• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.

Започната от loshdancho, Вторник, 14 Февруари, 2012, 21:24:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Don_Bazilio

Цитат на: loshdancho - Петък, 24 Февруари, 2012, 07:35:15
Защо да са от един и същ матерял клемите?
При мен всички са месингови , едната е за лек автомобил но  става.
Защото месинговите се окисляват по-лесно. Това имах пред вид. Вярно, че по-лесно се монтират, но май само това им е предимството.

Don_Bazilio


loshdancho

Преди 6 мес. си направих акумулаторите както е на снимката, изляха ми 2 клеми  и смених една , защото не ми харесваха старите.
От тогава до сега  не съм ги разремонтирал или чистил и това е резултата. Масълцето прави чудеса.
Киселината си е  все на едно и също ниво вече 5 мес. чудна работа ни се изпарява нито тече ????
А и всички клеми са ми месингови но 3бр. са оригинални с заливка от олово.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dimich87

Цитат на: loshdancho - Събота, 18 Февруари, 2012, 17:33:52
Другият   вариант, е когато не сработи бендикса на стартера.
Стартера е правотоков и когато  в него все още има тока за възбуждане и двигателя го завърти , се превръща на динамо.
Но  без реле регулаатор си буха толкова ток и напрежение колото е възможно да произведе и да се натовари. а той е доста по- мощен от алтернатора.


Здравейте. Днеска имахме упражнение за изпитване на натоварване на стартерите и как им се променя мощността.
Та от тази тема ми е останало че се коментираше за токов удар от стартера. Зададох го този въпрос на даскала. Отговори ми че стартера не може да върне никакъв ток по начина по който е конструиран за работа като стартер. Даскала каза че има голяма опасност ако не се отдели бендикса от маховика и започне двигателя да върти ротора на стартера, да излязат всичките проводници от стартера и да го разрушат. Евентуално от късо съединение да се запали нещо, но не и да вдигне напрежението. Питах даскала дали можем да пробвами да видим колко ампера ток ще произведе стартера. При теста стартера произвеждаше 0,3-0,4А и 6-7волта. За да стане динамо което да произвежда 12(24)волта напрежение е необходимо четките да се завъртят.

pumix

Това дето ти е казал за ротора завъртян от двигателя е вярно.На мен ми се е случвало,вътре нищо здраво не беше останало.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Бриги Магнито

Баце браво за теста и язък за тестваният стартер ,а Лошио да даде обяснение кви ги чурулика.
Ма уяждайте се с тва момче Лошио бре,язека у моторна спирачка и турбина го поядох,но нали не съм си по техниката и нямам доказателства технически да изложим тезата си.

П.П.Нещо не съм го дъвкал тия дни ,тука го зафанахте ша ода у турбината да го сдъвкам и аз.


dimich87

Не сме тествали стартера да го върим с оборотите на запален двигател, а просто с малко по високи оборото до колкото даскала каза че е безопасно.

loshdancho

При мен, по спомен от това което съм учил, е възможно едно динамо да работи като ел. мотор и точно това се използва в стартера. Не споря с теб нито с твоя даскал. Но има два вида стартери които се монтират в  лек автомобил:
Статора на единия е постоянен магнит , на другия е електромагнит.
В камионите не е достатъчен постоянният магнит и се използва ел. магнити.
Трима ел. техници работещи е известни марки(производители на камиони) са ми се кълнели , че е възможно да върне ток...
Условията са много това да стане и рядко са били налични всички на куп....
Тоест фирмите конструират така стартера, че това да не е възможно.
Условието е :да не отдели бендикса, да задържиш през  това време контактният ключ на положение стартер за да може тока да затвори верига  през инсталацията на камиона(котвата и шалтера да е в затворено положение).
Ако върнеш контактният ключ в положение работа(контакт) и стартера  не е върнал и бендикса не сработи..... резултата ще е (би трябвало) изгорял стартер, но ако има от къде да затвори верига резултата би трябвало да е токов удар.
  Молбата ми е да изкоментираш това с твоя даскал и ако е възможно да направите опит да се види- дали  е възможно или в бранша върлува един мит ...толкова силен , че е хванал дикиш в големите фирми даже.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ceko1969

Консуматор от 200 вата за колко време ще "скапе" 62 Ач акумулатор?

admin

Цитат на: ceko1969 - Понеделник, 16 Декември, 2013, 18:53:22
Консуматор от 200 вата за колко време ще "скапе" 62 Ач акумулатор?

Няма и 4 часа да издържи. 200 вата при 12 волта са около 16 ампера. По 4 часа приблизително 64 Ач.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ceko1969

Днеска ЧЕЗ  пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика ??? ???) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: ceko1969 - Понеделник, 16 Декември, 2013, 22:55:40
Днеска ЧЕЗ  пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика ??? ???) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.

    Формулата е, C=I.t; P=U.I; I=P/U; C=(P.t)/U. Където C-капацитет в Амперчас, I-сила на ток в Ампери, P-мощност във Ватове и t-времето в часове.
     Сметката по-горе е вярна т.е около 4 часа при 200 Вата. Вероятно помпата е доста по-маломощна. За един етаж мисля беше около 30-40 Вата.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Цитат на: ceko1969 - Понеделник, 16 Декември, 2013, 22:55:40
Днеска ЧЕЗ  пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика ??? ???) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.

Последно колко вата е помпата? 160 или 200? Принципно обозначението 62 Ач означава акумулатор, който може непрекъснато да отдава ток с големина 62 ампера в продължение на един час. Ако консумацията е 6.2 ампера, времето на разряд ще бъде 10 часа. А 6.2 ампера при 12 волта са около 75 вата.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Много опростявате нещата с тези формули.
Добавете- датата на производство, външната температура.
И какво означава това "да го скапя" щото един скапан акумулатор може да подържа напрежение  и сила на тока. Но те се различават от зададените. Това не е телевизор- щракаш работи....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ceko1969

Дааа грешката е моя, сега намерих упътването на помпата и се оказа че е 45 на І и 60 вата ІІ скорост, така че сметките излизат. Благодаря на всички отзовали се!

ceko1969