• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Многоредово движение и повече от 2 ленти в платното

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Неделя, 15 Декември, 2024, 00:57:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Ясно ми е, че повечето не знаят какво е разположението върху пътното платно. Имам мнение, ще го споделя нататък, сега ползвам попаднала ми статия.


"Как да използвате лентите правилно на трилентови пътища❓

Наскоро проведохме анкета, за да видим колко добре хората разбират правилата за шофиране по трилентови пътища извън населено място. Резултатите? Много шофьори са объркани относно правилния начин за използване на тези ленти.

📖Правилата са следните:

1. Винаги карайте в най-дясната лента, освен ако не изпреварвате.

Дясната лента е вашата лента за шофиране по подразбиране.

2. Използвайте средната и лявата лента само за изпреварване на пътища с три и повече пътни ленти извън населено място.
След като подминете по-бавно превозно средство, върнете се в най-дясната лента веднага щом е безопасно.
3. Лявата лента не е ,,бърза лента", а служи само за изпреварване или заобикаляне.

Тя е стриктно за изпреварване, а не за круиз – дори ако шофирате по-бързо от другите.

4. Правете разлика между движение в населено място по многолентов градски път и движение по път с три и повече ленти извън населено място. Правилата за движение са различни при различните пътни условия.

⚠️Следвайки тези правила, всички ние можем да помогнем за намаляване на задръжките в трафика (задръстванията) и да направим нашите пътища по-безопасни за всички.

Нека шофираме по-разумно, отговорно и с необходимата колегиалност и търпение!"


    Източник: European Center for Transport Policies
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Hristo Lishev

Във връзка с горното, да споделя "нЕкои съобржения" относно пътния трафик и наличието на активни мозъчни клетки във водачите при изпреварване в Кралство Нидерландия. Поради естеството на работата ми (превоз на морски контейнери от терминал до клиент) се налага почти непрекъснато да шофирам в споменатата държава, наречена от мен "държавата на тъпите охлюви", които за краткост ще наричам само "охлюви". Та, охлювите имат ограничение по магистралите до 100 км/ч между 6 и 19 ч, освен това ги глобяват, ако "без нужда заемат лента, по-различна от дясната". В тази връзка, любимата маневра на охлювите е при изпреварване на тежкотоварна транспортна единица рязко, внезапно и с почти нулева дистанция да застанат пред нея, като отпуснат педала на акселератора. Още по-интересно става, когато въпросната транспортна единица изпреварва подобна с по-ниска скорост на движение. След подаване на съответния звуков сигнал от така да я наречем, бедстващата транспортна единица, охлювът, в зависимост от възпитанието си или подава десен пътепоказалец, което не отменя това "тежкия" да намали скоростта или да промени посоката на движение (ситуация, забранена във всички държави, виж раздел "Разположение на пътните превозни средства върху платното за движение" от ППЗДвП), или да направи знак в комбинация от три пръста с преобладаващ среден. Въпросните ситуации са 85, до 95% от ежедневното използване на пътната мрежа във въпросното кралство. Лично аз съм изгорил клаксоните на 2 (два) влекача в следствие подобни ситуации. Това е и държавата, където се създават задръствания "от нищо", просто преливане от 3 ленти в две. Загуба на време между 40 минути и 2 часа, а тахографът "цъка"... Изпитвам сериозни съмнения какъв вид течност използват там при процеса на размножаване, дали "стандартната" или една друга жълта... И това е там, и само там. Влизам в Германия, нормално, Белгия също така... Та, това се получава при стриктното спазване на правилата на Европейския център за транспортни политики. Сещам се за един стар лаф, който едно време употребявахме във ВВС: "Вали, но не мокри".

Hristo Lishev


МИНКО ИЛЧЕВ

    Имаме знак теоретично за:
Д2 Допълнителна пътна лента за бавнодвижещи се пътни превозни средства (снимка 1 и 2).
    Обикновено няма или поне по равното, може да има само при изкачване, а камионите по равно се движат с 80-90 км/ч, което не е бавно, като се има предвид какви има. Има такива, които са пички заспали, независимо от кой пол. Пичка е гальовно и наместо да има пиу при изговаряне. Дълго е може да се съкрати - ПЗНОКП. При три ленти горе-долу обозначени, като брой ленти за движение, май сега не се казва така - многоредово движение. По например, Южна и Скоростна (дъга-тангента), има ограничения 80, 90 и 120 км/ч, но ПЗНОКП, се движат във втора и трета лента, с 60 и надолу. В първа лента, няма задължение да се движат само камиони (слага се знак с камионче в дясната лента) и също няма забрана за ПЗНОКП. Камионите понякога имат причина да се движат бавно, понякога са ПЗНОКП. Във втора лента кара ПЗНОКП, със същата или много близка скорост и в третата лента ПЗНОКП, пак същото. Значи някакво шахматно подреждане. Кой не се интересува от другите участници в движението, особено когато пречат - жените и ПЗНОКП? Като последните въобще не е задължително да са от новите немъжки полове, ама карат като такива? Ще стане задръстване като в Германия, ще им е някак германско.

     Какво е нужно за един скандал? Нищо и една жена. Какво е нужно за задръстване? Нищо и да си в Германия.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!