Ръчна можем да задействаме само когато има достатъчно налягане на въздух. С уточнение, че става на въпрос за масовите камиони и може да има изключения. При задействане на ръчна или паркинг спирачка се подава въздух към част от мостовете. До неотдавна си мислех, че е съвсем просто, ръчната действа на задният мост на влекача и всички оси на ремаркето. Оказва се има варианти и само на влекача, а ремаркето "държи" само като "падне" въздуха и се задейства блокаж, ако има такъв (по-старите ремаркета нямат такъв). Така при наклон и много хлъзгаво можете да останете "изненадани".
Блокаж е първо да имаме такива спирачни цилиндри - блокиращи и второто е различно. На влекача когато спадне налягането под определена стойност. За ремаркетата, обичайно 2 и 3-ти мост има такива цилиндри, е това и още прекъсване на "пълнещия" въздух (обикновено е червен шлауфк) или червения бутон, той се издърпва и по това се различава от черния. С черния може да се разблокира ремаркето при условие, че има достатъчно налягане и е прекъснат пълнещия шлауфк (червен). Натиска се навътре, при подаване на въздух сам се възвръща и не може да се задейства, пружинира!
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни така, че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!