• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Renault Clio-1,5dCi

Започната от BoBy_BoY, Неделя, 14 Август, 2011, 22:47:16

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

emilpopoff

Цитат на: Plameny - Вторник, 17 Юни, 2014, 15:28:29
 Отдавана не съм писал, тъй като няма нищо конкретно. Новото е, че пак направи стария номер-изгасна на кръстовище и запали много трудно, въпреки включването на резистора във веригата на соленоида на регулатора. Тогава купих нов (чисто нов) регулатор на налягане за 190 лв., смених го, изчистихме грешките и адаптивните настройки и изкара около седмица без проблеми. След това отново започнаха. Сравнително рядко, но ги има. Или не пали (трудно пали), или гасне на малки обороти и после трудно пали и докато не я покарам 50-100 м, не се оправя. Освен това (доста рядко) ми светват за 2-3 секунди едновременно трите лампи на таблото-чек енжин, стоп и подгревни свещи. Винаги под 2000 об/мин.
  Познат специалист по автомобилна електроника изказа предположение, че гасненето може да е и от клапана за управление на входящия въздух (известен и като клапа за меко гасене). Тоест, възможно е проблемите да са два различни... И наистина, когато ми гасне по кръстовищата гасне съвсем меко-почти не се усеща разтрисане на двигателя. А когато аз я гася-понякога разтриса и малко повече.
  Никъде в схемата обаче не намерих електрическо управление на тази клапа-когато се поосвободя ще я търся физически къде се намира (някъде в смукателния колектор, около EGR клапана) и от къде получава вакуум и ток за управление.
Колега, клапата за която говориш според мен въобще не е за "меко гасане" на двг-то функцията й е свързана единствено с работа на  EGR-клапана(на моята печка тази клапа не работи от поне 4 год защото съм изолирал EGR-a и с клапа и без клапа гасне еднакво твърдо  ;D  По принцип има едни други клапи в смукателите(те са кратни на броя цилиндри примерно 4 за 4 цилиндров мотор ) тези клапи на жаргон се наричат "вихрови клапи" или т.н SWIRL ТЕХНОЛОГИЯ, но не вярвам 1.5 DCi да има такива клапи и въобще да става въпрос за тях  :) )- т.е когато започне рециркулацията на изгорелите газове отново във всмукателлния тракт, ЕКУ-то подава сигнал на тази клапа да ограничи постъпването на свеж въздух  във всмукателните колектори за да може да се запази подходящата пропорция на постъпващите газове в мотора. Не е задължително тази клапа да е близко до EGR клапана, най-често тази клапа се управлява с електровакуумен клапан(огледай всмутелния тракт за място където отива маркуче за вакуум)- спри вакумното(НЕ електрическото на клапана защото ще ти грейне таблото с грешки  ;) :D ) управление на този клапан и клапата ще остане в напълно отворено положение(метода е проверен) но най-добре изолирай EGR клапана(също е изпитано и работи+ ремап+ демонтиран катализатор+ леко напомпан "турбалан"+изолирани отдушници на маслените пари- печката си ,,хапе каишката" без да светят никакви лампи  ;D ;D ;D ), след като изолираш EGR-а клапана, клапата във всмукателя ще остане без управление т.е ще остане напълно отворена. Успех  :)

emilpopoff


Plameny

   Благодаря за съветите, Емо! Още когато я купих, преди година и нещо, продавачът няколко пъти ми наблегна да почистя и проверя EGR-клапана. Месец по късно, когато започна да гасне и да ми създава проблеми се сетих за това и го казах на елконаджиите, но всички казаха, че EGR-клапана няма никакво отношение към проблема. Но щом мога да изолирам всичко това чрез вакуума, ще го направя и ще карам така известно време.  :)

Plameny


emilpopoff

Цитат на: Plameny - Понеделник, 23 Юни, 2014, 08:45:05
   Благодаря за съветите, Емо! Още когато я купих, преди година и нещо, продавачът няколко пъти ми наблегна да почистя и проверя EGR-клапана. Месец по късно, когато започна да гасне и да ми създава проблеми се сетих за това и го казах на елконаджиите, но всички казаха, че EGR-клапана няма никакво отношение към проблема. Но щом мога да изолирам всичко това чрез вакуума, ще го направя и ще карам така известно време.  :)
Колега, според мен сам по себе си EGR клапана не може да е причина за изгасването на двг-то, но  тази спомагателна клапа във всмукателния тракат може да има някаква връзка с изгасването.
Принципно може да изолираш много лесно EGR клапана, ако EGR-a e механичен с вакумно управление работа е лесна- болтче М6 или малка съчма от стар лагер във управляващия вакумен маркуч EGR-a(на моята печка е такъв, даже е с водно охлаждане, но и моя мотор не е Рено) и работа е шест. Но и идва голямото ,,Но" ако е механичен с електрическо управление тогава работа е по-сложна, тогава ще трябва и хардуерно изолиране- разглобяване и буквално затапвне. Ако ЕГР-а е Делфи(това са ЕГР-те на ЕВРО 4 моторите с Делфи горивна с-тема) тогава може да махнеш едното зъбно колело което управлява клапата на ЕГР-а и компа ще си мисли че управлява ЕГР-a но дефакто няма да го има едното зъбно колело което да отваря клапата. Варианти много за изолиране според зависи от вида на ЕГР клапана. Успех  :)

