Дата: 20 Февруари 20, 21:39 pm
Do you already have an account?

Забравил си паролата?


mobimax.bg
collapse
 За забранената нормална седмична почивка във Франция



0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

SOLAR


Глобален модератор
Публикации 6
Рейтинг: +4/-0
Информирай модератор

Неактивен Неактивен

  • *****

  • 6
    Публикации

  • Пол: Мъж

  • Летим по пътищата бели !

Информация, предоставена от френската асоциация на превозвачите FNTR, резюмираща основните елементи на новия закон, насочен срещу "социалния дъмпинг и нелоялната социална конкуренция"

Първи общи забележки
Почивка в кабината се санкционира при системна организация от страна на предприятието, принуждаваща шофьора да ползва нормалната си седмична почивка в превозното средство. Не става дума за глоба, която да се налага при откриване на шофьора в кабината. За такива случаи е предвидена глоба, но нормативният акт, който уточнява подробностите, още не е публикуван.
 
Предистория
Във връзка с постигнатото европейско споразумение от декември 2013 г. по директивата за "командироване на работници", целящо изменение на Директива 96/71/ЕО, през януари 2014 г. беше представен проектозакон във френския парламент.

Целта на този проектозакон, засягащ превозите с подизпълнители и борбата срещу социалния дъмпинг и нелоялната социална конкуренция, е да увеличи отговорността на възложителите по договори с подизпълнители, и особено, когато доставчиците на услугата са със седалище извън Франция.

Текстът беше приет по ускорена процедура и публикуван в официалния вестник на Франция на 11 юли 2014 г.

Последици за транспортните предприятия
Следните две точки засягат транспортния сектор:
1. Текстът предвижда разширяване обхвата на правилата за каботажа, които вече се прилагат и за превозните средства до 3,5 тона; лекотоварните превозни средства ще трябва да спазват правилото за трите каботажни превоза в срок от 7 дни, когато Франция е получаваща страна при международния превоз (изменени са членове L3421-3 и 3421-4 на Транспортния закон).
 
2. Текстът въвежда задължение, чието неспазване се наказва като криминално престъпление, шофьорът да ползва нормалната си седмична почивка извън кабината на превозното средство.
Предприятията, които не спазват това правило, подлежат на лишаване от свобода за срок от една година и глоба в размер на 30 000 евро.
 
Други общи разпоредби
Законът въвежда принципа на “солидарната отговорност”, който позволява да бъдат предприети мерки срещу товародател за нарушенията на някой от неговите подизпълнители, който ползва командировани работници. Тази точка е в съответствие с Европейското споразумение от месец декември 2013 г.

Тя, обаче, излиза извън европейското споразумение, тъй като солидарната отговорност се отнася не само за строителния сектор, а засяга и останалите икономически сектори (в частност транспорта), което в европейското споразумение е само опция.

Текстът, също така, въвежда и черен списък на фирмите, които са били глобени за “нелегален труд”, като по решение на съда, списъкът може да бъде публикуван в Интернет за период от две години.
Съдията има право да забрани изплащането на държавни помощи за период от 5 години за предприятие, което е било санкционирано за нелегален труд.
Всяко командироване на работник ще трябва да бъде предварително декларирано от работодателя пред инспекцията по труда на мястото, където започва услугата. При неспазване от страна на работодателя на тези разпоредби или когато товародателят не извърши проверките, вменени му като негово задължение, ще може да бъде налагана административна глоба. Размерът на глобата ще бъде до 2000 евро на командирован работник и до 4000 евро при повтаряне на нарушението в срок от една година от деня на уведомлението за първата глоба. Общият размер на глобата не може да надвишава 10 000 евро.
Инфо: АЕБТРИ


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Форум на българските шофьори


 

* Реклама

* Google Plus

* Реклама