП-а. Вероятно сте чували, че има по света такива. Скоро питах мой съученик живеещ в Калифорния и каза, че най-често са такива. Първи минава най-рано пристигналият, след пълно спиране. Набързо погледнах, ама не срещнах такова. Та засега това или някое от Франция.

https://maps.app.goo.gl/ettR6gAajM2LNccn6
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Да, много са ефективни 4-та стопа, защото се самоконтролираме. Всеки който закове гумите, почва да гледа останалите които ще заковат след него, и тръгва преди тях.
Ако някой не закове, а тръгне се наказва със свирене с клаксона.

отдолу има табелка която казва колко навлизащи в кръстовището имат същия знак, може да е 3, или 5, най-често 4.



Слагат се на кръстовища на които е станала беля с жертви. Независимо колко са главни.

Когато светофарите откажат, се изпълнява/действа все едно че има такъв стоп.
smoking gun

American

smoking gun

admin

А спазва ли се задължението за спиране на знак "Стоп"?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Петък, 29 Март, 2024, 21:25:34
А спазва ли се задължението за спиране на знак "Стоп"?

     За това е нужна някаква дресировка, не исках да кажа култура. Ето в Америка има пояснителна табела, а в Гърция няма схема на кръстопътя. В Гърция кой спира на СТОП? Много са ми смешни някой като каже: - ама в Гърция спазвате нали? Питам го: явно не си виждал, не си и чувал, ама предполагаш.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Цитат на: admin - Петък, 29 Март, 2024, 21:25:34
А спазва ли се задължението за спиране на знак "Стоп"?

Аз понеже съм Българин при наближаване ако няма коли мога да мина бавно, но ако идва и друг се предполага че един от двамата трябва да е пръв, тогава немога да си позволя да не спра.
Разбираш ли ситуацията ? По горе казах че тези 4 стопа ни правят да се самоконтролираме.
smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

     Точно за такива кръстовища е тази тема (снимка 1). Част от нямащи си понятие от правилата, а явно, ако въобще се движат по пътя и като пешеходци блеят. Ето така: бееееееееееее! Твърди се, че на едно кръстовище не може да има двата знака за пресичане на път с предимство - знак "СТОП" и обърнат триъгълник - затруднява ли се, а и нямало такива кръстовища. В Плевен сигурно са над 10, веднага се сещам за поне 7. Ще ги покажа нататък, че едва ли такива могат да възприемат толкова информация накуп. Зарадвахте ли се, само в Плевен? Не, на много други места в България. На всички държави където сте ходили - уж. Тези с тези твърдения, дори да са "милиони' километри и левове, с "десетки" години стаж и много трудно взели категория "С" - 4 години, забелязва се много често липсата на общообразователни предмети. В кавички е защото хич не им вярвам на писаниците им и приказки. Да си мълчат или най-много да кажат: тези дни взех книжка и още всичко ми е "мъгла", и не забелязвам нищо. Не малко са които отричат напълно правилото на дясностоящия, прилага се много по-рядко отколкото виждаме НЛО. Ако до това заключение се стига след "учене" на 4 години само за "С", в този живот няма да го научат и аз не се наемам. Въпреки че не ми е свързано с работата (тя е паткопасене), ама се сещам за 3 случая в което се прилага правилото на дясностоящия: когато пътят с предимство си променя посоката, за тези с предимство помежду си и тези без предимство, също помежду си - този случай. При едновременно престрояване (снимка 3), отново дясностоящия е с предимство. От такива дискусии има твърдящи, че нямало такива случаи и... Какво да кажа, освен че наистина простотията няма граница и гаранция са с огромно самочувствие, за познания и можене. Третият случай е за това което наричат "нерегулирано" кръстовище. Сега се нарича, кръстовище с равнозначни пътища. Само това последното име е сменено. За тези които са взели книжки "онова" време, всички друго си е оттогава така. По-вероятно е и тогава да не сте знаели, отколкото забравили.