milank0

Здравейте! От известно време имам проблем с клиото. На ниските обороти "тресе" и не е болка за умиране, но е неприятно. Карах го така известно време и заедно с това почна да ми прави проблеми с паленето. Когато завъртя ключа лампата за подгряване на свещите не свети и не мога да запаля. Реших да отида на майстор и веднага ми каза, че е от дюзите и за 2 дни е готова. Добре обаче се оказа, че не е от това и започна да проверя помпата, разни клапи и други разни неща (не разбирам много от коли) и стигна до извода, че е от ЕКУ-то, но не бил на 100% сигурен. Това стана в периода от 2 месеца. Също така преинсталира софтуера и каза, че за известно време се оправило всичко. Работила колата 2 часа без проблем, загасил я и при следващото палене пак същото. Правил е и диагностика и не показва да има проблем. След това отидох при друг и след 1 седмица той също стигна до извода, че е от ЕКУ-то. Някой случайно да е имал такъв проблем или да знае от какво може да е? Също така ако е от ЕКУ, само него ли трябва да купя или ЕКУ заедно с имобилайзера и ключа? След почти 4 месеца съм в безизходица така да се каже.

emilpopoff

Цитат на: milank0 - Петък, 23 Януари, 2015, 11:56:09
Здравейте! От известно време имам проблем с клиото. На ниските обороти "тресе" и не е болка за умиране, но е неприятно. Карах го така известно време и заедно с това почна да ми прави проблеми с паленето. Когато завъртя ключа лампата за подгряване на свещите не свети и не мога да запаля. Реших да отида на майстор и веднага ми каза, че е от дюзите и за 2 дни е готова. Добре обаче се оказа, че не е от това и започна да проверя помпата, разни клапи и други разни неща (не разбирам много от коли) и стигна до извода, че е от ЕКУ-то, но не бил на 100% сигурен. Това стана в периода от 2 месеца. Също така преинсталира софтуера и каза, че за известно време се оправило всичко. Работила колата 2 часа без проблем, загасил я и при следващото палене пак същото. Правил е и диагностика и не показва да има проблем. След това отидох при друг и след 1 седмица той също стигна до извода, че е от ЕКУ-то. Някой случайно да е имал такъв проблем или да знае от какво може да е? Също така ако е от ЕКУ, само него ли трябва да купя или ЕКУ заедно с имобилайзера и ключа? След почти 4 месеца съм в безизходица така да се каже.
Колега, така като описваш проблема според мен малко вероятно проблема ти да е в ЕКУ-то(хардуерен), най- малко сам прегледай всички маси по-мотора, тези които отиват към компа,(освен ЕКУ-то, имаш поне още два компа, които с в пряка връзка с мотора, екуто и по-между си) дори и масата на дебитомера може да прави проблем, не съм имал такава кола, просто предполагам(Лагуната, която карам е с Бош горивна с-тема) а Клиото е с Делфи. По принцип дори и проблема да е в самото ЕКУ т.е хардуерен, цената на едно ЕКУ втора ръка по- моргите е 50-100 лв и още някой дребен лев за прекодиране на ЕКУ-то от подходящия човек и нещата пак ще се решат. Но според мен щом твоите "майстори" за 3 месеща не са се решили на това значи работа нещо понамирисва да е в ЕКУ-то проблема. Дерзай и запрятай ръкави(макар че е студено сега  ;D ;D ;D ) и поне може да прегледаш и зачистиш всички маси на мотора и комповете с контактен спрей за 5 -6 лева, прегледай датчиците за позиция на колянов вал и датчика за позиция на разпределителен вал(ако този датчик стой срещу ангренажното колело, го прегледай само визуално и укабеляването му, НЕ ГО ИЗВАЖДАЙ ОТ "гмездото" му защото после ще изисква калибриране спря му разпределителния вал, а това се прави с диагостичен уред или с много точна ръка(на човек с опит, които го вадил и калибрирал многократно) . Ако всичко е наред с масите и няма напредък отиди в добър сервиз където са специализирани към поддръжката на Рено и Делфи компове. Май по- добре отиди в качествен сервиз, че след 3 МЕСЕЦА по "МАЙСТОРИ" и да е имало някакъв лек проблем(я прекъсната маса на дебитомер или някой комп) може нещата вече да са по сериозни(щом са барникали по дозите, рампата и помпата за високо налягане, че и по- електроклапана и по какво ли още не  :o ).

milank0

Благодаря за отговора! Проблема бяха дюзите. След като ги рециклирах всичко се оправи.

