Регламент 561, без ЕШК!

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Понеделник, 17 Февруари, 2014, 11:16:14

« назад - напред »

МИНКО ИЛЧЕВ

     Това "четиво" отнема 10 минути и въпреки това много малко хора са прочели! Можем да го разтълкуваме, като на първо място си решава индивида или както шефа каже, ако обеща е, че плаща! Моите твърдения не казвам, че са 100% истина всеки да решава сам и аз не поемам глоби!

     Управлението не може да надвишава 4,5 часа, след което следва прекъсване от поне 45 минути. Разбира се  може да е и по-малко, например шофиране 3-3,5 часа е много по-удачно. Така вероятността да се прехвърли допустимото 4,5 е много малка. Ако се спира за кратки почивки или друга работа те се изваждат от карането. Например, тръгваш в 7,00 часа и спираш за почивка в 11,00 часа. През това време имаш 3х10 минути почивка и 30 минути общо друга работа. Карането е 3,00 часа - като тахографа го отчита и именно той е най-важният. Прекъсването е минимум 45 минути или разделено от поне 15 и следваща поне 30 минути, като никъде не е упоменато колко се кара преди първите 15 минути, така че може и една минута да се кара.
     Изискването в рамките на 24 часа след започване на работния ден обуславя неговата продължителност. Нормалната почивка е 11 часа. Следователно "нормалната" работа е 13 часа. Като имаш право на 3 намалени почивки. Както и ако имаш 3 часа по време на работа и впоследствие 9 часа дневна почивка, то тя се счита за нормална (обикновено се казва 3+9). От където, следва че до 15 часа (или всичко над 13 ч.) може да се кара три пъти безусловно когато имате право на намалена (9 часа) почивка и винаги когато има 3 часа почивка. И съответно при направена 9 часа почивка, се счита работния ден за 15 часов - много е важно. Така че след 15 часов ден винаги се отчита намалена почивка. За последният работен ден от седмицата също важи, ако нямата право на намалена почивка (въпреки че тя ще премине в седмична) не може да се прави повече от 13 часа.
     Нормалното дневно шофиране е 9 часа и два пъти в седмицата до 10 часа (като 9 ч. и 1 минута каране е десетка!). Никъде няма други правила, може поредни, може с 15-часов работен ден! И съответно след "голям" работен ден се прави намалена почивка.
     Седмична почивка е 45 часа, като през седмица е допустима намалена от 24 часа. Като е "желателно" да се компенсира до третата седмица, което на много места не се прави. Например намалената почивка е общо 37 часа, остават още 8 часа за компенсиране. Няколко са вариантите някоя от 45-часовите, съответно 53 часа или към дневна, нормална или намалена т.е 19 или 17 часа.
     Седмицата започва след седмична почивка и свършва след най-много 6, 24 часови периода. Или след 144 часа, никъде не указано, че могат да са само само 6 карания. Например, тръгвате в понеделник в 11 часа, в неделя в 11 часа най-късно да е започнала седмичната почивка. Седмица е от 0,00 в понеделник до 24,00 в неделя, като времето е по Гринуич или 02,00 зимно време, 03,00 лятно часово време. Много важно е да не се надвишава 90 часа във всеки две съседни седмици. Например всяка по 45 часа или едната, ако е 56, другата е най-много 34 часа.
     При екипно управление работния период е 30 часа и почивката е 9 часа. Следователно работен ден е 21 часа, като карането на всеки водач е по 9 часа и два пъти до 10 часа. От започване до свършване на седмицата също 6х24=144 часа. Няма изисквания за почивки между смените, приема се, че на дясната седалка се почива. Много важно е когато от управление сам, се премине "на двойка". Допустимо е само до един час след започване на работа. Така че, ако е работено 4-5 часа и дойде другият колега, най-добре да се направи почивка или да се довърши деня на този който му свършва по-рано деня.
     Когато се използва ферибот или влак снабдени с легло, тогава можете да прекъснете нормалната дневна почивка до два пъти за качване и слизане, с обща продължителност до 1 час.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни така, че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни така, че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!