    Май, май, ако знаците за без предимство са напълно еднакви, има някакъв шанс дясностоящия да преминава предпоследен? Да, ама той разпознавал, че другият на пътя без предимство е със знак "СТОП" и му го отнемаш. Да попитам, ако двата знака са еднакви и са с различна големина, поне 3 размера има. Тогава по-големият с по-голямо непредимство или по-голямо предимство е? Понеже в Правилника и Закона не дава такова тълкуване, затова да почерпя "знания" които от "опит" знаят, могат да "четат" между редовете. Майтап, тези нито могат да четат, нито опитват да го правят. А и имало неписани закони, които се мислят на момента и помага да се оправдаят: незнаещи, неможещи.. и задължително с огромно самочувствие.

    Ама той докато спре... аз ще мина. Ама не разбрах все пак с предимство ли е или не? Той не знае, ама се измъква, така както десет годишни. Райбер 777 (или Голямо Лайно) е на подобна ментална възраст, ама той е хитрец и никога не би си изказал мнения, иначе за всичко останало има. Ако на някой има някаква искра надежда да проумее, ще цитирам: който се намира или приближава отдясно ". Така че, ако желаеш да спазиш правилата ще го чакаш да спре да пропусне или да се убеди, че няма по пътя с предимство и след него (дясностоящия) преминаваш.

    В заключение ще кажа, а бре ТЪПАЦИ (сами казвате, че сте такива и сте много горди с това), сериозно ли си мислите, че правилото на дясностоящия се прилага с някакви условия? С предимство е, ама ако знакът му е такъв, онакъв, по-малък, по-голям не се прилага. Наистина ли си мислите, че някой ще очаква така сложна мисловна дейност от вас? Ако към дясностоящия няма видимост, висока сграда, ако в момента когато сте спрели и погледа е в една равнината с тази на знака? Нямате си идея какво написах нали? Ще виждате една вертикална чертичка, нищо друго. Ако знаете, че е със знак "СТОП" - чакал всички, ама му го сменят. Ще спрете преди да преминете и да видите, ако не е сменен - газзззз.


    На снимка 2, можете да намерите или не, знак номер 1 и 36. Освен това и  споменатото "нерегулирано кръстовище", правилата не са се сменяли.

    Снимка 4, има и трамвай. Някой да ми каже редът на преминаване, пътят с предимство не си изменя посоката? И голяма подсказка: трамваят е с предимство пред всички, но на равнозначни пътища.

    На снимка 5, вече не са 2, а 4 ППС-та. Дали е сложно? Първи са пътя с предимство, като прилагат правилото на дясностоящия. Когато те преминат, тези от пътя без предимство също прилагат правилото на дясностоящия. Само кажете реда. Още няколко подсказки: на никой не му свършва, рязко или изведнъж предимството и не сте длъжни или може да не виждате знакът на другите, има схема на кръстовището с допълнително табела.

    За всички отговори правилно може да има почерпка. Както казва Йетел: разумно потребление. В нашия случай, разумен брой (не съм оптимист за голям брой) и разумно количество почерпка.
   
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

    Може ли да има кръстовище, което пътят с предимство променя посоката си и светофар с "чиста" светлина без стрелки. Тоест принципно се различава преминаването със и без работещ светофар. Последното за хора които са чели правилата поне един път, вероятно и без тези учили 4 години за "С" и с "милиони" километри. Тази задача е има като картинка на снимка 1. Някой от "великите" при работещ светофар, обяснява как автобусът е на пътя с предимство... Евентуално когато леко започва да осъзнава, че е тъпак, се съобщава: няма такова кръстовище. Това е в Ловеч, малко под болницата. Бившата болница, сега сме в Европейски съюз и нашите "партньори" мислят за нас.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