Plameny

   Здравейте отново, колеги!
  Отдавна не съм писал, тъй като нямаше развитие. Оставих колата в дизел сервиз за горивна апаратура. Там провериха дюзите по излишно гориво и казаха, че са перфектни, а проблемът е в някакво клапанче в помпата за високо налягане. Отвориха помпата за високо налягане и се оказа, че клапанчето е ОК, но имаше една нахапана оринга. И че помпата е в перфектно състояние.
   Проблемът с гасненето, непаленето и чукането от високо налягане в рейла се видоизмени доста от началото. В смисъл, даде превес на "чукането" (не се майтапете, моля!  ;D защото бях от страната на булката) Сериозно, имаше дни, когато се налагаше да я спра от движение и да карам друга кола, защото почти постоянно чукаше. И като чука 5-10 мин. ЕКУ я гаси принудително. В такъв момент включихме диагностика и на празен ход показа 1400 бара в рейла при референтна стойност 230 бара. Това означава, че регулаторът на налягане изобщо не работи, а налягането се ограничава от механичния предпазен клапан на рейла. Да уточня и това-при нормална работа на празен ход токът през регулатора е около 0.69А при 230 бара, а когато започне да чука е по-малък пада под 0.65А, а понякога пада дори на 0.35А (намаляването на тока обуславя по-високо налягане). Това показва, че самият регулатор работи правилно, но се управлява некоректно от ЕКУ-то. В крайна сметка така се и оказа. Смених го с ЕКУ втора употреба -90 лв с доставката, +100 лв за прехвърляне на данните от ЕПРОМ-а (съгласуване с имобилайзера и обучение) и колата се оправи. Сега има малък проблем, че на празен ход тресе малко-дразнещо е, както пише колегата в предната тема, но и това ще се оправи, надявам се.
     Проблемът ми е от около 3-4 години, през които съм изминал над 50 000 км. И навсякъде, където отидех се хващаха за дюзите и че помпите Делфи "правели стружки". Благодаря на Емо за съдействието и че май беше единствения, който каза, че няма помпи, които хвърлят стружки. (Иначе за 50000 км от нея би останала само ремъчната шайба) ;D

Plameny

Още малко развитие. Отидох в един от фирмените сервизи на Рено. Оказа се, че по номер на рамата тази кола е била с бензинов мотор 1.4... Как и кога се е оказала с 1.5 DCI-никаква идея. Всичко си изглежда оригинално. Както и да е,  въведоха кодовете от дюзите (нито един не съответстваше) и спря да тресе. Изпратиха ме да мина 70-80 километра за адаптация и се върнах за диагностика-нямаше записани грешки. След няколко дни се адаптира и пак започна да тресе на празен ход, но по-малко от преди. Освен това често като отпусна газта поддържа около 1200 об на пр. ход, и след като я форсирам ги смъква на нормалните. За около 600 км пробег бордовия комп ми показа разход 2.8л/100 км, а реалният се оказа 5.3, което е доста за повечето извънградско каране.

Plameny

Здравейте, колеги! Не откривам нова тема, тъй като проблемите са идентични с предишните. След като смених ЕКУ-то, колата доста време се държа прилично, изключая нестабилния празен ход, повишена димност, постоянно светеща лампа на подгрева и по-трудно палене. Но преди около година започна понякога да губи мощност-по моя преценка около 40%. Имах съмнения, че понякога турбината не се управлява правилно-заяла геометрия или проблем в задвижка или датчик. После започна на моменти да чука (като детонации), да не иска да поема равномерно-в първия момент "забива" а после дръпва изведнъж, потеглям с доста газ, защото иначе гасне. След форсиране или гасене се оправя за малко и после пак както си знае. Сложих за проба старото ЕКУ-няма разлика, освен че добави и неговите си проблеми. Отидох на елкон, където ми даде грешка "прекъсната или с к.с. верига на ЕГР-клапан. Изкарах го (оказа се, че не съм първия, който го е вадил), сравних му параметрите с Аутодата и се оказа, че датчикът (потенциометричен) за позиция наистина има прекъсната верига. Тоест, ЕКУ няма инфо за позицията му и не го управлява правилно. Освен това клапата задържаше механично от многото сажди.
Почистих, сглобих и не включих куплонга. Колата пали лесно, не тресе както преди на празен ход, върви перфектно, само при пълна газ в началото изпушва зверски и вади черни сажди. Но е възможно и да чисти старите отлагания. Сега умувам дали да възстановя ЕГР-а, или да отида да го премахнат и софтуерно (около 150лв).
   Встрани от този проблем, бях сменил тампона, носещ двигателя (горе, дясно, с въженцето) с евтин-около 65 лв, и вибрациите ( а такива имаше в изобилие...) се предаваха по купето, като че ли ауспухът опира някъде. Сега го смених с оригинален, хидравличен и вече не предава вибрациите.
Надявам се постът ми да помогне на някого.


admin

Възхищавам се на търпението ти да се занимаваш с този автомобил. На твое място много отдавна щях да съм я продал или предал, в зависимост от обстоятелствата.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!