• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Майсторство при управление на прицеп

Започната от комбайнер, Петък, 22 Юли, 2011, 12:32:08

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

admin

Цитат на: комбайнер - Неделя, 28 Август, 2011, 00:05:26
Колега SOLAR, радвам се да видя мнението ви.Темата наистина буди бая мисли. Даже "дисертацийка " може да се зафане. Ама стига толкоз.

Сега искам да попитам - "бързаците" или "нерваците" в камиони, какво кярат от това си качество в крайна сметка?

1. Време
2. Пари
3. Авторитет
4. ..........

За какви стойности става дума и дали си заслужават?

Нито едно от трите. Всичко идва от манталитета. И аз като повечето от вас съм бил в доста държави. Никъде обаче не съм видял толкова простотия, събрана на едно място. Напоследък изпадам в недоумение как е възможно да не мога да измина и един километър, без да се сблъскам с драстични нарушения на правилата за движение.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Цитат на: комбайнер - Петък, 26 Август, 2011, 23:28:12
Колеги, благодарности за отговорите!
   Това ако беше комбайн в къра, щеше да е сложно само през некое мосте. Па и нема навалица.
  Та за прицепа и по коя лента в кръговото да се движи - и аз го правех по "правилния" начин, но стария щеше да ме бие. Викам правилника за помощ, ама той не го признава.
   По "неправилния начин" - влизам в кръговото по дясната лента, броя изходите, чета табелите и като дойде "моя", се муша в него като топче от ролетка.
   С тия отзад нямам проблеми, с тези отпред и в дясно - също. Ако не дам мигач, си чакат.
    Ако подмина изхода си правя още една "почетна" обиколка.
Лявата лента може да я ползват за изпреварване, ама поне ги виждам, ако стане зор от засичане.

Винаги има  вариант  някой да те засече , дори да си движиш в дясната лента . Пример- къговото "Надлез надежда" в София . Там и изходите са с две ленти и масово се практикува десен завой от лявата лента!! И си представи ,че в този момент ти си караш в дясната и си за направо ..... Според мен на всяко място си има   капани и тънкости.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

bad_kras

Цитат на: loshdancho - Неделя, 28 Август, 2011, 07:32:16
Цитат на: комбайнер - Петък, 26 Август, 2011, 23:28:12
Колеги, благодарности за отговорите!
   Това ако беше комбайн в къра, щеше да е сложно само през некое мосте. Па и нема навалица.
  Та за прицепа и по коя лента в кръговото да се движи - и аз го правех по "правилния" начин, но стария щеше да ме бие. Викам правилника за помощ, ама той не го признава.
   По "неправилния начин" - влизам в кръговото по дясната лента, броя изходите, чета табелите и като дойде "моя", се муша в него като топче от ролетка.
   С тия отзад нямам проблеми, с тези отпред и в дясно - също. Ако не дам мигач, си чакат.
    Ако подмина изхода си правя още една "почетна" обиколка.
Лявата лента може да я ползват за изпреварване, ама поне ги виждам, ако стане зор от засичане.

Винаги има  вариант  някой да те засече , дори да си движиш в дясната лента . Пример- къговото "Надлез надежда" в София . Там и изходите са с две ленти и масово се практикува десен завой от лявата лента!! И си представи ,че в този момент ти си караш в дясната и си за направо ..... Според мен на всяко място си има   капани и тънкости.
Капаните са до манталитета на шофьорите. Колкото и да се стараеш в БГ да караш по правилата,винаги се намират идиоти които да те засекат. УСАААА (лоши момчета - Bad Boys).
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

Иво19667

Докато полицая те спира за пари, така ще бъде в България. Ако на някой му вземат книжката за нарушенията и незачитане на останалите участници в движението , ще е друго. Никъде няма тема за НЕЗАЧИТАНЕ НА ОСТАНАЛИТЕ НА ПЪТЯ. Според мен това е основният проблем по нашите пятища.
Чистотата на работното място, израз на порядък в невидимата технология.

bad_kras

Цитат на: Иво19667 - Понеделник, 05 Септември, 2011, 09:55:20
Докато полицая те спира за пари, така ще бъде в България. Ако на някой му вземат книжката за нарушенията и незачитане на останалите участници в движението , ще е друго. Никъде няма тема за НЕЗАЧИТАНЕ НА ОСТАНАЛИТЕ НА ПЪТЯ. Според мен това е основният проблем по нашите пятища.
Има тема , Колегиалност на пътя!
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

Иво19667

Щом има такава тема, ще споделям там. Те доста преживявания могат там да се споделят.
Чистотата на работното място, израз на порядък в невидимата технология.

Бриги Магнито

Момци темата е за майсторство на управление на еди кво си,преди другият в главата ми ,писа че не е майстор и няма да пише са аз обаче реших да ви драсна нещо.
Колегата започнал темата е писал няколко правила,който сигур си важат,но според мен всеки е уникален като стил и маниер на каране за тва мисля,че моя учител и баща ми е казал истината преди доста време и тя е ,,Шофьор няма да станеш цял живот ,все ще се учиш и ще си заминеш неук,,
Хубаво е да се дават съвети на младежта,но честно казано според мен е по-добре да си изградят свой правила .
Та тва да ви оспамя,че нещо малко Ви дразня вече и почнахте да задремвате.