    Темата беше най-вече за кръстовище с двата вида знака "пресичане на път с предимство". Те са: обърнат триъгълник (разговорно) и "STOP". Когато има зададен въпрос, най-вече в социалната мрежа, форумите са не особено предпочитани. Дори знаете отбор предимно "велики" шофьори, правиха за кратко форум. Отдавна е казано: със стари курви, нов бардак не се прави - ще е същият за несхващащите. Та в социалните мрежи (по-скоро само Фейсбук) се явяват такава картинка и се почва: стопът бил последен, чакал всички... Явно някой много прост го е измислил, ама приема одобрение и то ЯКО. Когато и най-простите започнат да се колебаят и "мъдро" (мъдро от простите) казват: НЯМА ТАКИВА КРЪСТОВИЩА. Демек незнанието и неумение да се прецени няма значение, поне нямало уж така ситуация. Не че има някъде по света, за да се заяждам с "великите" и много прости шофьори. Не че само в България го има, навсякъде и логиката е съвсем елементарна. Когато включване или пресичане е безопасно се слага знак който не задължава спирането. Когато видимостта е лоша, се слага знак със задължително спиране, за да може и този на пътя с предимство, ако има желание да стават бавно нещата и да се предотврати ПТП.

    Село, в България - Гложене врачанско, кръстовището е от село Бутан и Мизия. Идващите от Мизия имат обърнат триъгълник, а отсреща "STOP". Това е пътят за или от Козлодуй и често се ползва от тези от Плевен, Ловеч, Габрово, Велико Търново... Ето координати - 43.691553,23.811993. Няма добри снимки в Гугъл Карти и нямам засега. В Плевен има десетина, да не помислите нещо друго?!


    Бързам да споделя, от скоро работи Уличен Преглед, при Гугъл Карти за Германия. Други пък функции вече не работят, засега са само размити. Преди можеше на камерата на телефона да се слага: отбелязване на координати. Вече е само улицата или градът, сега за в бъдеще не знаем.

    Много често ви "мотивирам", като казвам, че има и толкова или по-прости от "великите" шофьори. Вчера или онзи ден, една страница "Колажи и карикатури", която явно е финансирана от НПО, обясняваше колко зле е било онова време. Един тъп гейтак, обясни как сега имал петдесет и няколко инчов телевизор и корейска кола, а тогава е нямало такива - изводът е, че живеем в просперираща страна. Струва ми се, че пропусна да каже, че тогава е бил с малка дупка отзад и сега е с огромна и ОГРОМНИ вече не са му проблем. Бях дал пример за Ловеч, град в просперираща България близо до закритата болница с кръстовище, което много се различава при работещ светофар и само на пътни знаци относно предимство. И там също има кръстовища с двата знака за път без предимство.

    В същата страница днес се коментираха манифестациите. Една Шевролет Корвет, без Шевролет, каза колко се е разтройвала и се е утешавала с алкохол и другари. Ако не искате да сте толкова тъпи като корветка и не чак толкова прости като простите шофьори - има много които имат само това "качество". Можете да се огледате и вие да видите такива кръстовища. Има дори не са голяма рядкост. Дори и аз от вкъщи успявам да видя, явно повече "шофьори" дори, и на карти (по-скоро Гугъл Карти) не "карат", и не можете да ползвате.

    Като се има предвид, че в САЩ имат масово дървени къщи, България е я изпреварила още от векове (опа, тя не е толкова стара тази държава).


    В "просперираща" България която: закриват болници, закриват ТЕЦ и АЕЦ, не се раждат българчета, избиват животни и слагат слънчеви панели на плодородна земя (има буболечки да ни изхранят), първа гордост за шофьори е колко много са прости и тъпи като корветки. Значи отпада аргументът, че няма такива кръстовища и все още е оправдано незнанието, и простотията?! Който му е трудно да приеме тези два не особенно различни знаци, може като приеме, че са от един тип знаците за път без предимство: само обърнат триъгълник или само "STOP". Вероятно не знаете и затова: когато са равнозначни пътища - без предимство например: тези които се движат направо или надясно са с предимство пред завиващи наляво. Когато пътят с предимство си променя посоката с предимство е дясностоящия - от пътят без предимство, а тези от пътят с предимство минават първи.


    Първа и втора снимка близо до град Нинбург, а третата някаква снимка от Schweringhausen - Шверингхаузен, предполагам. Близо са до Хановер.



"Пропагандата не създава идиоти, а разчита именно на тях, за да изпълни целите си"
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!