комбайнер

Те това между стрелките трябва да си го осигурим, за да не "сгазим лука".
Вариант 2-изтегляме напред до минаване на моста на ремаркето.
Вариант 3-нещо комбинирано от горните два.

Бриги Магнито

Само светнете мойта особа xls файл с кво се отваря,че некви букви и питанки ми излизат.


admin

Цитат на: Бригадира - Петък, 30 Септември, 2011, 12:37:28
Само светнете мойта особа xls файл с кво се отваря,че некви букви и питанки ми излизат.

С Microsoft Excel се отварят такива файлове.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Дамян Йончев

Цитат на: Бригадира - Четвъртък, 15 Септември, 2011, 19:31:15
Момци темата е за майсторство на управление на еди кво си,преди другият в главата ми ,писа че не е майстор и няма да пише са аз обаче реших да ви драсна нещо.
Колегата започнал темата е писал няколко правила,който сигур си важат,но според мен всеки е уникален като стил и маниер на каране за тва мисля,че моя учител и баща ми е казал истината преди доста време и тя е ,,Шофьор няма да станеш цял живот ,все ще се учиш и ще си заминеш неук,,
Хубаво е да се дават съвети на младежта,но честно казано според мен е по-добре да си изградят свой правила .
Та тва да ви оспамя,че нещо малко Ви дразня вече и почнахте да задремвате.




Колега според мене трябва младите като мене да взимат от старшите акъл кое как се прави говоря ти за спиране дистанций изнасяне връщане назад :) поне аз съм на този принцип и съм доволен от показването на баща ми тей като цял живот е бил и все още е шофьор.

Бриги Магнито

Kолега аз си мъцам ко ми иде на бръмбаро инак е арно да има кой да смъмри ,,младока,, да сте живи и здрави и ти и ,,учителя,, ти и не е лошо да го надминеш в знанията,тва винаги е радост за ,,учителя,, .

Мойто ,,учител,, одърте на библия завалията,но ко ми е мъцнал го помним и съм прибавил и нещичко от мойто бръмбар колко съм могъл.
Имай навпредвид,че с времето дръгелите се променят,тва мощност,скорост,спирачки и ред технологични щуротий ,който в минал период от време не са съществували и маниера на подкарване сигур е бил друг .Сега сме модерни с иляди системи за квот се сетиш и благодарение на мощността и новите спирачни системи скоростта на дръгелите понарасна,а от там идат некой промени относно дистанции .Скоростта влияе на времето,а има едно време ,което за жалост е константа ,то се нарича време за реакция и там е разковничето ,технологиите бъцат напред ,но човеко си седи на едно место.

П.П.Тва що ли ти го писах ,бем ли се ма те четни ако те не дразни и не ти е тъпня.


Дамян Йончев

#42
Цитат на: Бригадира - Вторник, 22 Ноември, 2011, 05:52:30
Kолега аз си мъцам ко ми иде на бръмбаро инак е арно да има кой да смъмри ,,младока,, да сте живи и здрави и ти и ,,учителя,, ти и не е лошо да го надминеш в знанията,тва винаги е радост за ,,учителя,, .

Мойто ,,учител,, одърте на библия завалията,но ко ми е мъцнал го помним и съм прибавил и нещичко от мойто бръмбар колко съм могъл.
Имай навпредвид,че с времето дръгелите се променят,тва мощност,скорост,спирачки и ред технологични щуротий ,който в минал период от време не са съществували и маниера на подкарване сигур е бил друг .Сега сме модерни с иляди системи за квот се сетиш и благодарение на мощността и новите спирачни системи скоростта на дръгелите понарасна,а от там идат некой промени относно дистанции .Скоростта влияе на времето,а има едно време ,което за жалост е константа ,то се нарича време за реакция и там е
разковничето ,технологиите бъцат напред ,но човеко си седи на едно место.

П.П.Тва що ли ти го писах ,бем ли се ма те четни ако те не дразни и не ти е тъпня.


То всички да сме живи и здрави и по пътищата само хубави неща да се виждат.

А за технологиите е така навремето татко караше Шкода мадара прицеп.. със това чудо от Троян до Банско за 11 часа се ходеше :) 3 съня правя до там на двигателя отгоре хах...

Лек Ден!  ;)

Причина за редакция : Коригиран Цитат

Devin811


Бриги Магнито

Цитат на: Devin811 - Събота, 13 Август, 2016, 16:05:11
Малко да освежа темата: https://youtu.be/l_pCC0fsBwU   ;)
А Баце аз тая маневра не я мога.
Обикновенно си бръмкам напред назад половин час и се наместим.
Ти владеяш ли я тая маневра?


Бриги Магнито